וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 טיפים להפחתת כולסטרול בעזרת תזונה

27.9.2018 / 7:49

הגעתם לגיל הזה שבו כולסטרול הוא משהו שצריך לשים אליו לב? התעודדו, זה קורה לכולם. הנה ארבעה דברים שאתם יכולים לשנות בתזונה שלכם כדי לשמור על בריאות הלב וכלי הדם שלכם

קזינו סן רמו בייגל פקטורי. אילון ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
הגיע הזמן להתחיל לשים לב למה שאתם אוכלים. בייגל/מערכת וואלה! NEWS, אילון ברגמן

רמת הכולסטרול שלנו היא משהו שכולנו ניאלץ בסופו של דבר להתחיל לעקוב אחריו, במוקדם או במאוחר. כשאנחנו צעירים זה פחות מעסיק אותנו, אבל מגיע גיל שבו אין ברירה וחייבים להתחיל להיות עם אצבע על הדופק - תרתי משמע, משום שלכולסטרול תפקיד חשוב בשמירה על בריאות הלב וכלי הדם שלנו.

חוץ מלשמור על משקל גוף תקין ולכלול פעילות גופנית בשגרה שלנו, גם לתזונה השפעה חשובה על רמת הכולסטרול. הנה ארבעה טיפים תזונתיים שיכולים לעזור לכם עם זה:

עוד בנושא:
5 השפעות מוזרות של תזונה בריאה שאף אחד לא מדבר עליהן
האם אכילת פירות עוזרת לירידה במשקל?
למה סיבים תזונתיים כל כך בריאים לנו?

הפחיתו במאכלים שמכילים שומן רווי

כרע ברווז עם ביצה עלומה על קרואסון קלוי. שרית גופן, מערכת וואלה! NEWS
לא רק מזונות מן החי, גם מאפים רבים מכילים שומן רווי. קרואסון מושחת במיוחד/מערכת וואלה! NEWS, שרית גופן

שומן רווי מצוי לרוב במזונות מן החי כמו בשר אדום ומוצרי חלב והוא מגדיל את רמות ה-LDL בדם, שמכונה גם הכולסטרול ה'רע'. אבל לא רק מוצרים מן החי מכילים שומן רווי. תמצאו אותו גם במאפים, מזונות מעובדים ומאכלים שעברו טיגון בשמן עמוק. ההנחיות התזונתיות המעודכנות ממליצות על צריכת שומן רווי בכמות שלא תעלה על עשרה אחוזים מכלל צריכת הקלוריות היומית, ואילו איגוד הלב האמריקאי ממליץ על צריכה אפילו פחותה מכך: 5-6 אחוזים מהקלוריות היומיות, לכל היותר. שימו לב את שאת מקומו של השומן הרווי מומלץ להחליף במאכלים שמכילים חומצות רב-שומן בלתי רווי, מה שמכונה גם 'שומנים בריאים' כמו אגוזים, שמן זית, דגים, אבוקדו וכדומה, ולא בפחמימות.

עוד באותו נושא

תזונה עתירת כולסטרול מאיצה פי 100 התפתחות גידולים

לכתבה המלאה

יותר פירות, ירקות ודגים

ברוסקטות עם סרדינים. ShutterStock
כמה שיותר אומגה 3. סרדינים/ShutterStock

כשזה מגיע לתזונה, מאוד קשה לטעות עם פירות וירקות (מישהו אמר תזונה ים תיכונית?), משום שלא רק שהם דלים בשומן רווי הם גם עשירים בסיבים מסיסים. נסו לכלול בתזונה שלכם כמה שיותר פירות וירקות, אבל אל תשכחו לשלב גם קטניות כמו עדשים, שעועית או חומוס. באשר לדגים, הבחירה הטובה ביותר היא דגים שמכילים כמות גדולה של אומגה 3 כמו סלמון, מקרל, טונה (גם מקופסת שימורים). המלצת המכון הלאומי לבריאות בארה"ב היא לשלב שתי מנות דג כאלה בתזונה מדי שבוע.

תתחילו לבשל אחרת

סלט עם שמן זית. ShutterStock
לא כל השמנים בריאים באותה מידה. שמן זית/ShutterStock

מספר שינויים בשגרת הבישול שלכם יכולים לעשות הבדל גדול ברמות הכולסטרול שלכם וגם בבריאות הלב. כאשר אתם מכינים מנות בשריות, איגוד הלב האמריקאי ממליץ להעדיף צלייה על הגריל על פני טיגון במחבת. המלצה נוספת שלהם היא להכין תבשילים בשריים יום מראש ולקרר אותם. כשתוציאו אותם מהמקרר לחימום מחדש תוכלו להבחין בשכבת שומן שהצטברה על פני התבשיל. זה יאפשר לכם להסיר את השומן העודף מהתבשיל בקלות.

המלצה נוספת היא לחשוב על השמנים שבהם אתם משתמשים בדרך כלל לבישול - לא כולם בריאים באותה מידה. השמנים המומלצים ביותר לשימוש במטבח מבחינה בריאותית הם בדרך כלל שמן זית ושמן קנולה. השתדלו להמנע משימוש בחמאה לטיגון, משום שהיא מכילה כמות גדולה של שומן רווי.

שתו קצת יין

יין אדום. ShutterStock
רק לא להגזים. יין אדום/ShutterStock

יין אדום מכיל נוגדי חמצון בשם פוליפנולים, שמסייעים בהגנה על דפנות כלי הדם מפני חסימות שעלולות להתפתח בעקבות כולסטרול גבוה. עם זאת, יש לזכור שהדרך הטובה ביותר לצרוך יין היא במתינות ולצד שגרה של פעילות גופנית, תזונה בריאה וכל הרגל אחר שתומך באורח חיים בריא באופן כללי (להימנע מעישון, לישון מספיק שעות בלילה וכדומה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully