וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירוק, שעיר, חמוץ: 4 סיבות בריאות לאכול קיווי

2.10.2018 / 9:54

זוכרים את התשדיר הקליט ששכנע את כולנו לאכול קיווי עסיסי? ובכן, יש בו הרבה יותר מרק ויטמין C. הנה עוד כמה סיבות מעולות לאכול את הפרי הירוק והחמוץ הזה

ארטיק פלטס קיווי. ShutterStock
נוגדי חמצון, ויטמינים ואפילו חומצה פולית. שלגון קיווי/ShutterStock

אל תעזו להחמיץ לנו פנים, כי הפרי הירקרק והחמצמץ הזה הוא לא רק טעים (כן, טעים!) אלא גם עשיר ברכיבי תזונה חיוניים ובריאים שכוללים: חומצה פולית, אשלגן, ויטמין K, ויטמין E, פיטוכימיקלים ועוד. הנה ארבע סיבות מפורטות ומנומקות שהופכות את הקיווי לבריא:

עוד בנושא:
עשינו עוול לתפוד: 4 סיבות בריאות לאכול תפוחי אדמה
זהב טרופי: הנה כל הסיבות לאכול עוד אננס
האם אכילת פירות עוזרת לירידה במשקל?

1. עוזר לשמור על משקל בריא

קיווי הוא מקור טוב לסיבים תזונתיים שתורמים לתחושת שובע לאורך זמן. תזונאים ממליצים לאכול אפילו את קליפת הפרי השעירה, משום שמחצית מתכולת הסיבים של הפרי מצויה בה. אבל גם לאכול אותו מקולף זה סבבה מבחינתנו. לצד עושרו בסיבים, הוא דל בקלוריות, סוכר ושומן. קיווי גדול אחד מכיל עד 60 קלוריות בלבד וכ-7 גרם של סוכר - שליש מכמות הסוכר בתפוח מצוי.

אישה אוחזת קיווי בידיים. ShutterStock
שליש מכמות הסוכר שתמצאו בתפוח. קיווי/ShutterStock

2. תורם להפחתת לחץ דם גבוה

במחקר שנערך בשנת 2011 התבקשו משתתפים שסבלו מלחץ דם גבוה במקצת לאכול 3 תפוחים או קיווי אחד ביום. בתום המחקר התברר שבקרב המשתתפים שאכלו קיווי נמדדו רמות לחץ דם סיסטולי נמוכות יותר - ככל הנראה הודות לתכולת נוגדי החמצון של הפרי.

3. מחזק את המערכת החיסונית

קיווי עשיר במיוחד בוויטמין C, שידוע כתומך במספר תפקודים שתומכים בפעילות מערכת החיסון ברמה התאית. בכוס אחת של הפרי תמצאו כמעט פי 3 מהכמות היומית המומלצת של ויטמין זה (273 אחוזים, ליתר דיוק). "קיווי יכול לתמוך במערכת החיסונית ולהפחית את שיעור וחומרת התחלואה במחלות חורף כמו התקררות ושפעת, במיוחד בקבוצות סיכון של מחלות אלה כמו ילדים וקשישים", כתבו חוקרים שחיברו סקירה מדעית על יתרונותיו הבריאותיים של הפרי בשנת 2012.

קערת פירות עם בננה אוכמניות וקיווי. ShutterStock
מחזק את המערכת החיסונית. קערת אסאי עם קיווי/ShutterStock

4. טוב לעיניים ולראייה

הקיווי מכיל רמות גבוהות של לוטאין וזקסנתין - שני נוגדי חמצון שמסייעים להגן על העיניים מפני נזקים של קרינת UV, עשן סיגריות וזיהום אוויר. "נוגדי החמצון חודרים לעדשת העין ולקרנית ועל פי הסברה הם סופגים קרני אור מזיקות", הסבירה ד"ר אליזבת ג'ונסון, מרצה וחוקרת באוניברסיטת טאפטס בבוסטון. באחד המחקרים אף הודגם כיצד צריכה של קיווי יכולה להפחית ב-36 אחוזים את הסיכון לחלות בניוון מקולרי (הסיבה המובילה לאובדן ראייה).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully