פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      זהב טרופי: הנה כל הסיבות לאכול עוד אננס

      כמה יפה, ככה טעים, ככה בריא. הלכנו לבדוק איזה יתרונות בריאותיים טומן בחובו הפרי הכי מדהים שיש וחזרנו עם תשובות. הכינו את המזומנים

      זהב טרופי: הנה כל הסיבות לאכול עוד אננס

      בווידיאו: ככה מגדלים אננסים בישראל

      אננס אומנם נחשב לפרי טרופי שגדל בארצות רחוקות, אבל כיום גם בישראל ניתן למצוא אותו. הפרי הכל כך טעים הזה מגיע למרבה הצער עם תג מחיר לא קטן, אבל עבור רבים זה לא משנה מפני שמדובר באחד הפירות הכי טעימים שקיימים. אבל הטעם שלו הוא לא היתרון היחיד שלו, והאננס מכיל כמה יתרונות בריאותיים משמעותיים.


      עוד בנושא:
      5 פירות וירקות שעושים לכם גזים מסריחים
      הסופר פוד הקיצי שמונע מחלות ומשפר את חילוף החומרים
      5 חסרים תזונתיים שאפשר לראות על הפנים

      אננס (ShutterStock)
      כמו זהב (צילום: shutterstock)

      עמוס בוויטמין C

      נתחיל מהסוף. כוס אחת של קוביות אננס מכילה 100 אחוזים מהתצרוכת היומית המומלצת של ויטמין C. ויטמין זה אומנם מוכר יותר ככזה שמסייע למערכת החיסונית אבל יש לו תפקידים חשובים אחרים והוא מעורב בצמיחה ותיקון של רקמות בכל הגוף. בנוסף הוויטמין משמש כנוגד חמצון, ומגן על תאים מפני הזדקנות מוקדמת ומחלות כגון סרטן ומחלות לב.

      מחקר שמערך על צריכת ויטמין C בקרב ספורטאים מצא כי אלה שלא צרכו מספיק ממנו, שרפו 25 אחוזים פחות מהקלוריות במהלך האימון שלהם ביחס לאחרים. המשמעות האי שאננס טוב לקו המותניים שלכם, וזה כבר מקרב את הערך שלו לזהב.

      מלא בערכים תזונתיים

      ויטמין C הוא אולי המרכיב העיקרי של האננס אבל הוא גם עשיר בקבוצת ויטמיני B: ויטמין B1 (תיאמין), העוזר לתהליך המטבוליזם, ויטמין B2 (ריבופלאבין) שעוזר לבריאות הציפורניים, העור והשיער, ויטמין B6 (פירידוקסין), ששומר על רקמות השרירים והעצבים, ויטמין B5 (חומצה פנטותנית) שעוזר במצבי עייפות וחולשה. בנוסף האננס מכיל חומצה פולית, מגנזיום, מנגן (עוד בהמשך), אשלגן, נוגדי חמצון ופוליפנולים כמו בטא קרוטן.

      לחתוך אננס עם סכין (ShutterStock)
      יפה מבפנים ומבחוץ (צילום: shutterstock)

      טוב לעור

      אננס עשיר במינרל הנקרא מנגן ובכוס אחת יש יותר מ-75 אחוזים מהכמות המומלצת ליום אחד. מינרל זה, יחד עם ויטמין C, נדרש לבניית קולגן - מרכיב מבני של העור המונע שקיעה וקמטים. מנגן גם מתפקד כנוגד חמצון המגן על תאי העור מפני קרינת UV, מה שהופך את האננס לפרי חיוני במיוחד בקיץ.

      עוזר לעיכול

      אם אי פעם ניסיתים לשים בשר במרינדה שמכילה אננס בוודאי שמתם לב שאחרי כמה שעות טובות, הבשר מתפרק. הסיבה לכך היא נוכחות של אנזים שנקרא ברומלין (bromelain) שמפרק את החלבונים מהמזון. האנזים לא משפיע רק על בישול ואם תאכלו אננס יחד עם הארוחה הוא יעזור לכם לעכל את החלבונים, מה שמפחית את הנפיחות של הבטן. בנוסף, אננס מכיל סיבים תזונתיים רבים שעוזרים בהסדרת מערכת העיכול ומנעים עצירות.

      מוריד לחץ דם

      אותו ברומלין מהסעיף הקדום ידוע כמדלל דם טבעי. אז אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה, לא יזיק אם תתחילו לאכול יותר אננס. בנוסף, מחקרים הראו כי דיאטה עשירה בפירות וירקות עם כמות אשלגן גבוהה מורידה את לחץ הדם.

      אננס (ShutterStock)
      (צילום: shutterstock)
      אננס (ShutterStock)
      (צילום: shutterstock)