פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      הסופר פוד הקיצי שמונע מחלות ומשפר את חילוף החומרים

      אם מבחינתכם מנגו הוא לא יותר ממזכרת נעימה מהטיול למזרח, כדאי שתקראו את זה. הנטורופתית עתליה דלל מציגה 8 יתרונות בריאותיים באחד הפירות הכי יפים שיש

      הסופר פוד הקיצי שמונע מחלות ומשפר את חילוף החומרים
      Lifehacker

      בסרטון: כך תקלפו מנגו בפחות מ-10 שניות

      מנגו הוא לא הפרי הכי נפוץ בקיץ הישראלי, וחבל. לפרי הטרופי הזה יש פוטנציאל להרבה יותר מתמונות יפות באינסטגרם – מדובר בפרי מזין ובריא, שיכול לעזור לגוף שלכם להילחם בלא מעט מחלות.

      מנגו עשיר במינרלים ובוויטמינים החשובים לגוף, בהם ויטמיני B, חומצה פולית, נאצין, מגנזיום, סידן, אשלגן ואבץ. וזה לא הכל - הנה 8 יתרונות בריאותיים שהופכים את המנגו לאחד הפירות החשובים של הקיץ.

      עוד בנושא:
      13 סיבות משכנעות במיוחד להתחיל לאכול ירוקים
      ממש המון: 9 סיבות בריאות להוסיף לימון לאוכל שלכם
      העונה האדומה: 9 סיבות בריאות לאכול דובדבנים

      מנגו (ShutterStock)
      וכל הבריאות הזו רק ב-86 קלוריות (צילום: shutterstock)

      1. המנגו מצוין לבריאות מערכת העיכול ולחילוף החומרים. בזכות כמות גבוהה של סיבים תזונתיים ושל אנזימי עיכול, המנגו מסייע לתפקוד עיכול תקין, פירוק המזון ומניעת סימפטומים כגון עצירות, נפיחות, גזים וכדומה.

      2. לסיבים התזונתיים במנגו תפקיד נוסף - הם מסייעים בהורדת רמות הכולסטרול בדם. במנגו רב סוכר בשם פקטין שמסייע בהורדת הכולסטרול. מנגו גם מאזן את לחץ הדם, בזכות כמות גדולה של אשלגן, מינרל החשוב להורדת לחץ הדם, מגנזיום וכמות קטנה של נתרן.

      3. במנגו יש כמות גבוהה של נוגדי חימצון, שמספקים הגנה מפני גידולים סרטניים. מחקרים מראים שפיטוכימיקלים, תרכובות כימיות צמחיות, הנמצאות במנגו בעלות יכולות לעזור להילחם בסרטן.

      סלט מנגו (ShutterStock)
      עובד גם בסלט (צילום: shutterstock)

      4. המנגו מחזק את מערכת החיסון. הוא עשיר מאוד בוויטמין C (פי 20 יותר מתפוז), שהכרחי למערכת חיסון בריאה וחזקה, ומתפקד גם כנוגד חימצון חשוב. במנגו יש גם כמות יפה מאוד של ויטמיני B - המסיעים גם הם בחיזוק מערכת החיסון.

      5. המנגו טוב לבריאות העיניים מכיוון שהוא עשיר בוויטמין A החיוני לבריאות ולתפקוד הראיה. במנגו בינוני יש כרבע מכמות הוויטמין המומלצת ליום. בנוסף, מנגו מכיל שני נוגדי חימצון עוצמתיים בשם זאקסנטין ולוטאין החשובים גם הם לבריאות העיניים.

      6. המנגו תורם גם למראה העור והשיער. הכמות הגדולה של ויטמין A שבו (ראו סעיף קודם) בשילוב של ויטמין E ובטא קרוטן עושים רק טוב לבריאות העור והשיער.

      7. המנגו משפר את הזיכרון בשל כמות גדולה של ויטמין B6 שעוזר לתפקוד המוח.

      ארטיק מנגו יוגורט (ShutterStock)
      ואפשר להפוך אותו בקלות לארטיק מרענן (צילום: shutterstock)

      8. מנגו הינו מקור עשיר לבטא קרוטן, נוגד חימצון חשוב הנמצא במחקרים כמונע מחלות לב וכלי דם ושומר על מערכת הלב.

      ומה לגבי הדיאטה? ב-150 גרם מנגו יש 86 קלוריות. כמות סבירה לחלוטין גם כאשר שומרים על המשקל. למנגו מדד גליקמי בינוני, מה שאומר שהוא לא מעלה את רמות הסוכר בדם בצורה חדה. עם זאת, לסוכרתיים מומלץ לאכול מנגו בכמויות מבוקרות, על חשבון מנת פרי אחרת.


      עתליה דלל היא נטורופתית