וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלות את השאריות של הילדים? זה עלול להיות מסוכן

13.9.2018 / 6:17

אין אמא שלא חטאה במנהג המביך של לאכול את שאריות האוכל של ילדיה הישר מצלחות הפלסטיק הצבעוניות שלהם. אבל אם אתן מצפות לילד נוסף, כדאי מאוד שתפסיקו עם זה - זו הסיבה

ShutterStock

בסרטון: 10 דברים שכדאי לדעת על CMV

זה הרגל מגונה ומביך שכל אמא תזדהה איתו: נשנוש שאריות האוכל מהצלחות של הילדים. כולנו עושות את זה, ולא משנה מה התירוץ - הילד בקושי נגע באוכל וחבל לזרוק... גם ככה אין לי זמן לשבת לאכול כמו בן אדם... זה רק אנושי. או יותר נכון - אימהי. אבל כעת מזהירים מומחים שההרגל האגבי הזה עלול להיות מסוכן, אם האמא נמצאת במקרה בהריון.

מתברר שנשנוש שאריות מצלחות הפלסטיק של הילדים שלכן עלול לגרום להדבקה של העובר בווירוס ה-CMV (cytomegalovirus), שנוכח ברוק של ילדים (שמצוי בשפע על שאריות חביתה חצי אכולות אהמ אהמ...).

עוד בנושא:
10 דברים שצריך לדעת על CMV בהריון
נבדקת בשביל שניים: מדריך בדיקות ההריון המלא
איך מצב הבריאות שלכן לפני הכניסה להריון משפיע על בריאות הילד

צלחת עם שאריות אוכל של ילדים. ShutterStock
מה הזמן מסמן לי? זה הכל שאריות של הילדים/ShutterStock

הסיכונים הטמונים בהדבקה של העובר ב-CMV כוללים: חירשות, שיתוק מוחין ועיכוב התפתחותי. תינוקות שנולדים עם CMV עלולים לסבול מנכויות בדרגות חומרה שונות במהלך חייהם. כעשרים אחוזים מהתינוקות שנולדים עם הדבקה בווירוס יסבלו מבעיות בריאותיות לטווח הארוך. גם תינוקות שנולדים עם נשאות של הווירוס אך אינם מציגים תסמינים בלידה עדיין נמצאים בסיכון מוגבר לפתח סיבוכים כגון חירשות בשלבים מאוחרים יותר של חייהם.

מומלץ לערוך בדיקת נוגדנים בתחילת ההריון

נכון להיום אין חיסון נגד המחלה. בישראל נהוג לבדוק האם היתה בעבר הדבקה של האם ההרה במחלה בתחילת ההריון על ידי בדיקת דם לאיתור נוגדנים. המחלה אינה מסוכנת לאישה עצמה, אך הדבקה ראשונית במהלך ההריון מסכנת את העובר. לכן לנשים שבדמן לא נמצאים נוגדנים לווירוס מומלץ לנקוט משנה זהירות.

המפתח למניעת הדבקה במחלה הוא שמירה על היגיינה ובמיוחד שטיפת ידיים - במים וסבון. רופאים וחוקרים ממליצים גם על עוד מספר צעדי זהירות לנשים (ובמיוחד לאמהות) הרות: הראשון הוא כאמור להמנע מאכילת שאריות אוכל של הילדים, לא לנשק את הילדים על פיהם, אלא על המצח או הלחי ולהקפיד על שטיפות ידיים מרובות, במיוחד לאחר חשיפה לשתן או לרוק של ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully