וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה שאסור לכם למדוד נעליים בלי גרביים

6.9.2018 / 9:52

בת 4 כמעט מתה מזיהום קשה בדם לאחר שנדבקה בחיידק כשמדדה בקניון נעליים חדשות ללא גרביים. אמה נחושה להזהיר הורים אחרים: "אתם לא יודעים מי עוד הכניס את הרגליים שלו לנעליים האלה לפני הילדים שלכם"

אישה מודדת נעליים בחנות. ShutterStock
תמיד/ShutterStock

ילדה בת 4 כמעט מתה לאחר שלקתה בספסיס (אלח דם) עקב זיהום שבו נדבקה מנעליים חדשות שמדדה. סיינה רסול החלה לחוש ברע יום לאחר שהלכה לקנות נעליים חדשות עם אמה ג'ודי תומס, היא בכתה מרוב כאבים והאם מיהרה להגיע איתה לבדיקת רופא. הרופא זיהה זיהום בכף רגלה של הילדה והקיף את שטחו בעזרת עט. למחרת, מספרת האם, הזיהום התפשט אל מחוץ לגבולות ששרטט הרופא יום קודם לכן וטיפס במעלה רגלה של סיינה והיא סבלה מחום גבוה.

"הסעתי אותה ישר לבית החולים, היא רעדה והתעוותה כל הדרך לשם - זה היה נורא לראות את בתי הקטנה במצב כזה. כשהגענו הרופאים אמרו שזה ספסיס וחשבו שיצטרכו לנתח אותה", נזכרה האם בשיחה עם הניו יורק פוסט. למרבה המזל בסופו של דבר הצליחו הרופאים לייצב את מצבה לאחר שניקזו את המוגלה מהפצע ברגל ונתנו לה טיפול אנטיביוטי לווריד במשך חמישה ימים.

עוד בנושא:
אילו נעליים הכי בריאות לרגליים שלכם ואילו הכי מזיקות?
נועלים נעליים בבית? זה עושה אתכם חולים
סניקרס בלי גרביים ועוד 4 טעויות היגיינה שכולם עושים

יד של מבוגר מחזיקה יד של ילד חולה עם אינפוזיה. ShutterStock
"ממש נחרדתי כשהרופאים אמרו לי שהם חושבים שהיא נדבקה בזיהום מהנעליים". ילדה עם אינפוזיה/ShutterStock

אלח דם הוא מצב רפואי חמור ומסכן חיים והרופאים סבורים שבמקרה של סיינה הקטנה מה שגרם לו הוא זיהום חיידקי שבו נדבקה כשמדדה זוגות נעליים ללא גרביים. ככל הנראה היה חתך או פצע כלשהו בכף רגלה, שדרכו חדר הזיהום לדמה. "ממש נחרדתי כשהרופאים אמרו לי שהם חושבים שהיא נדבקה בזיהום מהנעליים שמדדה. בדרך כלל אני כן גורבת לה גרביים כשאנחנו הולכות לקנות נעליים, אבל קיץ עכשיו והיא היתה עם סנדלים. הנעליים שהיא רצתה נמדדו לפני כן על ידי כמה ילדות אחרות", אמרה האם ג'ודי.

עוד באותו נושא

המילים מסכנות החיים שאתם חייבים להכיר

לכתבה המלאה

הרעלת דם זה הרבה יותר רציני מפטרייה

בסופו של דבר מצבה של סיינה השתפר מספיק והיא שוחררה לביתה, אך אמה נחושה כעת להזהיר הורים אחרים מפני הסכנה שבמדידת נעליים ללא גרביים: "ידעתי שיש סיכוי להדבק בפטריה או אקזמה כשמודדים נעליים ללא גרביים, אבל הרעלת דם זה כבר עניין הרבה יותר רציני. אתם לא יודעים מי עוד הכניס את הרגליים שלו לנעליים האלה לפניכם ולפני הילדים שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully