וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלולת אנטיאייג'ינג ניסיונית הצעירה אנשים ביותר מ-20 שנה

4.9.2018 / 6:45

פרופסור מהארוורד פיתח גלולה שגורמת לתאים ולאיברים להתחדש, לתוחלת החיים לעלות ולשיער להפסיק לנשור. האם זו 'גלולת הנעורים'? לדברי הפרופסור שניסה אותה על עצמו ועל בני משפחתו - התשובה היא כן

תרופה. ShutterStock
הניסויים/ShutterStock

טכניקה מדעית חדשה מתחום האנטי-אייג'ינג הביולוגי עשויה להיות הדבר שיגרום לאנשים להגיע לגיל 150 ואפילו לגדל מחדש איברים שנפגעו, וכל זה יכול לקרות בעתיד הממש קרוב - בתוך שנתיים.

התהליך שפותח על ידי פרופ' דיוויד סינקלייר מאוניברסיטת הארוורד יחד עם חוקרים מאוניברסיטת ניו סאות' ווילס מתכנת מחדש את התאים, בטכניקה שעשויה לאפשר לבני אדם לחדש איברים ואף לסייע לחולים משותקים להניע את גפיהם שוב. שלב הניסויים הקליניים בבני אדם צפוי להתחיל בעוד כשנתיים, בשנת 2020. בנוסף, בשלב הניסויים בבעלי חיים גילו החוקרים כי גלולה שהכילה נגזרת של ויטמין B האריכה את חייהם של עכברי מעבדה בעשרה אחוזים והפחיתה התקרחות.

עוד בנושא:
הכירו את המדען שמאמין שיחיה עד 150
דרישה: להסיר את המונח אנטי אייג'ינג ממוצרי טיפוח
זה הסוף שלכם: מחקר מצא את תוחלת החיים המקסימלית של בני האדם

פרופסור דיוויד סינקלייר מאוניברסיטת הארווארד ואוניברסיטת ניו סאות' ווילס. אוניברסיטת ניו סאות' ווילס UNSW,
ההמלצה "אל תנסו את זה בבית" ככל הנראה לא חלה עליו. פרופ' דיוויד סינקלייר/אוניברסיטת ניו סאות' ווילס UNSW

פרופ' סינקלייר אמר כי הוא מקווה שהגלולה תהיה זמינה לציבור הרחב כבר בתוך חמש שנים והעריך שעלותה תהיה נגישה מאוד, ושוות ערך לעלותה של כוס קפה יומית. סינקלייר, מרצה בפקולטה לגנטיקה בבית הספר לרפואה של הארוורד הזהיר עם זאת אנשים לא לנסות להפוך את כיוונו של תהליך ההזדקנות לפני שכל המחקרים הללו יתפרסמו ויעברו ביקורת עמיתים. "אנחנו לא ממליצים לאנשים ליטול טיפולי NAD כרגע, משום שהם טרם עברו את מבדקי הבטיחות הרשמיים הנחוצים", אמר.

NAD הוא שמו המקוצר של המנגנון הביולוגי שעומד בבסיס הגילוי המחקרי הנוכחי של סינקלייר ועמיתיו. מדובר בראשי תיבות של nicotinamide adenine dinucleotide, חומר שלו תפקיד חשוב בייצור האנרגיה בגוף האנושי. הכימיקל הזה כבר משמש כיום ברפואה לטיפול בחולי פקינסון וכן כתרופה לג'טלג.

עוד באותו נושא

תגלית דנ"א חסרת תקדים הצליחה להחזיר את מחוגי ההזדקנות לאחור

לכתבה המלאה

הוא דווקא כן ניסה את זה בבית

למרות שסינקלייר מטיף לקהל הרחב לנקוט משנה זהירות ולהמתין לתום המחקרים ואישורי הבטיחות, נראה שהוא עצמו לא נאה דורש - נאה מקיים והוא ניסה את המולקולה החדשנית שלו על עצמו, כמו גם על כמה מקרוביו. לדבריו, לאחר שהחל ליטול את 'גלולת הנעורים' שפיתח, הגיל הביולוגי שלו צנח ב-24 שנה. גם אביו בן ה-79 של סינקלייר נוטל לדבריו את הגלולה זה שנה וחצי כבר, ומאז הוא החל לעסוק בתחביבים אתגריים כמו ראפטינג וטיולי שטח. סינקלייר סיפר עוד שגם גיסתו נטלה את הגלולה לאחר שכבר החלה להראות תסמינים של גיל המעבר בשנות ה-40 לחייה, והיא גרמה לה לדבריו, לחזור להיות פוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully