וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את המדען שמאמין שיחיה עד 150

28.4.2015 / 7:16

מדען העוסק בחקר הזיקנה מאמין שאנחנו יכולים לחיות הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים - והבעיה שלנו היא בעיקר בראש. עד שיגיע לגיל מופלג הוא נוטל מאה כדורים ביום ומקפיד על חיים בריאים

ד"ר אלכס זברונקוב. מתוך טוויטר, צילום מסך
120 כבר לא מספיק לו. ד"ר אלכס זברונקוב/צילום מסך, מתוך טוויטר

כולנו רגילים להגיד "עד מאה ועשרים", אבל נראה שמעתה נצטרך לשנות את הנוסח ולהוסיף לו עוד כמה עשרות שנים. מדען המתמחה במחקר אנטי אייג'ינג טוען כי הוא יחייה עד 150, ולשם כך הוא לוקח מאה תרופות באופן קבוע כל יום, עושה פעילות גופנית ומנהל מעקב קפדני אחרי בדיקות הדם. על הדרך הוא נמנע מנישואין, ילדים ונכסים.

ד"ר אלכס זברונקוב מנהל קרן מחקר העוסקת בביו- גרונטולוגיה (חקר הזיקנה) מאמין שההשפעה הפסיכולוגית של הזדקנות היא המכשול הגדול ביותר לאריכות ימים, ולא הפן הפיזי. בראיון לטלגרף הבריטי הוא אמר כי "אנשים יוצרים את ציפיות תוחלת החיים שלהם בעיקר על ידי השוואה לבני המשפחה שלהם ולממוצע הארצי, ואינם מוכנים לשנות את התפיסה הזו".

כדי להוכיח את טענתו הוא נותן כדוגמה את אנשים שחיים כיום וחצו את גילאי המאה למרות שחיו בתנאים הרבה יותר קשים מהיום ובלי אנטיביוטיקה או תנאים סניטרים. למעשה זברונקוב כל כך בטוח שהוא יחיה חיים ארוכים עד שהוא התערב בינואר האחרון עם מדען נוסף, על סכום של מיליון דולר בשאלה מי יחיה יותר.

אפשר לחיות יותר

לפי הסטטיסטיקה העולמית, תינוקת שנולדה בימים אלה צפויה להיע לגיל לגיל ממוצע של 82.8 שנים וילד לממוצע של 78.8 שנים. יחד עם זאת, מומחי בריאות רבים מאמינים שאם אנשים יחיו אורח חיים בריא, יורידו בצריכת הסוכר והמלח, יעשו פעילות גופנית קבועה ועוד - הם יוכלו לחיות הרבה מעבר לכך.

אילוסטרציה. ShutterStock
יש באמת מה לעשות נגד הזקנה?/ShutterStock

מחקר ענק שפורסם בתחילת השנה בדק במשך כארבעה עשורים 2,500 גברים שקיבלו המלצות לחיים בריאים. בסופו של דבר רק 25 הקשיבו להוראות שניתנו להם במשך השנים, אבל אלה שעשו כן הרוויחו בגדול, ובהשוואה לחבריהם, בריאותם היום טובה יותר והם הורידו את הסיכויים שלהם לחלות במחלות לב, סוכרת וסרטן.

מדע חקר הזקנה נחשב לאחד מהכוכבים העולים בשנים האחרונות בתחום הרפואה, וחברות ענק, כמו גוגל, כבר הקימו פרויקטים שמטרתם מציאת הנוסחה לחיים ארוכים יותר.


עוד בנושא:
הסוד לחיים ארוכים: דייסה והתנזרות מגברים
דגנים מלאים מאריכים חיים

  • עוד באותו נושא:
  • זיקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully