וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה: להסיר את המונח אנטי אייג'ינג ממוצרי טיפוח

14.6.2018 / 10:19

דו"ח שפורסם בבריטניה טוען שהשימוש במילים אנטי אייג'ינג גורם לתהליך טבעי של הזדקנות להצטייר כמשהו מרושע שיש להלחם בו, וגורם להשלכות שליליות על בריאות הציבור

אתר רשמי

בווידאו: גווינית' פאלטרו מדגימה את שגרת הביוטי שלה

דו"ח שהתפרסם השבוע בבריטניה קורא לאסור על השימוש במונח "אנטי-אייג'ינג" בתעשיית היופי והקוסמטיקה. בהצהרה של החברה המלכותית לבריאות הציבור נאמר כי השימוש השגור במונח אנטי אייג'ינג מאיר באור שלילי את תהליכי ההזדקנות הטבעיים ורומז שהזדקנות היא משהו שיש להתבייש בו.

במחקר שנערך לטובת הדו"ח נמצא שמחצית מהנשים וכרבע מהגברים חשים לחץ עצום לשמור על מראה צעיר. "אנחנו כבר יודעים איזו השפעה חיובית יכולה להיות ליחס חיובי ואופטימי כלפי הזדקנות על הבריאות הפיזית והנפשית, ולמרות זאת, הטרמינולוגיה היומיומית והמידע שזורם מאמצעי התקשורת רווי בדוגמאות לשפה שמתייחסת להזדקנות כמשהו מרושע או קטסטרופלי. וראש וראשון לדוגמאות האלה הוא השימוש בביטוי אנטי אייג'ינג בתעשיית היופי והקוסמטיקה", כתבו מחברי הדו"ח.

עוד בנושא:
האם זו הדרך הקלה ביותר לנצח את הקמטים?
מחקר ישראלי: חומרים במוצרי טיפוח עלולים לפגוע בפוריות
מחקר: מוצרי טיפוח עלולים להקדים את גיל המעבר

הלן מירן בפסטיבל הקולנוע פאלם ספרינגס. GettyImages
אמרה 'לא' ללוריאל. הלן מירן/GettyImages

עוד נטען, כי נשים לרוב חשות לחץ חזק יותר להפחית סימני גיל נראים לעין מאשר גברים, וזה בסופו של דבר משפיע על האופן שבו הן דואגות לעצמן ולבריאותן הכללית. "לעתים קרובות מדי אפליה על רקע גיל בהתנהגות ובשפה לא מקבלת את היחס הראוי לה", אמרה שירלי קריימר, בכירה בחברה המלכותית לבריאות הציבור בבריטניה. "הדו"ח שלנו מראה שגישות מפלות על רקע גיל נפוצות בחברה שלנו ויש להן השפעה עצומה על בריאות הציבור. למרות זאת, רק לעתים רחוקות הן זוכות לטיפול הרציני שלו הן ראויות".

מחברי הדו"ח קראו לחברות הקוסמטיקה להפסיק להשתמש במונח אנטי אייג'ינג ולהסיר את המילים הללו מאריזות מוצריהן, הם קראו גם לרשת הפארם הגדולה בבריטניה להפסיק את השימוש במונח ולהצטרף בכך למגזין הנשים Allure שהודיע כבר באוגוסט של השנה שעברה כי יפסיק להשתמש במילים אנטי אייג'ינג כדי "להפסיק את התמיכה ברעיון שהזדקנות היא תהליך שצריך להלחם בו".

גם השחקנית הבריטית הלן מירן הביעה בעבר עמדות דומות, כאשר סירבה להצעה לככב בקמפיין של תאגיד הקוסמטיקה לוריאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully