וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שונאים ברוקולי, קייל וכרוב ניצנים? כדאי שתקראו את זה

22.8.2018 / 7:06

מחקר חדש מעניק תקווה לכל מי שחשב שאי אפשר להתרגל לאכילה בריאה יותר. מרכיב מפתיע יכול להפוך מזונות מרירים לטעימים. אולי זה הזמן להתחבר מחדש לכרוב ניצנים?

כרוב  ניצנים. ShutterStock
טעם נרכש, מילולית. כרוב ניצנים/ShutterStock

כמו בכל דבר בחיים, גם באכילה צריך להתאמן. מסתבר שאפשר לאמן את הפה שלנו להתרגל לטעמים פחות אהובים בדרך לתפריט בריא ומאוזן יותר. זו המסקנה שעולה ממחקר חדש שנערך באוניברסיטת פרדו באינדיאנה שמגלה שככל שהרוק בפינו נחשף יותר למזון מר או עז טעם, כך גדלים מספר החלבונים שהוא מייצר לטובת התאמתו לחיך שלנו.

עוד בנושא:
למה שוקולד מריר הוא לא בריא כמו שחשבתם?
בדיקת רוק חדשה עשויה לעזור בגילוי מחלת האלצהיימר
ירוק בעיניים: מנת יתר של ברוקולי וקייל כמעט גרמה לאישה להתעוור

החוקרים ביקשו מ-64 אנשים לשתות חלב שקדים עם שוקולד מריר שלוש פעמים ביום במשך שבוע ולדרג את המרירות וחדות הטעם שחשו לאחר שתיית המשקה בכל פעם. כמו כן, נאספו מהמשתתפים גם דגימות רוק כדי להעריך את השינוי ברמות החלבון בפיהם.

רוק מורכב בעיקר ממים, ואנחנו נוטים לא להפריז בחשיבותו בתהליך העיכול, אך מסתבר שבלוטות הרוק יכולות לשחרר אלפי חלבונים שמסייעים לקשור טעמים מן המזון לקולטני הטעם בפה ולהשפיע מאוד על חוויית האכילה וההנאה שנפיק ממנה. כאשר קולטני הרוק נקשרים לתרכובות הגורמות לטעם מריר, הם מסתגלים אליו וגורמים לנו להתרגל לאט לטעם הפחות חביב עלינו.

חסה. ShutterStock
אולי בעוד שבוע היא תהיה טעימה יותר משוקולד? חסה/ShutterStock

תוצאות המחקר שנחשפו לאחרונה בכנס של האגודה האמריקאית לכימיה הראו ששתיית חלב השקדים באופן עקבי במשך שבוע הגדילה את מספר החלבונים מסוג פרולין (proline) ברוק. ככל שרמות חלבון הפרולין עלו, טעמו של השוקולד הפך לפחות מריר בפיהם של הנבדקים.

צוות החוקרים לא מסתיר את התלהבותם מהתוצאות המעודדות. "שינוי הרגלי אכילה הפך לאפשרי. ייתכן ונוכל לשנות את תחושותינו לגבי הטעמים שאנחנו פחות אוהבים, כי בשלב מסוים הם כבר לא יגעילו אותנו יותר, טוענת החוקרת הראשית במחקר ד"ר קורדליה רינג. "אפשר להתרגל לתזונה בריאה אם מתמידים בה במשך הזמן".

עוד באותו נושא

8 מאכלים שנלחמים בדלקתיות בגוף ויכולים למנוע מחלות

לכתבה המלאה
בדיקת רוק. ShutterStock
מסתבר שרוק יכול לעזור לכם לרדת במשקל. אישה מבצעת דגימת רוק/ShutterStock

לאור התוצאות המעניינות החוקרים מתכננים לחקור עוד תרכובות מרירות חדשות כדי ללמוד יותר על מהירות המנגנון ברוק שהופך בעזרת החלבונים את המזון שלנו לקצת יותר טעים. הם מקווים לפצח את הסוד שישפר באמצעות הרוק את טעמם של מזונות בריאים לא אהודים כל כך.

"אנחנו סבורים שהגוף מסתגל כדי להפחית את התחושה השלילית של מאכלים מרירים", טענה ד"ר ראנינג, "אם נוכל לשלוט ברמות החלבונים הללו, נוכל גם לשנות את הטעמים שאנו אוהבים או שונאים בגלל שהם מרירים או עזים יותר".

העובדה שטעם הוא דבר נרכש תוכל לסייע לכם ליהנות מחדש מיתרונותיהם של ירקות שלא נחשבו עד היום למפתים במיוחד. אולי זה הזמן להשקיע ביחסים חמים עם כרוב ניצנים שנחשב לכלי יעיל במיוחד בעיכוב מחלות דמנציה, בהן גם האלצהיימר בזכות החומצה הרטינואית שבו, או לתת צ'אנס לשתיית יין שיכולה להפחית את הסיכוי לחלות בסרטן ריאות ומחלות לב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully