וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם חייבים לשלוח את המחקר הזה לבוס שלכם

12.8.2018 / 15:06

כשאתם עונים למיילים של העבודה בשעות הערב או בשבת אתם אולי חושבים שאתם מרוויחים נקודות אצל הבוס ותורמים לתדמית המסורה שלכם בעבודה, אבל פוגעים בבריאות שלכם וגם של עוד אדם קרוב אליכם במיוחד

טלפון סמס ידיים איש מקליד הודעה טקסט סמאטרפון סלולרי. ShutterStock
מה יקרה אם לא תענו למייל מהמחלקה השיווקית בעשר בלילה?/ShutterStock

כשאתם עונים על מייל מהעבודה מאוחר בלילה אתם אולי חושבים שאתם מרוויחים נקודות אצל הבוס, אבל יכול מאוד להיות שאתם מפסידים את הבריאות שלכם וגובים מחיר גם ממערכות היחסים האישיות שלכם. מחקר חדש מצביע על כך שהציפייה שרבים חשים כיום להישאר מחוברים מסביב לשעון לדואר האלקטרוני של העבודה פוגעת בבריאות הנפשית ובאיכות חייהם הן של העובדים עצמם והן של בני ובנות הזוג שלהם. המחקר פורסם בכתב העת Academy of Management Best Paper Proceedings.

החוקרים עקבו אחרי 142 אנשים שהועסקו במשרה מלאה כמו גם אחרי בני ובנות הזוג שלהם, כאשר במוקד המחקר עמדה השאלה: לאיזו זמינות אלקטרונית מצפה הארגון המעסיק מהעובד. הזוגות השיבו גם על שאלונים לגבי בריאותם, איכות חייהם ומידת הסיפוק שלהם מהזוגיות. בנוסף, החוקרים ראיינו גם כמאה מהמעסיקים של משתתפי המחקר, שנתנו את נקודת המבט שלהם לגבי הציפייה שלהם ושל הארגון לגבי זמינות העובד.

עוד בנושא:
כל כמה זמן צריך לנקות את הטלפון הנייד?
אין קשר בין קרינה סלולרית וסרטן - קובע המחקר הגדול ביותר עד כה
הטלפון הסלולרי מסגיר את כל הסודות הבריאותיים שלכם

בני זוג שוכבים במיטה עם הטלפונים הניידים שלהם. ShutterStock
ההשלכות של הציפייה לזמינות גולשות מהעובדים לבני הזוג. בני זוג גולשים בסלולרי במיטה/ShutterStock

המשתתפים שאמרו שהם חשו מחוייבים לבדוק את האי מייל של העבודה מחוץ לשעות העבודה הרגילות דיווחו לרוב גם על רמות גבוהות יותר של חרדה ועל מדדי איכות חיים נמוכים יותר - כך מצאו החוקרים. והתוצאות הללו נותרו עקביות ללא תלות במשך הזמן שאותם עובדים בילו בפועל מחוברים לדואר האלקטרוני של העבודה, מה שמצביע על כך שדי בציפייה לזמינות לבדה כדי לגבות את המחיר מחייו של העובד.

יתרה מכך, ההשפעה לא היתה בלעדית לעובד עצמו, גם בני ובנות הזוג של עובדים ועובדות שהיתה מהם ציפייה להיות זמינים במייל מסביב לשעון דיווחו על איכות חיים נמוכה יותר על בריאות לקויה ועל חוסר שביעות רצון בזוגיות. לדברי החוקרים, מדובר ב"גלישה" של ההשפעה מהעובד עצמו אל בן או בת הזוג, ככל הנראה עקב התנהגותו של העובד.

עוד באותו נושא

האם זה באמת מסוכן לדבר בסלולרי בתוך מעלית?

לכתבה המלאה

לפחות תהיו כנים עם העובד

לובה בלקין, מרצה לניהול באוניברסיטת ליהיי ואחד ממחברי המחקר אמר בראיון לאתר Time כי בעולם אידיאלי, תוצאות המחקר שלו אמורות לשנות את האופן שבו ארגונים מגבשים את עמדתם לגבי זמינות טכנולוגית והציפיות שלהם מהעובדים בהקשר זה. "אם הם לא יכולים להגמל משליחת הודעות לאחר שעות העבודה, אז לכל הפחות הארגונים הללו צריכים להגדיר חלונות זמן ברורים שבהם העובד צריך להיות זמין. הרעיון הבסיסי הוא לתחום את זה בגבולות ברורים לטובת העובד", אמר. בנוסף, יש להיות כנים וישירים בשלב הגיוס של עובדים חדשים לגבי ציפיות הארגון או המעסיק לזמינות לאחר שעות העבודה, על מנת להפחית חרדה בהמשך ההעסקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully