וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה כפית סוכר אחת יכולה לעשות לכם?

25.7.2018 / 7:09

חוקרים ביקשו לבדוק איך שתי קבוצות גיל שונות מגיבות לכפית אחת של סוכר. הממצאים שלהם הראו כי בעוד בקבוצה הצעירה לא נרשמו שינויים מיוחדים ביכולות הזיכרון ומצב הרוח, בקבוצה המבוגרת יותר דווקא הייתה עליה

סוכר או מלח על כפית עץ. ShutterStock
אויב או חבר? סוכר/ShutterStock

סוכר נחשב לאחד האויבים הגדולים שמסתתרים בתזונה שלנו, אבל לכפית סוכר אחת יכולה להיות דווקא השפעה מיטיבה על הזיכרון שלנו ואפילו על מצב הרוח. חוקרים מאוניברסיטת וורוויק באנגליה מצאו כי כפית של סוכר גרמה למוחם של מבוגרים מעל גיל 65 לעבוד יותר טוב.

"אנרגיה לטווח קצר בצורה של רמות הסוכר בדם יכולה להיות גורם חשוב שמעלה את המוטיבציה אצל אנשים מבוגרים יותר לבצע משימות", אמרו החוקרים. במהלך המחקר נתנו החוקרים לאנשים לשתות כמות קטנה של גלוקוז - ולאחר מכן נתנו להם לבצע משימות זיכרון, בדקו את מצב רוחם ואת התפיסה שלהם לגבי המאמץ הנדרש מהם בביצוע המשימות.

עוד בנושא:
זה מה שיקרה לגוף שלכם כשתפסיקו לאכול סוכר
תופתעו: אילו מאכלים בריאים מעלים לכם את רמות הסוכר
תפסיקו עם הקלוריות: זה מה שאתם באמת צריכים לספור

סקירת סי-טי של גולגולת ומוח. ShutterStock
מחדד את הזיכרון. סריקות מוח/ShutterStock

הממצאים של המחקר שהתפרסמו בכתב העת Psychology and Ageing הראו כי צריכת הסוכר שיפרה את הזיכרון, מצב הרוח והריכוז אצל אנשים מעל גיל 65 בהשוואה לאלה ששתו פלסיבו, וזאת מבלי שהם שמו לב שהם מתאמצים יותר. כאשר בדקו צעירים בגילאי 18 עד 27, החוקרים ראו כי הזיכרון ומצב הרוח דווקא לא השתפרו ונותרו בעינם.

אימוץ המוח במשימות שונות הוא גורם מאוד חשוב בשמירה על המוח בגילאים מבוגרים, והסוכר יכול להוות מוטיבציה חיובית לאנשים מבוגרים. "תוצאות המחקר מקרבים אותנו צעד נוסף להבנה של מה עשוי להניע ולהפעיל את מוחם של מבוגרים ולגרום להם להביע נכונות להתאמץ עבור משימה, גם אם היא נראית לא אפשרית", אמרו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully