וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו השעה הכי טובה לעשות סקס אם אתם מנסים להיכנס להריון

17.7.2018 / 7:05

חוקרים שוויצריים טוענים כי מצאו את השעה והחודשים הכי טובים לכניסה להריון. הממצאים שלהם מבוססים על אלפי דגימות זרע שאספו, ובכל זאת לא היינו מחכים

בדיקת הריון. ShutterStock
איך מגדילים את הסיכויים להיכנס להריון? בדיקת הריון/ShutterStock

זוגות שמנסים להיכנס להריון צריכים לעשות סקס מסתבר לא רק בזמן הביוץ החודשי, אלא מומלץ שזה יהיה בשעות מסוימות ואפילו בחודשים ספציפיים.

בית החולים האוניברסיטאי בציריך ניתח דגימות זרע של 7,068 גברים בגילאי 25-40 שנמצאים בתהליכים של טיפולי פוריות. הניתוח כלל ספירת זרע, ריכוז הזרע ומורפולוגיה (צורת תא הזרע). החוקרים גילו כי גם לזרע יש שעון ביולוגי והוא נמצא בשיאו בשעות הבוקר המוקדמות. הם גם גילו כי הזרע נמצא במצבו הטוב ביותר בחודשי האביב, כך שסיכוייו להפרות את הביצית גבוהים מאשר בשאר חודשי השנה.

"איכות הזרע של הזכר משתנה עם שני מקצבים היממה ועם השעון הפנימי שלו", הסבירו החוקרים. "זרע שנאסף בשעות הבוקר המוקדמות, היה בעל האיכות הגבוהה ביותר וניתן להשתמש בו לשיפור הפוריות". הם הוסיפו כי הממצאים יכולים לשמש גם כדי להגביר את הסיכוי להרות באמצעות טיפולי פוריות.

עוד בנושא:
גברים, שימו לב: 9 דברים שפוגעים לכם בפוריות
למה גברים מפחדים לדבר על בעיות פוריות?
תופתעו: מה הזמן הטוב והמהנה ביותר לקיים יחסי מין?

אילוסטרציה של זרעונים ביצית ורופאים. ShutterStock
ירידה משמעותית באיכות וכמות הזרע אצל גברים ברחבי העולם/ShutterStock

המחקר שפורסם בכתב העת journal Chronobiology International מצטרף לשורת מחקרים שנערכים חדשות לבקרים בעקבות צניחת איכות הזרע הגברי בעולם. רק לפני שנה פורסם דו"ח ישראלי שעשה הרבה הדים והראה כי ספירת הזרע של גברים במדינות המערב נמצאת בצניחה בעשורים האחרונים. בדו"ח שנערך על ידי חוקרים ישראלים ובשיתוף חוקרים מבית החולים הר סיני בניו יורק נמצא כי הסובלים העיקריים מהצניחה בספירת הזרע הם גברים ממדינות אירופה, אוסטרליה וצפון אמריקה. ממצאי הדו"ח הראו כי בארבעת העשורים האחרונים חלה ירידה של חמישים אחוזים בספירת הזרע. "התוצאות הן קריאת השכמה", אמר אז לוואלה! בריאות, החוקר הראשי, ד"ר חגי לוין, ראש המסלול לבריאות וסביבה בביה"ס לבריאות הציבור ורפואה קהילתית של הדסה והאוניברסיטה העברית בירושלים.

על פי ההערכות כ-40 אחוזים מבעיות הפוריות קשורות או נגרמות על ידי הגבר. כדי להרות, צריכה להיות כמות מספקת של זרע באיכות טובה. השליטה והבקרה על ייצור הזרע תלויה במערכת הורמונלית תקינה. הגורמים לירידה בפוריות הגברית קשורים להפרעות הורמונליות (כמו למשל חוסר בטסטוסטרון), בעיות גנטיות והקבוצה השכיחה ביותר שהיא בעיות במערכת המין הגברית, בעיקר באשכים או בצינור הזרע.

על אף ממצאי המחקר הנוכחי, חוקרים שאינם קשורים למחקר מבהירים כי הממצאים שמוצגים לגבי השעות והחודשים הטובים ביותר אינם ודאיים ואף סותרים מחקרי עבר שנערכו בנושא. בקיצור, אם אתם מנסים להיכנס להריון מומלץ שלא להסתמך רק על שעות הבוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully