וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דרכים למנוע דלקת בדרכי השתן

10.7.2018 / 8:02

למעלה משליש מהנשים יסבלו מהתופעה במהלך חייהן, ולמרות זאת לא מדובר בגזירת גורל אלא במשהו שניתן למנוע אותו עם הקפדה על כמה דברים פשוטים

בדיקת שתן. ShutterStock
נפוצה מאוד בעיקר אצל נשים. בדיקת שתן/ShutterStock

מדובר על המחלה החיידקית הנפוצה ביותר אצל נשים, ולמרבה הצער בנוסף לתחלואי העונה החמה, בקיץ, התופעה הזו רק מתגברת. דלקת בדרכי השתן, ממנה סובלות או יסבלו כשליש מהנשים, היא זיהום שכיח שמתפשט מפתח הנרתיק, "עולה" דרך השלפוחית לצינורות השופכה ועלול להגיע גם עד לכליות. לעתים מקור הזיהום הוא בפי הטבעת, שבגלל קרבתו לפתח הנרתיק עלול להעביר זיהום וחיידקים, בעיקר מסוג אי-קולי. קיימים גם זיהומים על רקע פטרייתי או טפילי. הפתוגנים נצמדים לדפנות תאי האפיתל הרירי וגורמים נזק לתאים שתפקידם לצפות את מערכת השתן ולהגן עליה. פגיעה זו מלווה בתחושת צריבה בעת מתן שתן, כאב בבטן התחתונה, תכיפות במתן שתן ותחושת חוסר התרוקנות.

עוד בנושא:
איך גרמו לנו להאמין שחמוציות מונעות דלקות בשתן?
חכי עם האנטיביוטיקה: הדרך הטבעית לטפל בדלקת בדרכי השתן

אספנו עבורכם 6 דרכים שיכולות לצמצם את הופעתה של דלקת בדרכי השתן:

שירותים. ShutterStock
אל תתאפקו, לכו לשירותים/ShutterStock

1.לכו לשירותים

אחד הדברים החשובים בימי הקיץ החמים ובכלל, הוא הקפדה על שתיית מים מרובה. צריכת מים לא רק תמנע התייבשות וטובה לעור הפנים שלכם ולגוף בכלל, אלא היא יכולה גם למנוע דלקות שתן. העניין הוא שתצטרכו ללכת לא מעט לשירותים. ואם כבר שירותים אז הנה כמה עצות חשובות: העצה הראשונה היא לא להתאפק. התאפקות עלולה לגרום להתפתחות חיידקית בדרכי השתן. בנוסף, אם כבר הגעתם להתפנות בשירותים, חכו עד הסוף והקפידו להישאר שם עד הטיפה האחרונה.

עוד באותו נושא

מה עושים עם דלקת בדרכי השתן?

לכתבה המלאה

2. הקפידו להתפנות אחרי סקס

זה אומנם לא מוכח מדעית, אבל במבחן המציאות זה דווקא עובד. נכון לא מדובר על מחלת מין מדבקת, אבל ריקון השלפוחית לאחר קיום יחסי מין הוא חשוב מאוד, שכן במהלך המשחק המקדים או הסקס יש אפשרות לחטוף זיהומים חיידקיים, מה גם שחלק מאמצעי המניעה כמו דיאפרגמה וקוטלי זרע עלולים להגביר את הסיכון לסבול מדלקות.

3. לכו לרופא

נשים רבות מתחילות להרגיש את הסימנים הראשונים לדלקת בשלפוחית השתן (השתנה תכופה או צריבה במתן השתן), אבל בוחרות להתעלם או מקוות שזה לא יתפתח לכדי משהו רציני.

הימים האלה הם קריטיים והם יכולים להוות את ההבדל שבין זיהום משמעותי פחות לבין דלקת חמורה בדרכי השתן. חשוב לגשת לרופא, במיוחד אם אתן סובלות מהתופעה באופן כרוני, שכן ניתן לטפל בה לא רק בעזרת אנטיביוטיקה אלא לנסות ולמצוא את המקור לחזרה. לעיתים זה יהיה קשור במערכת חיסונית מוחלשת או ברגישויות שונות.

אנטיביוטיקה. ShutterStock
אל תחכו, לכו לרופא. אנטיביוטיקה/ShutterStock

4. תשמרו על היגיינה

הקפידו על היגיינה במהלך כל ימי השנה, ואנחנו לא מתכוונים רק למקלחות יומיומיות או לדאודורנט. כשאתם הולכים לשירותים נסו להקפיד גם על כיוון הניגוב, שכן הוא עלול להגביר את הסיכון לסבול מדלקות בדרכי השתן. נסו לנגב מלפנים לאחור ולא הפוך, כך אתם שומרים על סביבה נקיה יותר. מנגד, חשוב שלא להגזים עם מטליות לחות, שכן מוצרים כאלה עלולים לשנות את הרכב החיידקים באיבר המין - מה שדווקא מגביר את הסיכוי לסבול מדלקות.

5 . לבשו הלבשה תחתונה נכונה

לכל אחת מאיתנו יש העדפות לגבי ההלבשה התחתונה שאנחנו לובשות, אך בימי הקיץ החמים מומלץ ללבוש תחתונים מכותנה. הסיבה לכך נובעת מהעובדה שהם מאפשרים התאווררות לאיבר המין ומונעים מאזור הנרתיק להישאר לח - מה שמעודד צמיחת חיידקים.

6. טפלו בעצמכן טוב יותר בגיל המעבר

אצל נשים בגיל המעבר דלקות בשלפוחית השתן נחשבות שכיחות יותר בשל ירידה בתנגודת התאית. הירידה ברמת ההורמון אסטרוגן גורמת לשינוי באוכלוסיית החיידקים הטבעית בנרתיק. גם לצניחת שלפוחית השתן או לצניחת הרחם השפעה על התפתחות דלקת. מומלץ להתייעץ עם הרופא שלכן במידה ואתן סובלות מהתופעה בצורה כרונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully