וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקשים להבין למה התינוק שלכם בוכה? האפליקציה שמפענחת בכי תינוקות

4.7.2018 / 23:55

האפליקציה החינמית ChatterBaby מסייעת להורים טריים לפענח האם בכי התינוק שלהם מסמן שהוא רעב, עצבני או לא חש בטוב. מסד הנתונים של האפליקציה מכיל 2,000 דגימות סאונד של בכי תינוקות

Chatter Baby

כל הורה יודע כמה זה מייסר לשמוע את התינוק שלך צווח בבכי בלי שמץ של מושג איך להרגיע אותו. אפליקציה חינמית חדשה נועדה לעזור להורים לפענח את בכי התינוק שלהם ולהבין מה מטריד אותו: האם הוא רעב, עצבני או חש ברע. האפליקציה ChatterBaby ששוחררה בחודש שעבר נועדה לסייע להורים חדשים או תשושים, אולם אינה מתיימרת לקבוע חד משמעית מה התינוק רוצה אלא יותר לחזק את תחושות הבטן של ההורים.

כמו הרבה הורים חדשים, פטימה בל ניסתה לעיתים קרובות להבין מדוע בנה בן החמישה חודשים בוכה. היא אמרה לחדשות CBS שהאפליקציה מסייעת לה ולבעלה ג'ונתן לזהות מהר יותר מה מטריד את הבן שלהם. הם משמיעים את הבכי שלו לאפליקציה במשך 5 שניות, וזו מעדכנת אותם באחוזים מה הסבירות שהוא רעב, עצבני או חש ברע. האפליקציה מהווה למעשה אסמכתה נוספת למה שהיא חושבת שהתינוק רוצה, "השתמשתי באפליקציה כדי לאשר את מה שאני חושבת וכדי לדעת שאני עושה את הדבר הנכון", היא אמרה.

אפליקציית ChatterBaby. צילום מסך
אפליקציית ChatterBaby/צילום מסך

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

תינוקות יכולים לזהות אם ההורים שלהם עצובים גם בגיל חצי שנה

לכתבה המלאה

מפתחת האפליקציה, אם לארבעה וסטטיסטיקאית מאוניברסיטת קליפורניה בלוס אנג'לס אריאנה אנדרסון, אמרה שתכננה במקור את האפליקציה כדי שתסייע להורים חרשים להבין טוב יותר מדוע התינוק שלהם בוכה, אבל עד מהרה הבינה שהטכנולוגיה יכולה לשמש כלי יעיל עבור הורים טריים שפחות צפויים להבין את הרצונות של ילדיהם, "כשהפכתי לאמא בדיוק סיימתי את הדוקטורט שלי וחשבתי שאני מאוד חכמה, אבל כשהתחלתי לגדל את התינוק שלי הרגשתי טיפשה כי לא הצלחתי להבין מה התינוק שלי רוצה. זה היה מאוד מלחיץ ומרתיע", היא אמרה.

כדי לבנות מסד נתונים, אנדרסון והצוות שלה העלו 2,000 דגימות סאונד של בכי תינוקות. היא השתמשה בסוגי בכי כמו פירסינג באוזן וחיסונים כדי להבחין בין בכי מכאב לסוגים אחרים של בכי. כדי ליצור בסיס לשתי הקטגוריות האחרות: קנטרנות ורעב, פאנל של אימהות היו צריכות להסכים פה אחד על האם סוג הבכי מסמל רעב או קנטרנות.

הצוות של אנדרסון ממשיך לאסוף נתונים ומקווה להפוך את האפליקציה למדויקת יותר בהתייעצות עם הורים. "יש לנו בכי המסמל זיהום באוזן, קוליק ועייפות. אנחנו מחפשים אחר כל סיבה אפשרית כי אנחנו רוצים להגדיל את אוצר המילים שלנו", היא אמרה.

רופא הילדים אריק בול ציין כי הערכת סיבת הבכי לעולם לא תהיה מדע מדויק, "אני חושב שכל האפליקציות והטכנולוגיה שההורים הטריים משתמשים בהם כיום יכולים להיות מעולים אבל צריך לקחת אותם עם בערבון מוגבל", אמר בול, "אני מודאג ממצב שהורים יסתמכו על זה יותר מדי וזה יבוא על חשבון האהבה והאכפתיות שהם אמורים להעניק לילדיהם". אנדרסון חידדה שמטרת האפליקציה אינה לשמש תחליף לתשומת לב ההורים אלא רק לאשש את מחשבותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully