וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תינוקות יכולים לזהות אם ההורים שלהם עצובים גם בגיל חצי שנה

15.4.2018 / 7:01

תהיתם אם התינוק שלכם מצליח לקלוט משהו ממה שאתם מרגישים כשאתם איתו? לפי מחקר חדש גם בגיל חצי שנה הילדים שלכם יודעים לזהות את הרגשות שלכם

תינוק חמוד משחק בצעצוע. ShutterStock
מזהים רגשות הרבה יותר טוב ממה שאתם חושבים. תינוק מחייך/ShutterStock

אם עד עכשיו לא הייתם בטוחים אם התינוקות שלכם מצליחים להבין אתכם, כעת מתברר שהם עושים זאת בשלב מאוד מוקדם בחייהם. על פי מחקר חדש שנערך באוניברסיטת ג'נבה (UNIGE) בשוויץ עוד לפני שהם לומדים לדבר תינוקות כבר מצליחים להבין אם ההורים שלהם עצובים או שמחים.

היכולת של תינוקות להבדיל בין ביטויים רגשיים מתפתחת בששת החודשים הראשונים של חייהם, ובכל מקרה בתקופה זו להורים ולתינוקות יש העדפה לפנים מחייכות ולקולות שמחים. כבר לפני גיל שישה חודשים, תינוקות יכולים להבדיל בין אושר מביטויים אחרים כגון פחד, אבל האם לתינוקות יש כישורים מוקדמים להבדיל בין רגשות ולזהות אותם או שהם רק מבחינים בין המאפיינים הפיזיים של פנים וקולות? זה מה שהחוקרים ביקשו לבדוק.

עוד בנושא:
דברו אליו: למה כדאי שתפנו אל הילד בקול תינוקי?
כך תהפכו את התינוק שלכם לחכם יותר
תניחו לאייפד: מסכים פוגעים בכישורי השפה של פעוטות

אמא כועסת על ילדה בוכה. ShutterStock
הם מבינים גם בלי האצבע. אמא כועסת על פעוטה/ShutterStock

"לפי תוצאות המחקר אנחנו יכולים להגיד שתינוקות בני חצי שנה יכולים לזהות רגשות של שמחה וכעס, גם ללא מילים או הבעות חזותיות", הסבירו החוקרים הראשיים. בנוסף, ממצאי המחקר גם הראו כי במקרה שאין התאמה בין הקול לפנים, תינוקות יבלו זמן רב יותר בבהייה בפרצוף כועס אם שמעו לדוגמה קול המביע אושר. עיקר הפוקוס שלהם אגב היה על אזור הפה. התוצאות הראו כי לתינוקות אין העדפה לפנים מאושרות או כועסות במידה ושמעו קול נייטרלי. הממצאים פורסמו בכתב העת PLOS ONE.

החוקרים ניתחו את התנהגותם של 24 תינוקות בני שישה חודשים, אותם הושיבו מול מסך שחור שבו הם הקשיבו לקול נייטרלי, מאושר או כועס במשך 20 שניות. לאחר מכן הם ישבו מול פרצופים המבטאים את שני הרגשות הללו במשך 10 שניות. טכנולוגיית מעקב עיניים שימשה למדוד את קווי הראייה של התינוקות. בהסתמך על העובדה שהם הסתכלו על פרצוף אחד למשך זמן ארוך יותר, החוקרים הבינו כי תינוקות יכולים להבחין בין אושר לכעס.

בהתבסס על מחקר זה, החוקרים הסיקו כי תינוקות בני שישה חודשים מסוגלים לזהות רגש של אושר ללא קשר למאפיינים פיזיים שמיעתיים או חזותיים. מחקר זה מהווה חלק מפרויקט שנועד לבחון את התפתחותן של יכולות אפליה רגשית בילדות, הממומן על ידי הקרן הלאומית למדע של שוויץ (SNSF).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully