וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימהות מהסוג הזה בעלות סיכויים גבוהים יותר לחיות עד גיל 95

3.7.2018 / 7:02

היום זה אומנם כבר הרבה יותר נהוג, אבל נשים שמחליטות להביא ילדים אחרי גיל 30 עדיין עלולות לקבל מבטים שיפוטיים. מחקר חדש מצא יתרון משמעותי לאימהות מאוחרת יותר

ShutterStock

בווידיאו: היתרונות המפתיעים של אימהות מאוחרת

נשים מביאות היום ילדים בגילאים מאוחרים יותר, ולמרות שהריון מאוחר יותר אומר גם סיכונים בריאותיים יותר גדולים לאם ולעובר, יש יתרון אחד מאד משמעותי. מחקר חדש של בית הספר לרפואה באוניברסיטת בוסטון מצא כי נשים שהרו באופן טבעי אחרי גיל 33 היו בעלות סיכוי גבוה פי שניים להגיע לגילאים מאוחרים מאוד מאשר נשים שילדו את ילדם האחרון עד גיל 29.

"אם אתם מתעכבים בהבאת ילדים, זה לא יעזור לכם עם אריכות ימים", הבהירה פרופסור פאולה סבסטיאני מאוניברסיטת בוסטון. "במקום זאת, הממצאים מצביעים על כך שהיכולת ללדת בגיל מבוגר יותר מעידה על הזדקנות איטית יותר של הגוף". סבסטיאני וצוותה ניתחו נתונים ממחקר שכלל סקר של 551 משפחות, שרבות מחבריהן היו במצב בריאותי טוב גם בגילאים מאוחרים. הם ניתחו את הגילאים שבהם 462 נשים מתוך הסקר ילדו את ילדם האחרון ובדקו מה הייתה תוחל החיים שלהן.

עוד בנושא:
רוצות להשאר צעירות ויפות? תסתפקו בשני ילדים
חיי שרה: האם זה אגואיסטי ללדת בגיל 50 פלוס?
מחקר: נשים שיולדות בשנות ה-30 לחייהן עושות ילדים חכמים יותר

ג'ורג' קלוני, אמל קלוני. ספלאש
זכתה בכל. אמל קלוני שהביאה זוג תאומים לפני שנה כשהיא נושקת לגיל 40/ספלאש

החוקרים גילו כי לא רק שהנשים האלה היו בעלות סיכויים גבוהים יותר לחיות עד גיל מאוחר, אלא שהן היו בעלות סיכוי של פי שניים להגיע לגיל המופלג של 95 בהשוואה לנשים שילדו עד גיל 29.

החוקרים מאמינים כי נשים שיולדות בגילאים מאוחרים יותר הן בעלות וריאנטים גנטיים שמאטים את תהליך ההזדקנות ומצמצמים את הסיכוי לחלות במחלות הקשורות לגיל שעלולות להשפיע על הפוריות של האישה (סרטן שחלות וסוכרת כדוגמה). על פי עורכי המחקר אפשרות זו של גרסאות שגורמות להזדקנות איטית יותר, עשויות להיות רמז לכך שנשים חיות יותר נשים מגברים וגם מגיעות לגילאים מופלגים.

רק לפני כמה חודשים התפרסם מחקר של אוניברסיטת ג'ורג' מייסון בווירג'יניה, ארה"ב שקבע כי הבאת ילדים לעולם גובה מגוף האם מחיר השווה ערך ל-11 שנות הזדקנות ביולוגית. החוקרים מדדו את אורך הטלומרים בדמן של קרוב לאלפיים נשים אמריקאיות בין הגילאים 20 ל-44 ומה שהם גילו היה די מרעיש. לנשים שילדו ילדים היו טלומרים קצרים ב-4.2 אחוזים בממוצע בהשוואה לנשים שלא ילדו. הפער הזה נשאר עקבי גם לאחר שהחוקרים ניטרלו גורמי השפעה אחרים כמו גיל, משקל ורקע סוציואקונומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully