וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באיזו תדירות צריכים לחפוף שיער? למדע יש תשובות

3.7.2018 / 7:16

יש כאלה שמתעקשים לחפוף מדי יום ואילו אחרים מוכנים להישבע שלא חפפו את שערם כבר חודש והתוצאות מדהימות. התשובה היא כמו בכל דבר - איפשהו באמצע. אז איך תדעו כמה פעמים לחפוף בשבוע?

מערכת וואלה!

בווידיאו: הנה מה שקורה לשיערן של לא מעט נשים אחרי ההריון

הנה שאלה שכל מי שיש לו שיער ארוך על הראש תהה לגביה לפחות פעם אחת בחייו - כל כמה זמן צריך לחפוף שיער. למרות שהשאלה ברורה ופשוטה יחסית, התשובה קצת יותר מורכבת והיא בעיקר תלויה בסוג העור והשיער שלכם.

נתחיל מהתחלה, השיער שלכם הופך שומני ממש כמו עור הפנים והסיבה לכך היא בלוטות בעור שנקראות בלוטות חלב (בלועזית ס?ב?ו?ם) שגורמות ללחות וסיכוך. הבלוטות האלה שמייצרות נוזל חלב ממוקמות ליד שורשי השיער בשכבת העור הנקראת הדרמיס. הנוזל של בלוטות החלב יוצא מהקרקפת ומוביל אל זקיק השערה. בנקודה זו חשוב להבהיר כי כל אחד מאיתנו מייצר כמויות אחרות של נוזל החלב וזה תלוי לגמרי בגנטיקה ובכמויות הורמונים המיוצרים בגוף. במהלך גיל ההתבגרות כמויות ההורמונים האלה עולות - מה שגורם לרבים לצרות כמו אקנה בעור ושיער שומני במיוחד.

עוד בנושא:
המעבדה: כך תשפרו את מראה השיער שלכם ב-6 צעדים
7 מאכלים שיסדרו לכם שיער יפה ובריא
בחני את עצמך: האם את סובלת מנשירה עונתית או קבועה?

אישה חופפת שיער. ShutterStock
תדירות החפיפה משתנה בין אדם למשהנו. אישה חופפת שיער/ShutterStock

אז כמה פעמים כדאי לחפוף?

התשובה כמובן משתנה בין כל אדם, אבל יש דבר אחד שמתאים לכולם - אין צורך לחפוף אותו מדי יום, שכן חפיפת שיער מוגזמת יכולה לגרום ליותר נזקים מאשר תועלת. לדברי רופאי עור, אלה שחופפים את שיערם באופן תדיר כדי להיפטר מהשומנים דווקא גורמים לפעולה הפוכה המייבשת את הקרקפת והשיער וגורמת לייצור מוגבר של שומן. מלבד העובדה שעדיף שלא לחפוף שיער מדי יום (אלא אם כן אתם ספורטאים מיוזעים או חיים במקומות מהבילים), יש שלושה גורמים שצריכים להילקח בחשבון כאשר תוהים אם לחפוף או לא:

1. סוג העור שלכם
אם סוג העור והשיער שלכם הם מה שנקרא "רגילים" (לא שומני מדי ולא יבש מדי) עד יבשים, אתם ככל הנראה צריכים לחפוף את השיער פעמיים בשבוע. אם יש לכם קרקפת שומנית אתם צריכים לחפוף את שיערכם יותר מכך.

2. מרקם השיער
טקסטורת השיער משנה מפני שהיא משפיעה על כמה מהר נוזל החלב עובר דרך השורשים שלך לאורך השיער. שיער מתולתל למשל, מאט את התפשטות נוזל החלב, כך שאם יש לכם שיער כזה אתם ככל הנראה צריכים לחפוף עם שמפו פעם-פעמיים בשבוע, אומרים מומחים מאוניברסיטת קולומביה. מצד שני, אנשים עם שיער עדין יצטרכו ככל הנראה לחפוף פעמיים בשבוע ויותר.

עוד באותו נושא

האם יכול להיות שכל הזמן הזה חפפתם את השיער בצורה לא נכונה?

לכתבה המלאה
שיער מתולתל. ShutterStock
שיער מתולתל? חפיפה פעם-פעמיים בשבוע תספיק/ShutterStock

על פי האגודה לדרמטולוגיה, אנשים חייבים להקפיד על התאמת הטיפול לסוג השיער שלהם; למשל אנשים עם שיער שומני צריכים להקפיד על חפיפה תכופה של השיער, אפילו מדי יום, תלוי עד כמה שומן הקרקפת מייצרת. מצד שני, מומלץ שאנשים בעלי שיער יבש, למשל בגלל צביעתו באופן תכוף או טיפולים כימיים אחרים, יחפפו אותו לעתים קרובות פחות.

3. עיצוב שיער
עוד גורם שיש לקחת בחשבון הוא באיזה תדירות אתם מעצבים את השיער שלכם, אם באמצעות חומרים כימיים, פן או אפילו צבעים לשיער. על פי דרמטולוגים אם השיער שלכם נפגם, מתייבש או מתפצל תוך כדי העיצוב שלו, מומלץ בראש ובראשונה להוריד את כמות ההתעסקות שלכם בו, אבל גם לחפוף פחות מהרגיל כדי לא לייבש אותו עוד.

כך או כך, רופאי עור ומעצבי שיער ממליצים על ניסוי וטעיה. נסו להוריד את כמות החפיפות השבועית ותראו מה זה עושה לשיער שלכם - אם השיער הופך מבריק וחיוני יותר - כנראה שאתם בדרך הנכונה.

  • עוד באותו נושא:
  • שיער
  • שמפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully