וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכס: גילתה גוש בפנים ומה שהיה בתוכו יגעיל אתכם

22.6.2018 / 14:53

צעירה מרוסיה הבחינה בבליטה מתחת עינה השמאלית וצילמה אותה. כמה ימים לאחר מכן היא הבחינה שהבליטה זזה ובמקומה הופיע גוש מעל הגבה. כשהגוש הזה נדד למקום אחר בפנים היא כבר הבינה שמשהו לא בסדר

צילום מסך

בווידיאו: אדם נדבק בתולעת טפילית שגרמה לו לסרטן

אישה מרוסיה הבחינה יום אחד בגוש מתחת עינה השמאלית אז היא צילמה סלפי. הדבר המוזר יותר היה שהגוש זז כמה ימים לאחר מכן למיקום אחר בפנים. אז היא המשיכה לצלם תמונות סלפי של עצמה במהלך החמישה הימים הבאים ועקבה אחרי השינויים במיקומים של הגוש שנדד אל מעל הגבה ועשרה ימים לאחר מכן עבר לשפה העליונה שלה.

האישה בת ה-32 פנתה אל הרופא שחשב שמדובר בגוש לא מזיק. לאחר מכן התברר שהצעירה נדבקה בתולעת טפילית שנקראת דירופילריה רפנס שתוקפת לרוב כלבים וחתולים אך עדיין יכולה להיות מדבקת לבני אדם. בניגוד לנוכחותה אצל בעלי חיים, התולעת אינה גורמת לנזק אצל בני אדם מפני שאינה יכולה להתרבות בתנאים המצויים. המקרה פורסם בכתב העת New England Journal of Medicine.

עוד בנושא:
חוקרים בדקו ממה אנשים הכי נגעלים. וזה מה שהם מצאו
הרופאים חשבו שזה גידול, הבדיקה הראתה דבר מוזר מאוד
חשבה שיש לה קרוהן, הרופאים גילו שקית קטשופ בת 6 שנים בתוך הבטן

דירופילריה רפנס מופצת על ידי עקיצת יתוש ומקרים דומים נרשמו באסיה, אפריקה ואירופה, כאשר המקרה האחרון תועד בשנת 2011. הצעירה הרוסיה אכן דיווחה כי יצאה לאזור כפרי מחוץ למוסקבה ונעקצה פעמים רבות על ידי יתושים במהלך הביקור שלה.

לדברי הרופא המטפל שלה מאז שנת 1997 נרשמו אלפי מקרים של הידבקות בתולעת בקרב בני אדם ברחבי רוסיה ואוקראינה. בכשליש מהמקרים התולעים זזות בגוף ממקום למקום.

עד כמה שזה נשמע מזעזע הטיפול בתולעת הוא פשוט יחסית והוא כולל חיתוך של העור והוצאה של התולעת ללא תופעות לוואי מיוחדות.

  • עוד באותו נושא:
  • תולעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully