וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבה שיש לה קרוהן, הרופאים גילו שקית קטשופ בת 6 שנים בתוך הבטן

7.1.2018 / 11:17

במשך 6 שנים סבלה אישה בת 35 מכאבים מייסרים שחשבה שמקורם במחלת קרוהן שאותה אבחנו הרופאים. אבל ניתוח שעברה לאחר שלא הגיבה לטיפולים גילה את הגורם המפתיע לכאבים. איך הגיעה שקית קטשופ שלמה לבטן שלה?

שקית קטשופ שהוצאה מהמעי של אישה לאחר 6 שנים שחשבו שיש לה קרוהן. British Medical Journal, אתר רשמי
הרופאים זיהו בבירור את הלוגו של חברת היינץ על חלקי השקית שהוציאו מהמעי/אתר רשמי, British Medical Journal

החיים עם מחלה כרונית יכולים להיות קשים, מתסכלים, כואבים ומייסרים ורבים מהחולים משוועים לבשורה דמיונית שתבשר להם שהחלימו בן לילה. אבל מה קורה כשהבשורה הזאת מגיעה בדרך קצת עקומה? כתב העת הבריטי לרפואה (BMJ) מדווח על מקרה כזה בדיוק.

אישה שסבלה במשך 6 שנים ממה שהיא ורופאיה סברו שהוא מחלת קרוהן, גילתה ביום בהיר אחד שהיא אינה חולה ושהכאבים והסבל שלה נגרמו בגלל לא אחרת מאשר שקית קטשופ של היינץ ששהתה מספר שנים בתוך חלל הבטן שלה. על פי תיאור המקרה ב-BMJ שלא חשף את פרטיה המלאים של האישה, לפני 6 שנים בהיותה בת 35 היא החלה לסבול מכאבי בטן חמורים ומהתקפים של נפיחות בטנית שנמשכו מספר ימים בכל פעם. לאחר סדרת בדיקות רופאיה איבחנו אותה כחולה בקרוהן – מחלת מעי דלקתית קשה, שמשפיעה מאוד על אורח החיים (ושתסמיניה תואמים את אלה שחוותה החולה).

עוד בנושא:
גבר התלונן על כאבי בטן, הרופאים גילו מצית שדלף בתוך הקיבה
לא להאמין: איך הגיעו 40 סכינים לתוך בטנו של האיש הזה?
חוקרים סוף סוף הבינו מה גורם לקרוהן

שקיות קטשופ של היינץ. ShutterStock
לא זוכרת שבלעה שקית שלמה של קטשופ. שקיות קטשופ של היינץ/ShutterStock

האישה החלה לקבל טיפולים לקרוהן, אך היא לא הגיבה אליהם טוב והוסיפה לסבול מהתסמינים המעיקים והכואבים, שמעת לעת גם הובילו לאשפוזים מרובים לאורך 6 השנים האחרונות. בשלב מסויים הרופאים החליטו לנתח אותה כדי לבחון מה מצבו של המעי שלה ומדוע היא אינה מגיבה לטיפולים, והם בהחלט גילו את התשובה.

במהלך הניתוח הם מצאו בחלל הבטן של המטופלת שקית קטשופ של היינץ שפצעה את דופן המעי שלה. סביב החפץ הזר והפצע שהוא גרם במעי נוצרה תגובה דלקתית נרחבת, וכשהרופאים החלו לנקות אותה הם מצאו שני חלקי פלסטיק שעליהם נראה בבירור הלוגו של חברת Heinz.

בתום הניתוח שבמהלכו הוצאה שקית הקטשופ, התסמינים והכאבים נעלמו באופן כמעט מיידי ובחלוף 5 חודשים מהניתוח כבר לא היה להם סימן כלל. "חשוב לשקול גם את האפשרות של אבחון כירורגי במטופלים עם חשד לקרוהן, במיוחד אם הם אינם מגיבים לטיפולים הסטנדרטיים", כתבו הרופאים שדיווחו על המקרה במאמרם ב-BMJ. במאמר הוזכר גם מקרה נוסף של גבר שאובחן כחולה בקרוהן עד שניתוח גילה שהוא בלע קיסם.

עם זאת, שאלה אחת נותרה עדיין ללא מענה: כיצד הגיעה שקית הקטשופ בשלמותה לתוך גופה של האישה? בראיון לרשת סקיי ניוז הבריטית האישה, כיום בת 41, אמרה שהיא אינה זוכרת שבלעה שקית קטשופ מעודה ואין לה מושג כיצד זה קרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully