וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר התלונן על כאבי בטן, הרופאים גילו מצית שדלף בתוך הקיבה

3.11.2017 / 7:50

אל תשאלו אותנו איך זה קרה, אבל גבר בן 49 בלע מצית שנלכד בקיבתו במצב הפוך ונוזל ההצתה הרעיל שהיה בתוכו דלף החוצה וגרם לכיב. אגב, זו לא הפעם הראשונה שהוא בולע חפצים מוזרים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בגלל שהמצית היה הפוך, הנוזל החל לדלוף בתוך הקיבה. צילום הרנטגן שמראה את המצית בגופו של החולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבר בן 49 מארה"ב הגיע לבית החולים בפלורידה כשהוא סובל מכאבי בטן מתמשכים. בדיקות הדם והשתן שלו חזרו תקינות לחלוטין, אולם צילום רנטגן שנערך לו גילה לרופאים שהסיבה לכאבים הוא מצית שנמצא בתוך מערכת העיכול שלו. דליפה של נוזל ההצתה שהכיל, כך התברר, יצרה כיב בקיבתו של המטופל.

מדובר במקרה נדיר מאוד, שכן בספרות הרפואית מתועדים רק שני מקרים של בליעת מצית, ובשניהם התוצאה היתה חסימת מעיים. לרוב, גופים זרים שנבלעים על ידי אנשים עוברים דרך מערכת העיכול באופן עצמאי תוך זמן קצר ללא צורך בהתערבות, ומוצאים את דרכם החוצה בצואה. אולם, היו כאמור שני מקרים מתועדים שבהם היה צורך בהתערבות רפואית, שכן המצית יצר חסימת מעיים. אולם זוהי הפעם הראשונה ככל הידוע, שהנזק הגופני שנגרם למטופל הוא כתוצאה מדליפת הנוזל הדליק והרעיל שבמצית.

עוד בנושא:
למה הצעיר הזה בלע תולעים טפילות, ואיך זה הגיע לכתב עת מדעי?
לא להאמין: איך הגיעו 40 סכינים לתוך בטנו של האיש הזה?
אוכלים למוות: האנשים שלא יודעים שובע

נוזל ההצתה שמצוי בתוך מצתים מכיל שלל רעלנים מסוכנים, בהם: בנזן, בוטאן, הקסאמין ופרופן. במקרה הספציפי הזה, הבחינו הרופאים שהמצית שהה בתוך חלל הבטן כשהוא הפוך, מה שככל הנראה גרם לנוזל שבתוכו לזלוג החוצה. כתוצאה מכך נוצר כיב בקוטר של כחמישה מילימטרים בדופן הקיבה של המטופל.

בתיאור המקרה, שהתפרסם בכתב עת רפואי, לא צויין כיצד בדיוק הגיע המצית לתוך קיבתו של המטופל. עם זאת, נכתב שם כי למטופל יש היסטוריה של בליעת חפצים זרים וכי הוא עבר חיתוך כירורגי של דופן הבטן לצורך הוצאת כפית שנבלעה על ידו.

הרופאים בבית החולים שאליו הגיע הגבר הצליחו לחלץ את המצית באמצעות אנדוסקופיה וללא צורך בניתוח והוא שוחרר מבית החולים עם טיפול תרופתי שהוביל לריפוי הכיב בבטנו בתוך מספר שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully