וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם זה מה שיעזור להתמודדות עם המחלה חשוכת המרפא?

20.6.2018 / 15:40

אלצהיימר היא מחלה קשה מאוד, גם לבני המשפחה ולמטפלים של החולה. כעת, מוקד טלפוני חדש מציע סיוע 24/7 לחולים ולבני משפחתם, כדי לאפשר טיפול יעיל בבית ולהימנע מאשפוזים

אלצהיימר. ShutterStock
מה עושים כשהמטופל מסרב ליטול תרופות?/ShutterStock

אלצהיימר היא אחת המחלות הכי מפחידות שיש, והיא מלווה בהרבה מאוד חשש ואי וודאות, הן של החולה והן של בני משפחתו. כדי להפוך את ההתמודדות עם המחלה הקשה הזו לקצת יותר קלה, הוקם לאחרונה מוקד טלפוני חדש עבור משפחות של חולי אלצהיימר. המוקד יהיה זמין 24 שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע.

עוד על אלצהיימר בוואלה! בריאות:
4 פעילויות פשוטות שעשויות לעזור במניעת דמנציה
פגיעות ומכות בראש עלולות להגביר את הסיכון לדמנציה
האם כלי ניתוח יכולים "להדביק" מנותחים באלצהיימר?

המוקד לסיוע לחולי אלצהיימר הוא שירות של המרכז לאלצהיימר בשיתוף עם המוסד לביטוח לאומי. המוקד מיועד לתמוך במשפחות של חולי אלצהיימר ולספק שירות לחולים בבית. אחת ממטרות המוקד היא לתת מענה לקשיים היומיומיים העולים בעת הטיפול בחולה בבית, כמו: כיצד לנהוג במקרה בו מטופל מסרב ליטול תרופות, מתנהג באלימות, מגלה סימני דיכאון וכדומה. כך, המוקד צפוי לאפשר לחולים להמשיך להתגורר בקהילה ולהימנע מאשפוז.

המוקד יציע גם אפשרות לביקורי בית לפי הצורך של אנשי מקצוע לשם ייעוץ ספציפי וייעודי יותר.

זיקנה. ShutterStock
לתמוך גם במטפלים/ShutterStock

כל פנייה למוקד נענית על ידי אנשי מקצוע עם התמחות בתחום האלצהיימר. אחות ועובדת סוציאלית קולטות את שיחת הטלפון הראשונית ומנהלות את הטיפול בפנייה בעזרת רופאים, דיאטנים, פיזיותרפיסטים ועוד, הזמינים במידת הצורך לתת מענה לפונים. במידת הצורך, מוזמן החולה למרכז לאלצהיימר לבדיקות מקיפות יותר, ובמקרים בהם לא יוכל להגיע למרכז, יתואם ביקור בביתו.

מספר הטלפון של המוקד הוא: 03-5599333

אלצהיימר, הסוג החמור והנפוץ ביותר של דמנציה, היא אחת המחלות הנפוצות בזמננו, והיא מהווה גם היום חידה לא פתורה. אלצהיימר היא מחלה דגנרטיבית, שבה מצב המטופל מידרדר לאורך זמן, והיא לבסוף מובילה למותו. בעוד שמחלת האלצהיימר נמצאת במקום שישי ברשימת עשרת גורמי המוות המובילים בארה"ב, היא המחלה היחידה ברשימה הזו שאין שום דרך למנוע, לעצור או להאט את התקדמותה.

בארצות הברית, כחמישה מיליון בני אדם מעל גיל 65 חיים עם אלצהיימר, בעיקר נשים. לפי תחזיות, בשנת 2050 נתון זה יגיע לכדי 16 מיליון איש בארצות הברית, ו-115 מיליון בני אדם ברחבי העולם. בישראל, לפי הערכות של מכון ברוקדייל, כ-120 אלף איש חולים באלצהיימר.

  • עוד באותו נושא:
  • אלצהיימר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully