וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישנים עם אור דולק? זה מה שעלול לקרות לכם בגוף

11.6.2018 / 9:15

מחקר אמריקאי ערך ניסוי ובדק האם אפילו לילה אחד שבו ישנתם עם אור דלוק יכול להשפיע לכם על הבריאות. הממצאים הראו שכן, אבל איך בדיוק?

מערכת וואלה!

בווידיאו: האם אכילת מתוק מעלה את רמות הסוכר בדם באופן מיידי? בדקנו

גם אתם נרדמים בלילה עם אור דלוק? אם התשובה לכך היא כן, דעו שאתם מעלים את הסיכון שלכם לחלות בסוכרת מסוג 2, כך על פי מחקר חדש מבית הספר לרפואה באוניברסיטת נורת'ווסטרן. למעשה, על פי תוצאות המחקר מספיק לילה אחד שבו ישנתם עם האור דלוק כדי לגרום לגוף שלכם לפתח רמות גבוהות יותר של עמידות לאינסולין שקשורה להופעת מחלת הסוכרת.

"ממצאי המחקר מראים שלילה אחד שכלל חשיפה לאור משפיע על רמות התנגודת לאינסולין. מחקרים קודמים כבר הראו כי חשיפה לאור במהלך הלילה עשויה להפריע לשינה, אבל לאור המידע החדש שמצאנו אנו מגלים שהיא גם יכולה להשפיע על המטבוליזם", אמרו החוקרים, שהדגישו כי מדובר בממצאים חשובים שכן חשיפה לאור מלאכותי במהלך הלילה היא נפוצה מאוד.

עוד בנושא:
האם סוכרת תביא את שירותי הבריאות שלנו לפשיטת רגל?
מומחים קבעו: הטיפים המוזרים שיעניקו לכם שינה מושלמת
דו"ח: מספר חולי הסוכרת בעולם כמעט הוכפל מאז 1980

שינה. ShutterStock
אפילו קצת אור יכול להשפיע/ShutterStock

החוקרים ניתחו ממצאים של כ-20 נחקרים בגילאי 18-40, חלק מהם בילו שני לילות רצופים בשינה בחושך מוחלט ואילו אחרים בילו יום אחד בחדר מוחשך ויום למחרת בחדר מעט מואר. שתי הקבוצות ישנו שמונה שעות במהלך הלילה במהלכן הם חוברו למכשיר פוליסומנוגרם המתעד את גלי המוח, מתח השרירים, תנועות העיניים, תפקוד הנשימה, קצב הלב, רמות החמצן בדם ועוד. בנוסף לכך נמדדה כמות המלטונין בדמם, ורמות הגלוקוז שלהם תועדו בבוקר שלמחרת. הממצאים הראו כאמור, כי לילה אחד הספיק כדי לגרום לירידה בתגובת הגוף לאינסולין.

90 אחוזים מהחולים סובלים מסוכרת מסוג 2

סוכרת היא מחלה שפוגעת ביכולת הגוף לווסת את רמות הגלוקוז (הסוכר הפשוט שמשמש את תאי הגוף) בדם. ההורמון שאחראי על הכנסת גלוקוז ממחזור הדם לתאי הגוף נקרא אינסולין, והוא מיוצר בלבלב. הבעיה בסוכרת היא ירידה בכמות האינסולין הדרושה לאיזון הסוכר, או ירידה בתגובת הגוף לאינסולין.

סוכרת מסוג 2 מתפרצת כתוצאה מירידה בייצור האינסולין בלבלב ועמידות שמתפתחת בגוף לפעולת האינסולין, מה שגורם לעלייה בכמות הגלוקוז בדם. בעולם המערבי כ-90 אחוזים מחולי הסוכרת סובלים מסוכרת מסוג 2. מדובר במחלה כרונית שדורשת שינויים באורח החיים, שמירה על משקל גוף תקין, פעילות גופנית ועל פי רוב, גם טיפול תרופתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully