וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: מספר חולי הסוכרת בעולם כמעט הוכפל מאז 1980

7.4.2016 / 11:00

דו"ח של ארגון הבריאות העולמי מגלה כי שיעור חולי הסוכרת בעולם זינק מ-108 מיליון ל- 422 מיליון איש בעשורים האחרונים. המחלה וסיבוכיה מובילים לנטל כלכלי עצום שהיקפו נאמד ב-800 מיליארד דולר בשנה

מערכת וואלה!

בווידאו: מגפת השמנת היתר גורמת גם לילדים לפתח סוכרת מסוג 2

שיעור האנשים שחולים בסוכרת בעולם כמעט והכפיל עצמו מאז שנת 1980, אז עמד על 4.7 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת, ועד היום – 8.5 אחוזים. בעשורים האלה קפץ מספר חולי הסוכרת בעולם מ-108 מיליון ל- 422 מיליון איש, כך עולה מדו"ח של ארגון הבריאות העולמי (WHO). נכון להיום, אחד מכל 12 אמריקאים סובל מהמחלה, שבין סיבוכיה ניתן למנות עיוורון, כשל כלייתי, קטיעת גפיים תחתונות ומוות בטרם עת.

הדו"ח שהתפרסם לאחרונה הוא הראשון בנושא סוכרת שמתפרסם על ידי ארגון הבריאות העולמי ועוד עולה ממנו, כי 60% מהאוכלוסייה ביבשת אמריקה סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר – שני גורמים עיקריים לתחלואה בסוכרת מסוג 2. בנוסף לעובדה שהיא מקצרת את תוחלת החיים, המחלה מהווה גם נטל כלכלי עצום. מארגון הבריאות העולמי נמסר כי ההוצאה הכספית העולמית על המחלה מסכמת ב-800 מיליארד דולר מדי שנה.

אישה שמנה יושבת על מדרגות ומסתכלת בסמארטפון. ShutterStock
60% מהאוכלוסייה ביבשת אמריקה סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר/ShutterStock

במסגרת המאבק במחלה, קוראים בארגון הבריאות העולמי לממש ברחבי העולם לנסח מדיניות כלכלית ולקדם חקיקה שתעודד ותתמרץ אנשים לסגל אורח חיים בריא יותר, כמו למשל העלאת המס על משקאות ממותקים וסימון ברור יותר של תכולת השומן במוצרי מזון. מניעת סוכרת "אינה אחריות אישית בלבד", אמרה קאריסה אטיין, בכירה בארגון בהודעה לתקשורת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

גם בישראל: עלייה במקרי הסוכרת

האגודה הישראלית לסוכרת נעורים הגיבה להודעת ארגון הבריאות העולמי ופרסמה הודעה לעיתונות בה נכתב כי "גם בישראל קיימת עלייה הן במקרי סוכרת סוג 1 והן סוכרת סוג 2". באגודה ציינו שלאחרונה, הושקה תכנית לאומית שמטרתה להיאבק במגיפת הסוכרת מתוך הבנה שהמחלה מובילה לסיבוכים רפואיים נוספים, לנטל כלכלי עצום על המדינה ולהוצאות גבוהות בקרב החולים ובני משפחותיהם. "לראשונה, מדינת ישראל הבינה שיש צורך עמוק בהעלאת מודעות למחלה בקרב הציבור וטיפול מעמיק בתופעה בקרב כל שכבות האוכלוסייה", נמסר בהודעת האגודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully