וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי חולה באלצהיימר כבר שנתיים וחצי. איך ממשיכים מכאן?

8.5.2018 / 13:37

מחלה שוברת לב: אישה התקשרה להתייעץ עם פרופ' רפי קרסו לגבי בעלה החולה באלצהיימר. היא קיוותה לפתרונות - אך התשובות שקיבלה היו לא קלות להכלה. האזינו לראיון ב-103FM

אלצהיימר. ShutterStock
הסביבה עוד לא יודעת על מצבו הרפואי אך כבר רואים את הסימנים/ShutterStock

"בעלי סובל במשך שנתיים וחצי מאלצהיימר", סיפרה השבוע אישה שהתקשרה להתייעץ עם פרופ' רפי קרסו בתכנית הרדיו שלו ב-103FM, "הוא החל לדבר שטויות ולאחר שביצע סי.טי התגלתה המחלה הנוראית בתחילתה. מבחינה פיזית הוא בסדר - אך רמת התפקוד שלו הולכת ונחלשת, הוא מאבד את תחושת הזמן ונוהג לחפש כל דבר תוך כדי שהוא הופך את הבית. הסביבה עוד לא יודעת על מצבו הרפואי אך כבר רואים את הסימנים. הוא משתמש במדבקות 'אקסלון'. מה עוד אני יכולה לעשות כדי לסייע לו?"

במהלך השיחה המרגשת, ניסה קרסו לנחם - וסיפר על הכלים הקיימים ברפואה המודרנית כדי להילחם בסימפטומים שמהם בעלה סובל. "הרופא יכול להעלות את המינון מ?10 מ"ל עד ל?20 מ"ל, אולם לצערי התרופות לא ירפאו את בעלך אלא רק יקלו מעט בכאבו", אמר, "לצערי הרב אין טיפול במחלת האלצהיימר ולכן אין לי כיצד לסייע לך".

עוד על אלצהיימר בוואלה! בריאות:
מחקר שני בתוך חצי שנה: אלצהיימר עלול להיות מדבק
כמו ערפדים: האם דם צעיר יכול לרפא מבוגרים באלצהיימר?
מבחן השעון: הציור הזה יכול לגלות אם יש לכם אלצהיימר

פרופ' קרסו הציע כי "אם בעלך סובל מחרדה בעקבות המחלה אני יכול להמליץ לו לפנות לפסיכוגריאטר במצבי קיצון שיוכל להעניק לו כלים להתמודדות. עליכם ללמוד 'לזרום' עם הטעויות שלו ולא להעמיד אותו במקום, הוא זקוק לתמיכה שלכם ואהבה שלכם".

באשר לטיפול התרופתי, מבהיר קרסו כי "הכדורים שהוא קיבל מהרופא לא מעכבים את המחלה אלא אמורים לסייע לו להרגיש טוב יותר. אם הוא לא רוצה ליטול את הכדורים כי הוא חש שאינם מסייעים לו - אני מציע להניח לו ולכבד את דרכו. העימותים שנוצרים כדי שייקח את הכדורים עלולים לגרום לו למתח שיוביל להתדרדרות במקום להקלה. אל תכניסו אותו למתח ולמצבי לחץ. אני מבין את הכאב שלכם ואת הקושי אך לצערי הרב אין מה לעשות בנידון. לוו אותו, חבקו אותו תאהבו אותו עד כמה שאתם יכולים".

האזינו:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully