וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוחה: זה מה שקורה כשעונדים גומייה סביב פרק היד הרבה זמן

30.4.2018 / 9:59

מסתובבים עם גומייה על פרק כף היד ביום יום? לא תאמינו למה זה יכול לגרום. ילדה הגיעה לבית החולים עם גומייה שנטמעה בבשרה לחלוטין, התכסתה בעור ויצרה טבעת נפוחה ומזוהמת סביב זרועה

ילדה סינית שגומייה לשיער נטמעה בבשר שלה. פייסבוק, צילום מסך
מי היה מאמין שזה יכול לקרות מפעולה יומיומית זניחה כל כך. המצב שבו הגיעה הילדה לבית החולים/צילום מסך, פייסבוק

כל מי שאי פעם גידל שיער ארוך בוודאי ענד על פרק ידו גומייה מתישהו, למקרה שיתעורר הצורך או הרצון לאסוף את השיער. אבל כנראה שרובנו לא שיערנו או דמיינו שמשהו כל כך דוחה ונוראי יכול לקרות בעקבות פעולה יומיומית זניחה כזאת.

גומייה לשיער נטמעה בתוך בשרה של ילדה, לאחר שהיא ענדה אותה על פרק ידה למשך זמן רב מדי. הראשונים להבחין שמשהו אינו כשורה היו סביה של הילדה בת הארבע מסין שראו שטבעת בולטת וגדולה נוצרה סביב הזרוע שלה. הטבעת נוצרה קצת מתחת למרפק של הילדה ובתחילה הרופאים סברו שמדובר בתגובה אלרגית או זיהום. אולם, לאחר שה"זיהום" החמיר, הוריה של הילדה הגיעו איתה לבית החולים לבדיקה רצינית יותר.

עוד בנושא:
דילמה: הקעקוע הזה גרם לרופאים לתת לחולה למות
הרופאים חשבו שזה גידול, הבדיקה הראתה דבר מוזר מאוד
לא להאמין: איך הגיעו 40 סכינים לתוך בטנו של האיש הזה?

גומייה. ShutterStock
בסין נהוג לענוד לילדים חוטים אדומים למזל. גומייה אדומה/ShutterStock

סריקה שנעשתה לילדה גילתה שמדובר בעצם זר שנעוץ עמוק בתוך בשרה. ככל הנראה הילדה ענדה על זרועה גומייה במשך זמן רב, עד שזו התחפרה בבשרה ונעטפה בשכבות של רקמה ועור שצמחו מעליה ובסופו של דבר כיסו אותה לחלוטין.

"חוטים דקים או גומיות יכולים להסתתר בקלות בקפלי העור של ילדים", אמר ד"ר יי וונסונג והסביר עוד כי בסין נהוג לענוד לילדים חוטים אדומים או גומיות דקות סביב פרק היד למזל. במקרה של בת הארבע, היא לא אמרה דבר על הגומייה שהתחפרה בבשרה לסבה וסבתה, שעמם היא התגוררה, וכך התאפשר למצב להחמיר עד לכדי היטמעותה המוחלטת של הגומייה בבשרה וכיסויה בעור.

מנתחים מבית החולים האוניברסיטאי בהאנגז'ו שבסין הצליחו להסיר את הגומייה מזרועה של הילדה, ונמסר כי היא מתאוששת היטב ומצבה משתפר. התמונות הלא קלות לצפייה של המצב שבו הגיעה לבית החולים נפוצו במדיה החברתית וגרמו ללא מעט אנשים להתכווץ למראן, ובצדק.

עוד באותו נושא

רק נראה תמים: למה חתך מנייר כואב כל כך?

לכתבה המלאה
אישה אוספת את שיערה לקוקו. ShutterStock
שימו לב לסימנים בעור וודאו שהגומייה לא הדוקה מדי. אישה אוספת את שיערה בגומייה/ShutterStock

עצמים זרים יכולים להיטמע בבשר בקלות יחסית אם הם לא מטופלים כראוי ומהר. אחת הדוגמאות הנפוצות לכך היא ציפורן חודרנית, מצב שבו קצה הציפורן פוצע וחודר את העור בבוהן ובהמשך, העור גדל מעליו והציפורן נתחבת עמוק יותר לתוך הבשר וגורמת לנפיחות ולכאב מקומי.

האם צריך להפסיק ללכת עם גומייה על פרק היד או למנוע מילדים לעשות זאת? כנראה שלא, אבל מומלץ לפקוח עין ולהיות ערניים אם סימנים חשודים מופיעים בעור וכמובן, להקפיד שהגומייה לא תהיה הדוקה מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully