וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דילמה: הקעקוע הזה גרם לרופאים לתת לחולה למות

3.12.2017 / 11:17

אדם בן 70 הגיע לחדר המיון כשהוא מחוסר הכרה וסובל מקשיי נשימה. כשצוות הרופאים ביקש לערוך בו החייאה הם הופתעו לגלות שעל חזהו מקועקע המשפט "לא לערוך החייאה". מה הם עשו?

קעקוע "לא לערוך החייאה". New England Journal of Medicine, אתר רשמי
"לא לערוך החייאה"/אתר רשמי, New England Journal of Medicine

הסיפור הזה נשמע כאילו הוא לקוח מעוד סדרה אמריקאית על בתי חולים, אבל הוא באמת קרה. גבר בן 70 עם היסטוריה של סוכרת ומחלות ריאה, הובהל לחדר המיון בבית החולים של אוניברסיטת מיאמי, לשם הגיע ללא הכרה, עם קשיי נשימה ועם כמות מאוד גבוהה של אלכוהול בדם. הרופאים שביקשו לבצע בו פעולות החייאה ועזרה ראשונה נדהמו לגלות שעל החזה שלו מקועקע Do Not Resuscitate - "לא לבצע החייאה", כשעל המילה "לא" (NOT) יש קו הדגשה וחתימתו מופיעה ליד. מה שקרה לאחר מכן מתועד בכתב העת הרפואי New England Journal of Medicine.

עוד בנושא:
סיפור בדקה: למה אחות בריאה בת 75 בחרה בהמתת חסד?
התאבדות בשידור חי: תיעוד של המתת חסד מסעיר את בריטניה

במאמר הרפואי כתב הרופא שטיפל במקרה, ד"ר גרגורי הולט, כי בסופו של דבר הוחלט לא לכבד את מה שכתוב על חזהו של האיש, ולהתבסס על העיקרון של "לא לבחור דרך בלתי הפיכה כאשר מתמודדים עם אי ודאות". במקרה הזה - מוות מיידי. "ההחלטה הזו גרמה לנו להתנגשות עם המאמץ של המטופל לקיים את ההנחיה שלו, כך שהיינו חייבים לערוך התייעצות אתית". המטופל קיבל טיפול ראשוני והמקרה הופנה להתייעצות.

לאחר בדיקה של המקרה, היועצים האתיים של בית החולים הורו לכבד את החולה ולא להמשיך ולטפל בו בשל הקעקוע על חזהו. הם אמרו כי ניתן להסיק באופן ודאי כי הקעקוע הוא אותנטי ולכן הופק צו שלא לערוך בו החייאה. המצב של המטופל הידרדר במשך הלילה, והוא מת מבלי לעבור טיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully