וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אתם יודעים מה גורם למחלת הסרטן? לפי הסקר הזה לא ממש

29.4.2018 / 14:47

אם היו מעירים אתכם באמצע הלילה הייתם יודעים להגיד שעישון ושמש עלולים לגרום לסרטן, אבל מה עוד אתם יודעים על הגורמים למחלת הסרטן? לפי סקר מאנגליה לא הרבה

מערכת וואלה!

בווידאו: מה אתם באמת יודעים על הגורמים לסרטן?

אנחנו שומעים חדשות לבקרים על מחקרים שנערכים על מחלת הסרטן ועל הגורמים לה, ונדמה כעת שיש יותר מידע שמסתובב ברשת ללא גיבוי מדעי אמיתי. סקר חדש במימון משותף של ארגון המחקר הבריטי לסרטן שפורסם בסוף השבוע האחרון בכתב העת האירופאי לסרטן מצא כי הידע באשר לגורמים למחלה מוטעה מאוד, וזה מדאיג את החוקרים.

החוקרים מהקולג' האוניברסיטאי של לונדון (UCL) ואוניברסיטת לידס סקרו 1,330 אנשים באנגליה וגילו כי יותר מ-40 אחוזים טענו בטעות כי לחץ (43 אחוזים) ותוספי מזון (42 אחוזים) גרמו לסרטן. שליש סברו כי התדרים האלקטרומגנטיים (35 אחוזים) ואכילת מזון עם מונוסודיום גלוטמט (34אחוזים) היו גורמי סיכון, ואילו 19 אחוזים סברו כי מכשירי מיקרוגל גורמים לסרטן ו-15 אחוזים אמרו כי שתייה מבקבוקי פלסטיק גרמה לסרטן, למרות היעדרם של מחקרים חד משמעיים בנושא. בין הגורמים המוכחים לסרטן לעומת זאת, 88 אחוזים מהאנשים בחרו בעישון, 80 אחוזים בחרו עישון פסיבי ו -60 אחוזים אמרו כוויות שמש.

עוד בנושא:
5 דרכים תזונתיות לצמצם את הסיכון לחלות בסרטן
מחקר: רוב התרופות החדשות נגד סרטן לא יעילות
10 סימנים שעלולים להעיד שיש לכם סרטן

טייק אווי. ShutterStock, ShutterStock
יותר מדי אנשים חושבים שאוכל עם מוניוסדיום גלוטמט מסרטן. נודלס/ShutterStock, ShutterStock

ד"ר סמואל סמית' מאוניברסיטת לידס אמר כי "זה מדאיג לראות כמה אנשים מאמינים בגורמי סיכון שאין להם ראיות מדעיות חד משמעיות. בהשוואה למחקרים קודמים נראה כי מספר האנשים המאמינים בגורמים בלתי מוכחים למחלת הסרטן גדל מאז תחילת המאה". לדבריו, זו יכולה להיות תוצאה של שינויים בגישה של אנשים למידע דרך האינטרנט וברשתות החבריות. "זה חיוני לשפר את החינוך הציבורי לגבי הסיבות למחלת הסרטן אם אנחנו רוצים לעזור לאנשים לקבל החלטות מושכלות על חייהם ולוודא שהם לא דואגים ללא צורך".

ידע זה כוח, ובריאות

מסקירת נתונים שנאספו ממאגר גדול של מחקרים אפידמיולוגיים קודמים בבריטניה בשנת 2015 נמצא כי יותר מ-4 מתוך 10 מקרים של מחלת הסרטן ניתנים למניעה על ידי שינויים באורח חיים. תוצאות המחקר האפידמיולוגי מראות כי אין ספק שבחירת סגנון חיים מסוים יכולה להשפיע מהותית על הסיכון לסרטן. אין ערובה אומנם כי מי שמסגל לעצמו אורח חיים בריא לא ילקה בסרטן, אולם אפשר לשפר באופן משמעותי את הסיכוי למנוע אותו ולהקטין את הסיכון ללקות בו בעתיד. כל זאת במידה ואנשים באמת יודעים מה הגורמים למחלה.

בין הגורמים שמוגדרים על ידי ארגוני הבריאות העולמיים ככאלה שעלולים לגרום לסרטן מופיעים עישון, אקטיבי ופאסיבי, תזונה לא מאוזנת ואכילה מוגברת של מאכלים מעובדים כמו בשר אדום, משקל גוף גבוה, צריכת אלכוהול גבוהה, חשיפה מוגברת לשמש ללא הגנה וחוסר בפעילות גופנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully