וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחם שאתם אוכלים מכיל הרבה יותר מדי מלח

23.4.2018 / 7:24

מחקר שנערך על כאלפיים סוגי לחם שונים בלמעלה מ-30 מדינות בעולם מצא שרבים מהלחמים מכילים כמויות עצומות של מלח, שצריכתו העולמית כבר נמצאת מעל ההמלצות של ארגוני הבריאות

דרכים לטפל בלחם יבש/Howcast

למרות שמלח זה לא הדבר הראשון שתרגישו כשתנגסו בפרוסת לחם, יש סיכוי גדול מאוד שהוא מכיל הרבה יותר נתרן ממה שהייתם מצפים. חוקרים ניתחו אלפיים סוגי לחם שונים שנמכרים ב-32 מדינות שונות ברחבי הגלובוס והתוצאות הפתיעו אותם.

החוקרים ממכון וולפסון לרפואה מונעת של אוניברסיטת קווין מרי בלונדון מצאו כי בכמה מהלחמים היה מעל אלף מ"ג נתרן בגודל מנה של 100 גרם - כשתי פרוסות לחם. ואם זה לא מספיק, בחלק מהם הייתה כמות מלח כמו במי ים (2.5 גרם של מלח על כל 100 גרם). ההמלצה למבוגרים היא לצרוך כ-1,500 מ"ג נתרן ביממה ולא יותר מ-2,400 מ"ג. מדובר בערך בכפית אחת של מלח ליום. מרבית המבוגרים בעולם המערבי צורכים לפחות פי 1.5 מהכמות המומלצת.

עוד בנושא:
איזה לחם הכי בריא לכם? דיאטנית עונה
המלח במזון הורס לכם את הדיאטה
מלח הארץ: תכירו את התחליף הטבעי למלח

לחם פרוס. ShutterStock
מקור תזונתי משמעותי במדינות רבות בעולם. לחם/ShutterStock

"החלטנו לבדוק את הלחם מפני שהוא משמש כמקור תזונתי משמעותי בהרבה מאוד מדינות בעולם", הסביר אחד מעורכי המחקר, חבר בארגון WASH -World Action on Salt & Health שהיה שותף למחקר. "אנשים נוהגים לאכול לא מעט לחם מדי יום, מבלי שהם מבינים שמדובר באחד המקורות שתורמים הכי הרבה נתרן לתזונה שלנו - בגלל שטעמו של הלחם אינו מלוח", הוסיף.

כך נמצא שפוקצ'ה מאוד פופולרית שנמכרת במאפיות בקנדה הכילה אלף מ"ג נתרן למאה גרם. כהשוואה, במאה גרם צ'יפס של מקדונלד יש 119 מ"ג נתרן ובמאה גרם של חטיף תפוחי אדמה מטוגן מהסוג הגנרי יש כ-500 מ"ג נתרן. בעוד שבחטיפים האלה אתם יכולים לחוש במליחות, בלחם הטעם המלוח פחות מורגש וזה בגלל שהוא מוסף בשלב הייצור ועוזר ביצירת הטקסטורה, המרקם וכמובן אורך חיי המדף של המוצר.

עוד באותו נושא

המלח במזון הורס לכם את הדיאטה

לכתבה המלאה

הבחירה בידיכם

אגב, לא רק ללחם אלא גם לתוכנו של הכריך יש תרומה לא מעטה לצריכת המלח שלנו. ממרחים כמו טונה, נקניקים ובשרים מעובדים כמו פסטרמה ואפילו קוטג' הם מקור לא קטן של מלח בכריך בפרט, ובתפריט היומי בכלל.

החדשות הטובות הן שהחוקרים מצאו הבדלים משמעותיים (לעיתים כמות של עד פי שלוש) בין סוגים שונים של אותו לחם. זאת אומרת שהשליטה היא לחלוטין בידיים שלכם ואתם יכולים לקרוא את התווית שעל מוצרי המזון ולהחליט איזה סוג טוב לכם ואיזה פחות. כדי שהחך שלכם יתרגל להפחתת המלח בתפריט מומלץ להוריד את הכמויות בהדרגה ולהוסיף הרבה מאוד תבלינים לאוכל שלכם - ככה תעשירו את המזון שלכם ללא הנתרן.

והנה מה שצריכת מלח מוגברת עלולה לעשות לכם לבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully