וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת ההאכלה שלא הכרתם ומצילה תינוקות בני יומם

8.4.2018 / 0:00

סרטון ויראלי של ניובורן לוגם חלב מכוסית קטנטנה מפנה זרקור לשיטת האכלה פחות מוכרת אך רבת יתרונות, שמאפשרת להאכיל גם תינוקות קטנים מאוד או סרבני הנקה, מבלי לפגוע בסיכוייהם לינוק בעתיד

צילום מסך

סרטון ויראלי חדש של תינוק בן יומו לוגם חלב מכוסית קטנה זכה לחשיפה גדולה ברשתות החברתיות בשבוע האחרון והוא מדגים גישה פחות מוכרת להאכלת תינוקות, שהיא גם תומכת הנקה. בסרטון נראה תינוק בן לא יותר מכמה ימים לוגם חלב מכוסית קטנטנה שמוגשת לפיו.

לשיטת ההאכלה הזאת קוראים "האכלה מכוס", בניגוד לשיטות האכלה אחרות כמו האכלה ממזרק, מבקבוק וכמובן, הנקה. בפוסט המקורי, ששותף בקבוצת הפייסבוק Breastfeeding Mama Talk נכתב כי לשיטת ההאכלה מכוסית יש מספר יתרונות והיא יכולה להיות אלטרנטיבה טובה במצבים מסויימים.

עוד בנושא:
כשחווית ההנקה הופכת לסבל: הדיכאון שפוגע במניקות
מחקר: הנקה לא תורמת לאינטליגנציה אצל ילדים
"ההוכחה ששדיים הם קסומים": חלב האם העלים את החיידקים

אמא מניקה תינוק. ShutterStock
הנקה היא המזון הטוב ביותר לתינוק, אבל לא תמיד זה מתאפשר. אם מניקה תינוק/ShutterStock

כיום, ישנו קונצנזוס רפואי לגבי העובדה שהנקה היא התזונה הטובה והמומלצת ביותר לתינוקות. אולם, ישנה גם הבנה שבמצבים מסויימים ההנקה אינה מתאפשרת מסיבות רפואיות ואחרות. במקרים שבהם תינוקות מתקשים לינוק (כשהם נולדים פגים או קטנים מדי, או מתקשים מסיבות אחרות כמו לשון קשורה וכדומה), האכלה מכוסית עשויה להיות בחירה טובה ובטוחה להזנתם, מבלי להזיק לסיכוייהם לינוק בעתיד.

כמו בהאכלה מבקבוק, גם בשיטה זו מציינים המומחים כי יש להקפיד על האכלה נכונה כדי למנוע מהתינוק לבלוע הרבה אוויר בזמן האכילה, דבר שעלול לגרום לו לסבול מגזים ומכאבי בטן. במשרד הבריאות הבריטי מעודדים אף הם את שיטת ההאכלה מכוס ומציעים להורים "לשקול לעשות שימוש בשיטת האכלה זו במידה שהתינוק שלהם זקוק להאכלות בכמות העולה על 3-5 מיליליטרים".

עוד באותו נושא

חלצו שד: סיבות שכדאי לאמהות להניק בגללן

לכתבה המלאה
תינוק לוגם חלב מכוסית קטנה. פייסבוק, צילום מסך
מתאימה במיוחד לתינוקות סרבנים. האכלה מכוסית/צילום מסך, פייסבוק

"הסיבה ששיטה זו נחשבת למומלצת היא שכדי ללגום מהכוסית התינוק צריך להפעיל את הלשון ואת הלסת התחתונה שלו בצורה דומה לכישורים הנחוצים ליניקה יעילה מהשד. בנוסף, בדרך זו התינוק יכול להריח את החלב", נכתב עוד בהמלצה. האכלה מכוסית יכולה להוות שלב ביניים עד למעבר של התינוק לאכילה ישירות מהשד והיא אינה יוצרת 'בלבול פטמות' כפי שעלול להיווצר בהאכלה מבקבוק (מצב שבו התינוק מתרגל לינוק מפטמת בקבוק ומסרב לינוק מהשד או יונק בצורה בלתי יעילה לאחר מכן).

בין שלל התגובות לסרטון שזכה למיליוני צפיות עד כה, יש לא מעט תגובות של אמהות שמהללות את שיטת ההאכלה הזאת כיחידה שבה הצליחו להאכיל את תינוקותיהן הסרבניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully