וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המון אמהות עושות את זה, אבל זה עלול לגרום לדיכאון

6.4.2018 / 9:00

חלק מהאימהות ממשיכות לישון עם ילדיהן באותה המיטה ואילו אחרות מעבירות אותו לחדר אחר בשלב מוקדם יחסית. מחקר חדש של אוניברסיטת פן סטייט מראה את ההשפעה הנפשית שעשויה להיות לכל אחת מהבחירות הללו על האמא

אמא ותינוק ישנים יחד במיטה. ShutterStock
שינה משותפת. אמא ישנה עם תינוקה/ShutterStock

על פי מחקר חדש, אמהות החולקות מיטות או חדרים עם תינוקותיהן במשך יותר משישה חודשים עשויות לסבול משיעור גבוה יותר של דיכאון. חוקרים מאוניברסיטת פן סטייט ניתחו את דפוסי השינה של אמהות חדשות ואת הרגשתן לגבי שינה באופן כללי לאחר שנה, וגילו כי נשים שבחרו לישון עם תינוקותיהן מעבר לגיל שישה חודשים נטו להרגיש יותר מדוכאות והרגישו ששופטים אותן על החלטתן, בין אם החליטו לישון עם תינוקן באותה מיטה או בין אם באותו החדר.

המחקר בדק 103 אמהות חדשות ומצא דפוס ברור: נשים שישנו באותה המיטה או חלקו חדר עם תינוקן היו מדוכאות יותר ב-76 אחוזים מאמהות שכבר העבירו את תינוקותיהן לחדר אחר במהלך הלילה. הם גם מצאו שאמהות שהעדיפו את השינה המשותפת חשו שהן חשופות יותר לביקורת על החלטתן ב-16 אחוזים, בהשוואה לאמהות אחרות.

מחברי המחקר ציינו כי קיימת מגמה בארה"ב של התרחקות משינה משותפת עם הילד, בגילאי חצי שנה ומעלה. על פי המחקר שלהם, 73 אחוזים מההורים ישנו יחד עם ילדיהם בגיל חודש, ובגיל שלושה חודשים המספר ירד ל-50 אחוזים. בגיל שישה חודשים השיעור הממוצע של נשים שישנות עם תינוקן ירד ל-25 אחוזים.

עוד בנושא:
מחקר קובע - זה הגיל שבו יש להעביר תינוקות לחדר משלהם
חמש טעויות שאתם עושים עם השינה של הילדים שלכם

תינוקת ישנה במיטה. ShutterStock
תנו להם לישון לבד. בשבילם ובשבילכן/ShutterStock

המסקנה העולה מממצאי המחקר הנוכחי עלולה ליצור קונפליקט אצל אמהות רבות, לאור הנחיה שפורסמה בשנת 2016, על ידי איגוד רופאי הילדים שקבע כי על תינוקות עד גיל שישה חודשים לפחות (ומומלץ אף עד גיל 12 חודשים) לישון בחדר השינה יחד עם ההורים, במקום בחדר נפרד עם מוניטורים למיניהם. יחד עם זאת, הרופאים הדגישו כי אין לתת לתינוק לישון באותה המיטה עם ההורים, מחשש לחנק.

עוד באותו נושא

כך תעזרו לתינוק שלכם לישון כמו תינוק

לכתבה המלאה

מה שעובד הכי טוב עבור ההורים

פרופסור דאגלס טטי, ראש המחלקה להתפתחות האדם ולימודי משפחה באוניברסיטת פן סטייט, הסביר כי המגמה שרואים בארה"ב עשויה להיות הטובה ביותר עבור האם והתינוק: "ראינו כי אמהות שדגלו בשינה משותפת לאחר גיל שישה חודשים - היו אלה שקיבלו ביקורת רבה ביותר", אמר. "בנוסף, הן דיווחו על רמות גבוהות יותר של דאגה לגבי השינה של התינוק שלהם, וזה הגיוני שכאשר אתה מקבל ביקורת על משהו שאנשים אומרים שאתה לא צריך לעשות, זה מעורר ספק עצמי, זה לא טוב לאף אחד".

אבל פרופסור טטי ביקש להדגיש כי ההחלטה לישון יחד עם התינוק אחרי גיל שישה חודשים לא צריכה להימחק על סמך ממצאי המחקר שלו, זה פשוט תלוי מה עובד הכי טוב עבור המשפחה שלך. "שינה עמוקה, כל עוד נעשית בבטחה, היא בסדר. אם שני ההורים חיים עם זה בשלום וזה עובד עבור כולם, וכולם בסדר עם זה, אז שינה משותפת היא בהחלט אפשרות מקובלת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully