וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם האיסור הזה בהריון הוא באמת כל כך חמור?

2.4.2018 / 7:28

כל הריונית יודעת שלא מומלץ לה לשהות באמבטיה חמה או לעשות סאונה, אבל האם יש בסיס לטענות האלה או שמדובר בסיכון שאנשים מעדיפים פשוט שלא לקחת? חוקרים מאוסטרליה טוענים שיש להם תשובה. האם היא חד משמעית? לא ממש

אישה בהריון באמבטיה. ShutterStock
לטבול או לא לטבול?/ShutterStock

כל אישה הריונית בוודאי שמעה את האיסור על אמבטיות חמות, סאונה ופעילות גופנית בימים חמים. מחקר חדש טוען כי האיסור לא בהכרח חייב להיות כה חמור, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

בעוד שרוב הנשים ההריוניות שלא סובלות מבעיות בריאותיות יכולות לעשות פעילות גופנית ללא בעיה ועם כמה התאמות, רופאים נוהגים להתריע כי אימונים במזג אוויר חם יכולים לגרום לחום והתייבשות. רופאים גם מייעצים לנשים להימנע מסאונות ואמבטיות חמות כיוון שהן יכולות להעלות את טמפרטורת הגוף ולהגדיל את הסיכון למומים מולדים. הסיכונים בחשיפה לחום כתוצאה מתנאי מזג אוויר חמים, סאונות וג'קוזי מתפתחים כאשר טמפרטורת הגוף הפנימית מגיעה ל-39 מעלות צלסיוס לפחות, כך כותבים החוקרים בכתב העת הבריטי לרפואת ספורט.

במחקר הנוכחי נבדקו נתוני טמפרטורת הגוף מ-12 מחקרים שפורסמו בעבר על 347 נשים בהריון שהתאמנו בחוץ במהלך מזג אוויר חם, עשו אמבטיות חמות או השתמשו בסאונות. החוקרים לא מצאו ראיות כי כל הפעילויות האלה העלו את טמפרטורת הגוף ל-39 מעלות צלזיוס. "סביר להניח שאנשים אומרים להימנע מפעילות גופנית במזג אוויר חם, סאונה וחשיפה לאמבטיה חמה בגלל חששות שחום הגוף יגיע לסף קריטי זה", אמר מחבר המחקר ד"ר אולי ג'יי מאוניברסיטת סידני באוסטרליה.

עוד בנושא:
האם שעה באמבטיה חמה יכולה להחליף פעילות גופנית?
החום עולה: 4 תופעות לוואי בהריון שמחמירות בקיץ

אישה בהריון - צריכת מגנזיום. ShutterStock
האם מדובר בסיכון שאנשים פשוט מעדיפים שלא לקחת?/ShutterStock

בכל המחקרים הקטנים בניתוח שנעשה, הטמפרטורה הגבוהה ביותר שדווחה הייתה 38.9 מעלות צלזיוס, וזה היה מיד לאחר אימון גופני. גם מזג האוויר החם נקשר לטמפרטורה הממוצעת הגבוהה ביותר בכל המחקרים, עם 38.3 מעלות צלסיוס. לשם השוואה, הטמפרטורה הממוצעת הגבוהה ביותר לאחר אמבטיה חמה הייתה 36.9 מעלות צלזיוס, בעוד הטמפרטורה הממוצעת הגבוהה ביותר לאחר זמן בסאונה הייתה 37.6 מעלות צלסיוס.

בהתבסס על תוצאות אלה, החוקרים הסיקו כי נשים בהריון יכול לעסוק בבטחה כ-35 דקות בפעילות אירובית בעצימות גבוהה בטמפרטורות של עד 25 מעלות צלזיוס. תוצאות אלו גם מראות כי נשים בהריון יכולות לבלות עד 20 דקות באמבט המחומם עד 40 מעלות צלזיוס או בסאונה מחוממת עד 70 מעלות צלזיוס.

העומס שבו הגוף נמצא בהריון נחשב גדול יחסית כך שעומס החום, הזעה מרובה וחשיפה לשמש עלולים להחמיר את המחיר שנגבה ממנו. טמפרטורת הגוף של נשים בהריון נוטה להיות גבוהה יותר והן סובלות יותר מחום, ולכן לעתים גם מזיעות יותר ומאבדות יותר נוזלים.

עוד באותו נושא

מיתוסים על הריון ולידה: נכון או לא נכון?

לכתבה המלאה

"מוקדם מדי לשנות את ההמלצות הנוכחיות"

חשוב לציין כי מדובר במחקר קטן יחסית שלא כלל ניסוי מבוקר שיבדוק האם הפעילויות האלה בטוחות לנשים בהריון ולעוברים שלן, ואם כן - מה משך הזמן שמותר להם לעשות אותן.

"מוקדם מדי לשנות את ההמלצות הנוכחיות נגד פעילויות אלה עבור נשים בהריון, אמרה ד"ר ג'ומה רצ'מן, חוקרת באוניברסיטת אוקלנד בניו זילנד שלא הייתה מעורבת במחקר. "מעבר לטמפרטורות, הסיכונים יכולים לכלול גם הגעה של פחות חמצן לרחם ולתינוק", אמרה רצ'מן לרויטרס. "נשים עם מצבים רפואיים מסוימים כמו אנמיה, הריון מרובה עוברים או כאלה שסובלות מסיבוכים אחרים הקשורים להריון עשויות גם להיות בסיכון מוגבר לבעיות הקשורות לחום במהלך ההריון". עם זאת, נשים בהריון לא צריכות להימנע כלל מפעילות גופנית. בין היתר, זה יכול לעזור להפחית את הסיכון ללחץ דם גבוה או סוכרת במהלך ההריון, לעזור לנשים להימנע מעלייה רבה במשקל ולחזק את שרירי הבטן והאגן.

  • עוד באותו נושא:
  • הריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully