וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החום עולה: 4 תופעות לוואי בהריון שמחמירות בקיץ

15.4.2016 / 7:10

הטמפרטורות הגבוהות, השמש החזקה והלחות של הקיץ הישראלי יכולים להכביד על כל אחד, אבל אם את גם במקרה בהריון – את עלולה לסבול קצת יותר. כל מה שאת צריכה לדעת כדי להיות מוכנה להריון קיצי

הריון בחופשה. ShutterStock
זה יכול להיות גם כיף. הריון בקיץ/ShutterStock

הריון זה עניין משמח ומרגש ללא ספק, אבל פעמים רבות הוא מגיע עם כמה תופעות לוואי קצת פחות נעימות. אחרי 9 חודשים הכל עובר ואנחנו שוכחות, אבל אם במקרה תשעת החודשים הללו, ובעיקר האחרונים שבהם חופפים גם לחודשי הקיץ, זה יכול להיות קצת יותר קשה. הטמפרטורות הגבוהות, הלחות, החום והשמש החזקה – כולם מאפיינים קלאסיים של הקיץ הישראלי, עלולים להכביד ולהחריף כמה מתופעות הלוואי המוכרות של ההריון.

לפני שנדבר על החסרונות היחסיים של הריון בחודשי הקיץ, נזכיר שיש לזה גם יתרונות – אל תשכחו שלידה בחורף מסרבלת קצת יותר את כל ההתנהלות עם התינוק הטרי, כשבחוץ קר מאוד וגשום. אבל אם אתן מצפות לתינוק ועומדות בפתחו של הקיץ, הנה כמה דברים שבכל זאת כדאי שתקחו בחשבון:


עוד בנושא:
6 דברים שכדאי לך לדעת אם את מתכננת הריון השנה
תופעות הלוואי של ההריון שנשים מעדיפות להסתיר
3 תפריטים בריאים לכל תקופה בהריון

אישה בהיריון שותה מבקבוק מים מינרליים. ShutterStock
נשים בהריון מאבדות יותר נוזלים - אל תשכחי לשתות הרבה/ShutterStock

בצקות – בהריון עוברים על הגוף שלך שינויים הורמונליים משמעותיים הגורמים לגוף לאגור נוזלים באופן מוגבר כיוון שיש עלייה בנפח הדם המיועד לספק מזון וחמצן לעובר המתפתח. תוצאה בלתי רצויה של אגירת הנוזלים הזאת היא בצקות, שמופיעות בדרך כלל בגפיים – בעיקר ברגליים, אך לעתים גם בידיים. הבצקות מתחילות בדרך כלל בטרימסטר השני ועלולות להחמיר במיוחד בטרימסטר השלישי, כשמשקל ההריון מכביד על כלי הדם ומאט את פינוי הנוזלים מהם. בקיץ יש נטיה מוגברת לבצקות, משום שהחום מגביר עוד יותר את התרחבות כלי הדם ואת חדירותם לנוזלים. כדי להקל מעט על הבצקות כדאי להרבות בשתייה ולדאוג לזמן מנוחה. אך אל דאגה, לאחר לידת התינוק הבצקות נעלמות תוך כמה ימים.

התייבשות – כל הריונית מכירה את ההמלצה החד משמעית על שתייה מרובה של מים במהלך ההריון. למאזן הנוזלים בגוף יש חשיבות רבה במהלך ההריון משום שיש לו השפעה על בריאותם של האם והעובר כאחד. פגיעה במאזן זה עלולה להוביל לשינוי במאזן המלחים בגוף ולהפרשה של הורמון הפיטוצין שאחראי לגרימת התכווצויות ברחם – ובכך למעשה להוביל לצירים מוקדמים. העומס שבו הגוף נמצא בהריון הוא גדול ממילא, עומס החום, הזעה מרובה וחשיפה לשמש עלולים להחמיר את המחיר שנגבה ממנו. טמפרטורת הגוף של נשים בהריון נוטה להיות גבוהה יותר והן סובלות יותר מחום, ולכן לעתים גם מזיעות יותר ומאבדות יותר נוזלים. לכן חשוב במיוחד להקפיד לשתות כ- 12 כוסות ביום. יש לשים לב לסימנים העלולים להצביע על התייבשות כוללים: כאבי ראש, עייפות, בחילות והקאות, התכווצויות ברחם ודופק מהיר. בכל מקרה של הופעת תסמינים אלה, יש לגשת לבדיקה ולקבל השלמת נוזלים במקרה הצורך.

עוד באותו נושא

לא רק בחילות: 5 דברים מוזרים שקורים לגוף בזמן ההריון

לכתבה המלאה
פיגמנטציה. ShutterStock
חשיפה לשמש מחריפה משמעותית את הפיגמנטציה/ShutterStock

פיגמנטציה – במהלך ההריון, ובמיוחד החל מהשליש השני את עשויה לגלות היווצרות של כתמים כהים על פניך. התופעה, שלעתים מכונה גם "מסכת ההריון" מופיעה בדרך כלל באזור עצמות הלחיים, המצח, הסנטר ולעתים גם מעל השפה העליונה. הסיבה להופעת הפיגמנטציה בהריון קשורה ככל הנראה למנגנון ההורמונלי שפועל שעות נוספות בזמן ההריון, ומשפיע גם על ייצורו של פיגמנט המלנין בעור. חשיפה לשמש מחריפה באופן משמעותי את הפיגמנטציה ומחמירה אותה. לכן, אם הבחנת בשינויי צבע בעור הפנים המנעי ככל שניתן מחשיפה לשמש. מומלץ לכל הנשים בהריון להשתמש באופן קבוע בקרם הגנה בזמן חשיפה לשמש, יחד עם זאת, במידה והבחנת בהופעת הכתמים עלייך להקפיד על כך באופן מיוחד. כסי את פניך באמצעות כובע רחב שוליים ומשקפי שמש. ברוב המקרים, הפיגמנטציה תתבהר מעצמה לאחר הלידה (אם כי, בזמן ההנקה הפעילות ההורמונלית עדיין משפיעה על ייצור הפיגמנט בעור).

דלקת/ זיהום בדרכי השתן – במהלך ההריון ישנו לחץ תמידי על שלפוחית השתן ועל דרכי השתן, כתוצאה מגדילה והתרחבות של הרחם. בשל הלחץ הזה נוצר מצב שבו לא תמיד השלפוחית מתרוקנת באופן מלא וזה מוביל להצטברות שתן. הצטברות השתן עשויה לשמש, במיוחד בטמפרטורות הגבוהות של הקיץ, מצע פורה להתרבות של חיידקים שעלולים לגרום לזיהומים בדרכי השתן ובאזור הנרתיק. כדי להפחית את הסיכון לכך יש להקפיד על שתייה מרובה של מים ולהמנע מהתאפקות במתן שתן.

מערכת וואלה! NEWS בשיתוף סימילאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully