וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים גילו אנטיביוטיקה חדשה ולא תאמינו איפה

14.2.2018 / 12:20

אחת הבעיות הקשות ביותר של עולם הרפואה היא העמידות הגוברת של חיידקים לאנטיביוטיקה. כחלק מהמירוץ הזה נגד הזמן חוקרים מנסים לאתר תרכובות טיפוליות חדשות. אחת מהן נמצאה בארה"ב והיא מעוררת תקווה רבה

מערכת וואלה! News

בסרטון: בכמה נמכרה דגימה מהעובש שהציל מיליוני בני אדם?

מדענים אמריקאים גילו משפחה חדשה של אנטיביוטיקה בדגימות קרקע שדגמו ולטענתם היא עשויה לטפל בזיהומים וחיידקים שכבר הפכו עמידים בפני סוגים שונים של אנטיביוטיקה. התרכובות הטבעיות שקרויות malacidins מציעות תקווה חדשה במירוץ של אנשי רפואה ומדע נגד עמידות החיידקים לאנטיביוטיקה, כך פורסם בכתב העת Nature Microbiology.

מחלות עמידות לתרופות הן אחד מהאיומים הגדולים ביותר על הבריאות בעולם והם הורגות על פי הערכות כ-700 אלף איש בשנה, כך שטיפולים חדשים נחוצים בדחיפות. דו"ח בריטי שהתפרסם לפני כמה שנים, טען כי עד 2050, חיידקים עמידים לאנטיביוטיקה צפויים להרוג כ-10 מיליון בני אדם ברחבי העולם והם יעקפו את הסטטיסטיקה של מחלת הסרטן. בין החיידקים העמידים לאנטיביוטיקה כיום מוצאים בין השאר זנים מסוימים של אי.קולי, מלריה ושחפת.

עוד בנושא:
האם האנטיביוטיקה החדשה נמצאת באף שלכם?
האם אנטיביוטיקה באמת מחלישה את הגוף?
דו"ח חדש חושף למה אנטיביוטיקה הפכה כל כך מסוכנת

חיידקים. ShutterStock
אחת הבעיות הקשות על עולם הרפואה בימינו/ShutterStock

איך מוצאים תרופות באדמה?

הקרקע שלנו מלאה במיליוני אורגניזמים שונים המייצרים תרכובות רבות שעשויות להיות טיפוליות, כולל אנטיביוטיקה חדשה. צוות של חוקרים מאוניברסיטת רוקפלר בניו יורק עסוק בחשיפתם ולשם כך הם ניתחו יותר מ-1,000 דגימות קרקע שנלקחו מכל רחבי ארה"ב. במהלך הסקירה הם גילו את תרכובות ה-malacidins. בניסוי מעבדה הם בדקו את החומר החדש על חולדות מעבדה שסבלו מזיהום של חיידקי MRSA הנחשבים עמידים מאוד לאנטיביוטיקה. החומר החדש חיסל את הזיהום.

החוקרים פועלים כעת לשיפור האפקטיביות של התרופה בתקווה שניתן יהיה לפתח אותה לטיפול אמיתי עבור אנשים ובכל זאת הם מדגישים כי מדובר בדרך ארוכה ומפרכת מרגע הגילוי הראשוני של האנטיביוטיקה ועד שהיא מגיעה לשימוש קליני.

רעידת אדמה. ShutterStock
מפה תגיע הישועה?/ShutterStock

לטענת חוקרים שלא היו מעורבים במחקר מציאת אנטיביוטיקה חדשה לטיפול בדלקות שנגרמות מחיידקיי גראם חיוביים, כמו MRSA היא בשורה טובה, אבל היא לא תטפל בצורך הדוחק ביותר כרגע שהוא חיידקיי גראם שליליים שגרומים לדלקות שונות ונחשבים קשים יותר לטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully