פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      קחו לכם אגוזים ותמרים: כך השילוב הזה ישדרג לכם את הבוקר

      הם לא רק טעימים ביחד - השילוב הייחודי בין תמרים לשקדים ואגוזים יעזור להפוך את הבוקר שלכם לנעים ובריא הרבה יותר. הנה חלק מהדברים המדהימים שיקרו לגוף שלכם כשתשדרגו את ארוחת הבוקר שלכם עם הצוות המעניין הזה

      אגוזים ותמרים (ShutterStock)
      המתכון המושלם לבוקר טוב, אגוזים ותמרים (צילום: Shutterstock)

      בתקופה הזאת, כשהטמפרטורות צונחות ושמיכת הפוך הופכת מזמינה יותר ויותר, היציאה מהמיטה בבוקר הופכת למשימה קשה אפילו יותר מאשר ביתר ימי השנה. יחד עם זאת, יש כמה דרכים שבהן אפשר לעזור לעצמנו לפתוח את היום בצורה נעימה ומהנה יותר וגם לשפר את הבריאות באותה ההזדמנות. אחת השיטות לעשות זאת היא פשוט לפנק את עצמנו בארוחת בוקר איכותית עם שניים מהפירות הבריאים ביותר - תמרים ושקדים או אגוזים. הנה כל הדרכים המדהימות שבהן הצוות הזה יבטיח לכם בוקר טוב.

      עוד בנושא:
      מה באמת יש בפירות היבשים שאנחנו אוכלים?
      4 מצבים שבהם ממש כדאי לכם לנשנש תמר
      איך לבחור את הפירות היבשים הכי בריאים?

      1. בשביל התעוררות רכה יותר

      נאבקים כדי לגייס את הכוחות לצאת מהבית בחורף? הנה דרך אפקטיבית להכניס עוד קצת אנרגיות טבעיות ובריאות לגוף. גם התמרים וגם השקדים והאגוזים מכילים סיבים תזונתיים בשיעור גבוה. הסיבים, לצד הסוכר הטבעי שבתמרים, הופכים מאכלים אלו לחטיפי אנרגיה טבעיים ובריאים. הסיבים מאטים את קצב ספיגת הסוכרים לדם ובכך עוזרים לשמור על רמה יציבה של אנרגיה לאורך זמן. זאת בניגוד למאכלים המכילים רק סוכרים פשוטים שאמנם מספקים אנרגיה לפרק זמן קצר, אך עלולים לגרום לירידה פתאומית שלה בשלב מאוחר יותר.

      נושא: אישה מתעוררת לאימון (ShutterStock)
      גם התעוררות קלה, גם אנרגיה זמינה לפעילות (צילום: Shutterstock)

      2. כדי לחדד את המוח לקראת יום העבודה

      אם גם אתם מרגישים שהמוח שלכם לא מתחיל לעבוד עד שאתם מסיימים את כוס הקפה הראשונה של הבוקר, הנה דרך יעילה יותר להעצים את התפקוד שלו. במחקר שפורסם ב-2017 בכתב העת FASEB נמצא שאגוזים מסוגים שונים עשויים לסייע בחיזוק האזורים במוח שאחראיים על התפקוד הקוגניטיבי, הלמידה, הזיכרון ועוד.

      החוקרים בחנו את גלי המוח של אנשים שאכלו אגוזים מ-6 סוגים שונים וראו כי כולם תרמו לפעילות המוחית. האגוזים או השקדים, לצד הסוכר הטבעי שבתמר, אשר עשוי לתרום אף הוא לחידוד החושים ולשיפור צלילות המחשבה, בהחלט מהווים מתכון מושלם לבוקר פרודוקטיבי יותר.

      3. כדי לשמור על הגזרה

      יתרון נוסף של הסיבים התזונתיים שמצויים בשיעור גבוה בשני הפירות הנהדרים הללו טמון בעובדה שהם עוזרים להאריך את תחושת השובע. לא סתם אומרים שארוחת בוקר היא החשובה ביום. מחקרים מראים שככל שאנחנו אוכלים יותר רכיבים מזינים בבוקר, כך פוחת הסיכוי שנרגיש צורך עז לנשנש בשלבים מאוחרים יותר ביום. השקדים, האגוזים וגם התמרים עשירים במינרלים, וויטמינים ונוגדי חמצון שמעניקים לגוף בדיוק את מה שהוא צריך בשביל להתחיל את היום. לכן בצריכה מתונה הם ללא ספק יעזרו לכם לשמור על המשקל בקלות.

      בוהה בשוקולד (ShutterStock)
      המלחמה בנשנושים תהפוך קלה יותר (צילום: Shutterstock)

      4. בשביל הלב

      אין כמו לפתוח את הבוקר בידיעה שעשינו משהו טוב למען הגוף שלנו. אחד מהאיומים הגדולים על הבריאות שלנו הוא מחלות הלב ושני הנשנושים האלו בהחלט יכולים לסייע בהפחתת הסיכון להתפתחותן. אחד הגורמים המרכזיים להתקפי לב הוא ה-LDL, המכונה גם "הכולסטרול הרע". תמרים, שקדים ואגוזים עשירים בפוליפנולים - נוגדי חמצון עוצמתיים במיוחד, המעכבים את חמצון הכולסטרול הזה בצורה שתורמת להפחתת הסיכון להתקפי לב. השקדים והאגוזים גם מעלים את שיעור ה-HDL ("הכולסטרול הטוב") שתורם אף הוא לבריאות כלי הדם.

      5. להגנה המושלמת ממחלות

      לא רק בריאות הלב עשויה להשתפר הודות לנשנושים האהובים האלה. מתברר שהשקדים והאגוזים יכולים להשפיע על אוכלוסיית החיידקים הטובים במעי וכך לשפר את בריאות המעיים ודרכי העיכול. תכונה זאת, כמו גם הסיבים התזונתיים ונוגדי החמצון הרבים שבהם ובתמרים, מסייעים לשמור על תפקוד מערכת העיכול, למנוע מחלות בדרכי העיכול, ויכולים לסייע בהפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס. בנוסף, המינרלים והוויטמינים שנמצאים בתמרים ובאגוזים יתרמו בתורם גם לצמצום החסרים התזונתיים ולשיפור צריכת אשלגן, מגנזיום, ברזל, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין E ועוד.