וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מצבים שבהם ממש כדאי לכם לנשנש תמר

26.1.2018 / 8:32

התמר הוא הכוכב הטבעי של חג האילנות, אבל גם בשאר ימות השנה הפרי הזה בהחלט יכול לשפר את חייכם. הנה כמה מקרים שבהם כדאי להחזיק את המתוק הטבעי הזה בהישג יד

תמר מיובש. ShutterStock
ממתק טבעי, בריא ומזין/ShutterStock

אנחנו מציעים לילדים שלנו תמר במקום שוקולד כדי לנסות ולהרגיל אותם למתיקות טבעית, וכמובן, שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מבינים כמה סגולות יש לפרי המיוחד הזה, שיש לו מאפייני טעם, מרקם והרכב ייחודיים. אם עדיין לא אימצתם לחייכם את אחד מהסמלים הבולטים של ט"ו בשבט, הנה כל הרגעים הקטנים האלה במהלך היום שהוא יכול בהחלט לשדרג ולהעצים.

עוד בנושא:
טוב בשבט: הפירות היבשים והאגוזים שאתם חייבים לעצמכם
כמה קלוריות באמת מכילה קערת פירות יבשים?
איזה פירות יבשים אסורים לילדים? המדריך המלא

לפני שמזיזים את הגוף

שייק חלבון, חטיפי אנרגיה, משקאות איזוטוניים - חברות רבות משקיעות מאמצים אדירים בניסיון לשווק לנו מוצרים שאמורים להעצים את היכולות הגופניות ולתת לנו אנרגיות זמינות לאימון. אולם לעיתים קרובות, הדרך למקסום תוצאות הפעילות הגופנית הרבה יותר פשוטה משחושבים. הרכבו הייחודי של התמר, העשיר בפחמימות זמינות, מאפשר לנו לספק לגוף את כל האנרגיה הדרושה לפעילות אירובית ולאימוני כוח.

אוכל תמר בטיול. ShutterStock
יוצאים לטיול ארוך? התמרים "יתדלקו" אתכם באנרגיות/ShutterStock

על אף טעמו העשיר, התמר הוא גם דל שומן - מה שאומר שהוא לא מעמיס על מערכת העיכול. זוהי תכונה נוספת שהופכת אותו לבחירה נהדרת, טבעית ובריאה בעבור ספורטאים - גם לפני פעילות גופנית אינטנסיבית.

כשרוצים לשמור על משקל בריא

שמירה על המשקל היא לעתים התמודדות עם שפע הגירויים והמאכלים המתוקים הסובבים אותנו. ההתמודדות הזאת לא תמיד קלה, אך גם כשמתחשק משהו מתוק, ישנן חלופות לעוגות ועוגיות. פירות יבשים יכולים לסייע בסיפוק התשוקה למתוק, כשמומלץ לבחור בפירות יבשים ללא תוספת סוכר וחומר משמר, כמו תמר.

התמר הוא פרי ייחודי - הוא מתייבש באופן טבעי על העץ ואין צורך להוסיף לו סוכר וחומרים משמרים. כל אלו הופכים אותו לנשנוש האידאלי למי ששומר על המשקל אבל עדיין חושק במשהו קטן ומתוק שיעזור לו להעביר את היום.

כשהאנרגיות צונחות באמצע היום

התסריט הזה כנראה מוכר לכולכם - אחרי ארוחת צהריים עשירה במיוחד באמצע יום העבודה, פתאום כל מה שרוצים לעשות זה "להיזרק" על ספה מפנקת ולא לקום עד שעות הערב המאוחרות. לתופעה הזאת יש כמה גורמים, ולעתים קרובות רמת הסוכר בדם עולה מהר מדי ויורדת מהר מדי, מה שגורם לתחושת עייפות. לכן מומלץ שארוחת הצהריים תהיה בעלת הרכב מאוזן, הכולל בין היתר דגנים מלאים הנספגים לאט יותר, בשילוב עם חלבונים, ירקות ומעט שומן בריא - כל אלה בכמות התואמת את צורכי האנרגיה של הגוף ולא עולה עליהם.

עייפות במשרד. ShutterStock
עזבו את הקפה, יש דרך יעילה יותר להעלות את האנרגיות/ShutterStock

בכל אופן אם אתם זקוקים למנת אנרגיה קטנה נוספת אחר הצהריים, בניגוד למאכלים המכילים פחמימות פשוטות בלבד, כמו מאפים ושוקולדים, התמרים מכילים גם סיבים תזונתיים, ולכן קצב ספיגת הפחמימות לדם איטי יותר, מה שיכול לסייע בשמירה על רמה גבוהה של אנרגיה, גם בין הארוחות העיקריות.

כשהבטן מתחילה לעשות בעיות

עצירות, שלשולים, כאבי בטן, התכווצויות - התפריט שלנו, שמורכב במקרים רבים ממזון מתועש, מעובד וממותק, עלול לגרום למגוון רחב של בעיות בדרכי העיכול. כדאי לדעת שיש לא מעט דרכים טבעיות להתמודד עם התופעות האלו. סיבים תזונתיים הם גורם מרכזי וחשוב לתפקוד תקין של מערכת העיכול.

התמרים עשירים מאד בסיבים תזונתיים שתכולתם יכולה להגיע עד לכ-8 גרם סיבים תזונתיים ל-100 גרם תמרים, וזאת בנוסף לוויטמינים מקבוצת B, אבץ, ברזל, מגנזיום, אשלגן ונוגדי חמצון (פוליפנולים). הוויטמינים והמינרלים עוזרים לשמור על גוף חזק ובריא, בעוד שהסיבים תורמים את חלקם לשיפור תהליכי העיכול ואפילו יכולים לסייע בהפחתת הסיכון למחלות כמו סרטן המעי הגס.

מערכת וואלה! News בשיתוף שולחן התמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully