וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 שינויים קלים בשגרה שיגרמו לכם להראות צעירים יותר

24.1.2018 / 8:13

אין צורך להשתמש במוצרי אנטי אייג'ינג או בוטוקס כדי להישאר צעירים ויפים. רופאים מובילים בתחומם מבריטניה ממליצים על שינויים פשוטים באורח החיים שלכם שישמרו על המראה הצעיר שלכם לאורך זמן

אתר רשמי

בווידאו: הטיפים של גווינית' פאלטרו למראה עור זוהר

מה אתם עושים כדי לשמור על מראה צעיר לגילכם? מבלים שעות בחדר הכושר, משתמשים במוצרי אנטי אייג'ינג ועוברים טיפולי בוטוקס קבועים? מתברר שלא צריך ללכת רחוק כל כך כדי להישאר צעירים. לפחות במראה. ישנם דברים בסיסיים שאנחנו עושים ביומיום שמאיצים את תהליך ההזדקנות שלנו - ואם נדע על קיומם נוכל להימנע מהם וכך להישאר צעירים יותר לאורך זמן. רופאים בכירים מבריטניה חלקו עם הדיילי מייל כמה מהטיפים שלהם נגד הזדקנות - מהדרך שבה אתם מייבשים את השיער שלכם ועד צריכת מי השתיה שלכם - אלה הדברים שאתם יכולים לעשות אחרת:

זריקת בוטוקס. ShutterStock
אתם לא חייבים. יש דרכים פשוטות יותר להיראות צעירים יותר/ShutterStock

עוד בבריאות:

עוד באותו נושא

מחקר ישראלי מזהיר: התוספים שאתם צורכים בחדר הכושר מסוכנים

לכתבה המלאה

היפטרו מעדשות המגע

אלון ברסם הוא אחד ממנתחי העיניים המובילים בבריטניה. הוא מספר שאנשים שמרכיבים עדשות מגע מגדילים משמעותית את קצב הזדקות העיניים שלהם בכמה דרכים. ראשית, כל מי שמשתמש בעדשות עלול לסבול מדלקת עפעפיים - הנקראת בלפריטיס - מאחר שעדשות המגע משנות את הדרך שהגוף מייצר דמעות. שנית, עדשות מגע גורמות לנפיחות סביב העיניים, דבר שמיוחס פעמים רבות לגיל או לחוסר שינה. שימוש בעדשות מגע יכול להוביל גם לדלקת בעין שמפחיתה את הלובן שלה. משקפיים היא חלופה טובה.

אישה שמה עדשת מגע בעין. ShutterStock
חדל עדשות/ShutterStock

נעליים שטוחות גרועות כמו נעלי עקב

ד"ר טאריק חאן הוא פודיאטריסט עם ניסיון של מעל ל-20 שנה. הוא טוען שבניגוד לסטריאוטיפ על נעליים שטוחות - הן גרועות בדיוק כמו נעלי עקב גבוהות. בנעל שטוחה הרגליים נושאות משקל על משטח שטוח מאוד. בשלבי האבולוציה שלנו היינו הולכים יחפים, אבל זה היה על פני משטח מעוקם ורך, כשכפות הרגליים שלנו יכלו להתאים עצמן לקרקע. בימינו אנחנו כמעט תמיד צועדים על משטחים קשים וישרים ולכן אנחנו זקוקים למעשה לעקב קטן - 4 ס"מ הוא אידיאלי - כדי לדחוף את עצמנו באופן טבעי. נעליים שטוחות גורמות נזק לרקמות הרכות ולשרירים בכפות הרגליים. מאחר שהשרירים מחוברים לעצם - הנזק עושה את דרכו אליו ויוצר עיוותים ואפילו שברים בעצם העקב.

אלה לא רק הרגליים שניזוקות. אם לנעליים שלכם אין תמיכה קשתית, כמו מה שקורה בנעליים שטוחות רבות, אתם עלולים לסבול מכאבי ברכיים, ירך וגב ובסופו של דבר לפגוע ביציבה שלכם. עם הזמן תראו כפופים יותר ולמעשה מבוגרים מגילכם הביולוגי.

נעלי ריצה. ShutterStock
נעליים שטוחות הן גם לא פתרון טוב/ShutterStock

אל תגזימו עם מייבש השיער

ד"ר ויקי ג'וליף היא יועצת לרפואת עור ומומחית לאובדן שיער. לדבריה, נשירת שיער או דילול שיער היא בעיה נפוצה אצל נשים אחרי גיל המעבר, כשהשינוי ברמות ההורמון מביא לשיער דליל. נשים רבות נוהגות להשתמש במייבש שיער כדי ליצור נפח בשורשים - אולם למעשה זה הדבר האחרון שאתם צריכים לעשות. יותר מדי חום בשיער רטוב עלול להזיק לסיבי השיער ולהוביל לשבירה, מה שלמעשה גורם לשיער שלכם להיראות דליל יותר. ג'וליף ממליצה על שימוש במייבש שיער כשהוא לא חם מדי או להסיר בעדינות את הלחות מהשיער בעזרת מגבת.

אם אתם מודאגים לגבי נשירת שיער, אתם תמיד יכולים לקבל ייעוץ מקצועי, אולם שינויים קלים בשגרה שלכם יעזרו לא פחות. נסו להשתמש בשמפו תרופתי שממזער את התהליך ומשפר את מצב הקרקפת, לצד טיפולים קוסמטיים כגון עיבוי סיבי השיער שיוצר אשליה של שיער סמיך יותר.

שמרו על החניכיים

ד"ר ריצ'רד מרקס הוא אחד הרופאים המובילים בבריטניה שמתמחים בשיקום אסתטיקה והשתלת שיניים. שיניים צהובות הן סימן להזדקנות, הסביר מרקס, ופגיעה בצפיפות העצם - הנגרמת מפגיעה בחניכיים - עלולה להוביל להצרת מבנה הפנים. לרוב זה קורה לכולנו באופן טבעי כשאנחנו מזדקנים. החניכיים לאורך הזמן נסוגות לאחור ועמן גם העצם מתחת לחניכיים. התהליך מואץ כאשר אתם סובלים ממחלות חניכיים ולכן שמירה על בריאותן היא חיונית.

יש לבצע בדיקות שיניים מדי שנה ואולי להתייעץ עם מומחה במידה ואתם סובלים מדלקות חניכיים קבועות. יש להקפיד על שימשו בחוט דנטלי וניתן גם לקחת תוספות כמו קו-אנזים Q10 שהוכח ביעילותו על שמירת בריאות החניכיים.

דלקת חניכיים. ShutterStock
שמרו על השיניים והחניכיים שלכם/ShutterStock

אל תסתכלו למטה

אלכסנדר מונטגומרי הוא יועץ לעמוד השדרה ומנתח אורתופדי ב-Barts NHS Trust. לדבריו, כאבי צוואר, כתפיים וגב עליון נוצרים מהעובדה שאנחנו כל הזמן מרכינים את הראש כדי להסתכל בטלפונים ובטאבלטים שלנו. "זו הקללה של הדור שלנו", הוא אמר, "למרות שלא נדע את ההשפעות האמיתיות עד שהדור שגדל עם הטכנולוגיה הזאת יגיע לגיל העמידה". הוא הוסיף: "אחד המקרים שאני כן רואה לאחרונה זה דבר שמכונה 'צוואר יונה', מצב שבו הצוואר כל הזמן בולט קדימה. זה לא רק נראה לא טבעי, זה גם מבגר אתכם. עם הזמן אנשים מתקבעים במצב הזה. זה קורה בעיקר לאנשים שעובדים מול מחשב על היום, אבל לא רק. ראיתי את זה אצל אלפי חולים ב-5 השנים האחרונות והמצב רק מחמיר".

הימנעות משימוש בטכנולוגיה היא לא אופציה אבל בהתחשב בכך שאנחנו מבלים בערך 4-5 שעות ביום על הסמארטפונים שלנו - הפתרון הוא להחזיק אותם בגובה העיניים ולא להסתכל עליהם מלמעלה. דרך נוספת היא לקנות סטנד לטלפון כך שהצוואר שלכם ישאר ניטרלי בזמן שאתם צופים בקטעי יוטיוב או נטפליקס. גם פילאטיס יכול לעזור.

אישה מודאגת מביטה במסך הסמארטפון שלה. ShutterStock
לא לכופף את הראש/ShutterStock

כתבו יומן

ד"ר ריצ'רד שרי, פסיכולוג קליני, הציג מחקרים שמראים כי לחץ נפשי ורגשי משפיע באופן ישיר על המראה שלנו ויכול להאיץ למעשה את קצב ההזדקנות. אם כך, כדאי לכם להישאר רגועים. אחת הדרכים להירגע הוא לכתוב יומן. הרעיון הוא שכשאנחנו כותבים אנחנו למעשה עוזרים לחקור רגשות - ומאפשרים למוח הרגשי לפגוש בצד אנליטי יותר, מה שיוצר איזון בין הרגש לרציונל. יומנים הוכחו כתורמים לוויסות הרגשות וככאלה שעוזרים להתמודד עם דכאונות. הם מועילים גם לאנשים שסובלים מהפרעת אישיות או מהפרעת דחק פוסט-טראומטית.

מחברת ועיפרון. ShutterStock
כתבו לעצמכם יומן. זה יעזור להרגיע את הלחץ/ShutterStock

אל תשתו מי ברז

ד"ר מריון גלאק, שעוזרת לנשים בבעיות הורמונים מזה יותר מ-25 שנים, טוענת שאנו מוקפים בהורמונים ובתרכובות מחקות הורמונים בסביבה שלנו. הם נמצאים במכלי פלסטיק, בבקבוקים, בבשמים, בחומרי הדברה ובבשרים מעובדים. הבעיה היא שהם יוצרים עודף של הורמונים בגוף או חוסמים את הקולטנים - מה שגורם לגוף להתנהג כאילו אין לו מספיק מההורמון הזה. הצרה הגדולה ביותר שלנו היא למעשה מי הברז המלאים בהורמונים.

זו אחת הסיבות לכך שדגים זכריים החלו להציג תכונות נשיות, ולכך שסרטן הקשור לאסטרוגן - כגון סרטן הדם, סרטן הרחם וסרטן השחלות - נמצא בעליה בשנים האחרונות. המים מלאים באסטרוגן שאינו מסונן במי הברז. זה גורם לחוסר איזון הורמנולי שיכול להוביל לתנודות במצבי הרוח, אבל גם לשינויים במשקל - שינויים שמתרחשים בעיקר בגיל העמידה. שתו מים מבקבוקים (בקבוקי זכוכית, לא מפלסטיק) או השתמשו במערכות סינון. רבים טוענים שההורמונים במים זניחים, אבל זה האפקט המצטבר שאתם צריכים לדאוג לגביו.

ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה. ShutterStock
אל תשתו מי ברז/ShutterStock

ברחו מהעיר

זה ודאי שינוי שיהיה לכם יותר קשה לעמוד בו. ד"ר מרווין פטרסון, מנתח קוסמטי מוביל בתחומו, מציע להתרחק מהעיר ככל האפשר. בערים תעשייתיות אתם חושפים את העור שלכם לכמויות מכובדות של זיהום אוויר - וזה מתקשר באופן ישיר להאצת סימני ההזדקנות. ישנו קשר הדוק בין זיהום אוויר לפיגמנטציה וקמטים. הרבה מזה הוא בגלל הרכבים בכביש: הגז הנפלט חודר לעור, מפעיל תגובות דלקתיות ובסופו של דבר יוצר פיגמנטים לא רצויים. פתרון אחד, אם אתם יכולים, הוא להתרחק מהעיר. אוויר רענן במקום פחות סואן יעזור. מעבר דירה הוא לא בדיוק פתרון קל ולכן אתם גם יכולים להשתמש בתרסיס UV PLUS שמגן על נזקי זיהום האוויר ומקל על חלק מההשפעות.

אישה רצה. ShutterStock
ברחו מהעיר. לא חובה בריצה/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • גיל
  • זקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully