וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד האוכל היפני הזה עלול להרוג אתכם

8.1.2018 / 11:18

עזבו אתכם מראמן וסושי - אחד הטרנדים החזקים בעולם הוא בכלל מוצ'י. כדורי האורז הדביקים האלה מעסיקים מאוד את היפנים בשבוע האחרון והסיבה לכך היא שהם שלחו לא מעט אנשים לבתי החולים

קינוח מוצ'י יפני. ShutterStock
חמודים ומסוכנים. כדורי מוצ'י יפנים/ShutterStock

נדמה שהאוכל היפני נמצא בכל קרן רחוב תל אביבית בשנה האחרונה, ומושגים כמו ראמן, סושי, מאצ'ה, יקיטורי וסובה הפכו לשגורים בפיהם של רבים. אחד המאכלים היפניים המוכרים שנכנסו גם הם לשפה הקולינרית שלנו הוא מוצ'י – כדורי בצק אורז דביקים שמגיעים בטעמים מלוחים ומתוקים. רק שמסתבר שהמאכל הזה יכול להרוג אתכם.

שני אנשים ביפן מתו לאחרונה בחגיגות השנה החדשה וכמה אחרים נמצאים במצב קריטי לאחר שאכלו את כדורי המוצ'י, כך מדווח אתר ה-BBC. המאכל התמים למראה גורם למותם של כמה אנשים דווקא בחגיגת תחילת שנה, שכן הוא נחשב למאכל מסורתי בביתם של היפנים.

עוד בנושא:
זה רק נראה בריא: כמה קלוריות יש בסושי?
גם הראמן בפנים: כך הפך המרק לטרנד בריאות לוהט
לא תאמינו מה השיטה הכי בריאה לבשל אורז

מנות יפניות באוקינאווה. אפיק גבאי
לאכול לאט!/אפיק גבאי

אז איך הם גורמים למוות? הלחמניות העגולות כאמור דביקות וצמיגיות ללעיסה. בגלל שהם גדולות יותר מגודל מביס אחד צריך ללעוס אותן היטב לפני שבולעים. כל מי שלא יכול ללעוס אותן היטב – כמו מבוגרים או ילדים – עלול לבלוע אותן כך שהן יתקעו בגרון ויגרמו לסכנת חנק. על פי התקשורת ביפן, 90 אחוזים ממקרי החנק שמגיעים בעקבות אכילת המאכל המסורתי הם של בני 65 ומעלה.

מהי הדרך הבטוחה לאכול אותם? ללעוס, ללעוס וללעוס. או לפחות לחתוך את עוגות האורז לחתיכות קטנות יותר. בכל שנה, הרשויות מפרסמות אזהרה לציבור לקראת השנה החדשה המייעצת לאנשים - במיוחד צעירים וקשישים – לאכול את המוצ'י בחתיכות קטנות יותר. עם זאת, למרות האזהרות, בכל שנה ממשיכים להיות מקרי מוות הקשורים למוצ'י. בשנים 2014 עד 2015 הגיע מספר המתים לשיא של תשעה אנשים. בשנת 2016 איש אחד מת בעקבות חנק ובשנה שעברה מתו שני אנשים.

  • עוד באותו נושא:
  • אוכל יפני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully