וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו הסיבה המסוכנת בגללה אסור להפשיר בשר במיקרוגל

4.1.2018 / 10:06

וגם להשאיר אותו בחוץ למשך שעות זה לא רעיון טוב. מומחה מזון חושף מה יקרה לבשר שלכם אם תפשירו אותו לא נכון (ספוילר: אי קולי) ומה הדרך הנכונה לעשות את זה

דרך מהירה לניקוי מיקרוגל - עם חומץ/Crafty House

בסרטון: אם אתם כבר מפשירים במיקרו - לפחות שיהיה נקי

איך אתם מפשירים את הבשר שלכם? רוב האנשים פשוט מוציאים אותו מהמקפיא ונותנים לו לחכות קצת על השיש, אחרים משתמשים במיקרוגל להפשרה מהירה, אבל מסתבר ששתי האפשרויות האלה מאוד לא מומלצות. פרופ' קוסטה סטטופולוס מאוניברסיטת אברטי בסקוטלנד טוען כי השיטות האלה מזמינות בקטריות לאוכל שלכם, וכי הדרך היחידה להפשיר בשר היא במקרר, למרות שזה לוקח הרבה יותר זמן.

עוד בנושא:
עד מתי מותר לאכול מזון קפוא?
8 מוצרי מזון שכדאי להעיף מהמטבח
אני רק שאלה: מותר לאכול אוכל עם עובש?

סטטופולוס הודיע, בתכנית Inside the Factory של ה-BBC, שהפשרת בשר במיקרוגל עלולה לגרום לרמות מסוכנות של חיידקים. הוא הסביר כי יש להפשיר בשר במקרר מכיוון "שהטמפרטורה הקרה מאטה את הצמיחה החיידקית ומפחיתה את הסיכון לקלקול קיבה".

בשר קפוא. ShutterStock
זה יכול לגרום לכם לקלקול קיבה. בשר קפוא/ShutterStock

כדי להוכיח את זה הוא ערך ניסוי עם שתי צלחות פטרי שהכילו בשר הודו. בצלחת אחת הונח בשר שהופשר במקרר, ובשנייה בשר שהופשר בטמפרטורת החדר. הממצאים תמכו בטענתו – בבשר שהופשר בטמפרטורת החדר היו פי שניים יותר חיידקים מאשר בבשר שהופשר במקרר. לא רוצים להגעיל, אבל בבשר שהופשר בחוץ היו גם חיידקי אי קולי צואתיים.

על הדרך פרופ' סטטופולוס גם הוכיח שהקפאה מחדש של אוכל שהופשר תכפיל את כמות הבקטריות ותהפוך את האוכל ללא ראוי לאכילה. "בכל פעם שאתם מפשירים אוכל כמות הבקטריות מוכפלת, ואם אתם מקפיאים אותו מחדש – אתם מקפיאים גם את הבקטריות", הסביר.

גיף מיקרוגל. גיף מיקרוגל,
עדיף שתוותרו על המיקרוגל/גיף מיקרוגל

כדי להפשיר בשר בטמפרטורת החדר צריך קצת תכנון מראש. יש לשים את הבשר (עם הקלקר איתו קניתם אותו) בקופסה גדולה במקרר, לסגור ולהשאיר למשך הלילה (לפעמים צריך אפילו 24 שעות מראש). הקרח ימס באיטיות והבשר יהיה נוח לעבודה.

מצד שני

בעוד שרבים מסכימים שהפשרה בטמפרטורת החדר אינה מומלצת, ושגם להפשרה במיקרוגל יש חסרונות (שהראשון בהם הוא הפשרה לא אחידה), דווקא לגבי ההנחיה להפשיר במקרר יש מומחים שטוענים שזו לא השיטה הנכונה.

חוקרת האוכל השבדית סוזן אקסטדט, שעובדת במכון מחקר בגטבורג, ממליצה דווקא לא להפשיר בשר ודגים במקרר למשך הלילה כי זה עלול לגרום להם נזק. לטענתה, השיטה הטובה ביותר היא פשוט לעטוף אותם בניילון נצמד ולהניחם במים קרים. ההסבר לכך הוא די פשוט: מים מוליכים חום טוב יותר מאוויר, ועל כן מזרזים את הליך ההפשרה. "זה משהו שחוקרי אוכל ידעו כבר זמן רב. אבל הידע הזה בדרך כלל שמור לתעשיית המזון. רוב האנשים לא מודעים לזה", הסבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully