וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לתינוקת של סרינה וויליאמס כואבות השיניים והיא לא יודעת מה לעשות

20.12.2017 / 6:17

בפוסט שפירסמה בטוויטר ובאינסטגרם שיתפה הטניסאית האגדית את התסכול שהיא חשה בעקבות הסבל של בתה אלכסיס. אז מה עושים עם בקיעת שיניים ומאיזה תרופות כדאי להיזהר?

הקוטור הישראלי כבש את החתונה של סרינה וויליאמס. וואלה! מזל טוב
גם לה יש בעיות. סרינה וויליאמס ובתה אלכסיס מוקפות בבנות משפחתן/וואלה! מזל טוב

אף שהיא נחשבת לאחת מהטניסאיות הגדולות בעולם וזכתה באינספור פרסים, הטניסאית סרינה ווילאמס היא אמא טרייה ממש כמו כל שאר האימהות. השבוע היא חלקה ברשתות החברתיות את התסכול שהיא חשה בעקבות כאבי בקיעת השיניים של בתה אלכסיס בת השלושה חודשים וחצי.

וויליאס בת ה-36, שזכתה לא פחות משבע פעמים בטורניר ווימבלדון היוקרתי, פרסמה פוסט בטוויטר ובאינסטגרם בו נכתב: "בקיעת שיניים – או בשמה האחר השטן – היא כל כך קשה. אלכסיס אולימפיה המסכנה סובלת כל כך מאי נוחות. היא בכתה כל כך הרבה (היא אף פעם לא בוכה) והייתי צריכה להחזיק אותה עד שתירדם". לאחר הציוץ הראשון היא צייצה שוב וכתבה: "שום דבר לא עובד. זה שובר את הלב שלי. אני בעצמי מרגישה שאני צריכה את אמא שלי שתבוא ותרדים אותי. אני כל כך לחוצה. עזרה, מישהו?".

העוקבים של וויליאמס הביעו הרבה מאוד אמפטיה וחלקם הציעו לה תמיכה ועזרה. חלק כתבו כי זה משהו שעובר על כל אמא חדשה ואחרים חלקו קשיים דומים. רבים הביעו פליאה כי הספורטאית האדירה הזו חווה קושי ושהיא כמו כולנו – אנושית.

עוד בנושא:
פה גדול: כך תצחצחו שיניים נכון לילדים בגיל הרך
המאכלים שישמרו על השיניים שלכם
כך תשמרו על בריאות השיניים של הילדים

ברוב המקרים השיניים הראשונות בוקעות בין גיל שלושה חודשים לשנה, ותהליך בקיעתה של כל שן אורך כמה ימים. אז מה עושים עם כאבי בקיעת שיניים? לכל אחד אומנם עובד משהו אחר, אבל אספנו עבורכם כמה טיפים ופתרונות:

עיסוי חניכיים: שטפו ידיים היטב ובידיים נקיות, עסו את החניכיים בתנועות רכות וסיבוביות. בנוסף, נסו להרחיק את ידיו של התינוק מפיו כדי שלא ייווצרו זיהומים מיותרים.

צעצועי נשיכה: אחת התופעות שמאפיינות את תקופת בקיעת השיניים היא דחף לנשוך וללעוס. ניתן לרכוש נשכנים מסיליקון או מפלסטיק רך אותם אפשר לקרר במקרר (לא במקפיא). הקור מקל על הכאבים ועוזר גם במניעת ריור מוגבר שעלול להחמיר מעט את הגירוי.

תרופות לשיכוך כאבים: אם הכאבים גורמים לתינוק אי נוחות גדולה והוא מתקשה לישון, ניתן לתת לו תרופה לשיכוך כאבים בהתאם למינון המומלץ לגילו ומשקלו.

עוד באותו נושא

איך להקל על כאבי בקיעת שיניים אצל תינוקות?

לכתבה המלאה
תינוק מוציא שיניים. ShutterStock
נסו להרחיק את הידיים שלו מהפה. תינוק בוכה/ShutterStock

משחות וג'לים מאלחשים: בשוק ישנם מספר תכשירי משחה וג'ל להקלה ואלחוש מקומי של כאבי שיניים וחניכיים. אולם, על פי המלצות משרד הבריאות אפשרות זו פחות מומלצת, הן בגלל שהיא פחות יעילה, והן בגלל שבעבר היו בשוק מספר תכשירים שנפסלו לשימוש. התכשירים האסורים הם אלו המכילים כולין סליצילאט, בנזוקאין או לידוקאין 2%. אם אתם בוחרים לרכוש משחה או ג'ל מאלחש, עשו זאת רק לאחר התייעצות עם רופא או רוקח.

אזהרה: למה חייבים לשים לב

הנה עוד כמה דברים שחשוב לבדוק לפני שקונים תרופות ומשחות נגד כאבי בקיעת שיניים: ד"ר אסתי דוידוביץ', מומחית לרפואת שיניים לילדים, מסבירה:

1. בדקו האם התכשיר מכיל מאלחשים שאסורים לשימוש בתינוקות מתחת לגיל שנתיים

תכשירים למריחה בחלל הפה שמכילים מאלחש מסוג לידוקאין אינם מיועדים לתינוקות ופעוטות מתחת לגיל שנתיים. החשש העיקרי בנטילת תכשירים המכילים לידוקאין הוא תופעות לוואי חמורות הנגרמות עקב מינון יתר. אזהרת משרד הבריאות מבוססת על 22 דיווחים ל-FDA על תופעות לוואי חמורות כמו פרכוסים, פגיעה מוחית, בעיות בכלי הדם ואף מוות בתינוקות ובילדים צעירים בגילאי 5 חודשים עד 3.5 שנים, בעקבות טיפול בתמיסה צמיגה לטיפול בכאבים בחלל הפה המכילה לידוקאין.

2. היזהרו גם מהתכשירים המכילים מאלחש מסוג בנזוקאין

גם מאלחש מסוג בנזוקאין הנכלל בחלק מהתכשירים להקלת כאבי בקיעת שיניים כרוך בסיכון רב לתינוקות מתחת לגיל שנתיים. תכשירים שמכילים בנזוקאין עלולים לגרום לתופעת לוואי חמורה ומסכנת חיים בשם כחלת המתבטאת בירידה ברמות החמצן בגוף. בין התסמינים: חיוורון, שינוי צבע העור, השפתיים והציפורניים לגוון כחלחל או אפרפר, קוצר נשימה, עייפות, בלבול, כאב ראש, סחרור ודופק מואץ. אזהרה בנושא הופצה על ידי ה-FDA לאחר ניתוח של 21 מקרי כחלת, הקשורים לשימוש בתכשירי בנזוקאין הנמכרים ללא מרשם.

3. הילד עם חום ומשלשל? היזהרו מהתכשיר הבא:

חלק מהתכשירים המאוד נפוצים לטיפול בכאבי בקיעת שיניים מכילים כולין סליצילאט - חומר מאלחש מקומי. על פי אזהרת משרד הבריאות אין להשתמש בתכשירים המכילים חומר זה מתחת לגיל 4 חודשים ואסור להשתמש בתכשיר המכיל כולין סליצילאט בזמן מחלות ויראליות המלוות בחום עד גיל 20. הבעיה בשימוש בתכשירים אלה היא שבגיל הינקות יש לא מעט מחלות מלוות בחום וקשה להעריך על איזה רקע המחלה ומתי מותר, או אסור להשתמש בתכשיר. במקרים של חום או שלשולים, כדאי לשלול בעיה רפואית לפני שנעזרים בתכשירים המכילים מאלחש מסוג זה.

תינוק לועס נשכן. ShutterStock
תבדקו טוב טוב מה הילד מכניס לפה. ילד עם צעצוע נשיכה/ShutterStock

4. מומלץ לא להשתמש במוצרים המבוססים על הרפואה ההומיאופתית

מספר פרסומים מעידים כי הם גרמו לתופעות לוואי קשות, כגון קוצר נשימה, הקאות, פרכוסים ועד מוות. מינהל המזון והתרופות האמריקאי המליץ להפסיק שימוש בתכשירים אלה לכאבי צמיחת שיניים לאחר שעשרה תינוקות מתו ומאות חלו.

5. בדקו בקפידה אילו רכיבים יש בתכשירים

חלק מהתכשירים מכילים רכיבים כגון אלכוהול, סוכר, ממתיקים מלאכותיים, חומרים משמרים וצבעי מאכל. קראו בקפידה את הרכיבים שעל גבי התכשיר. אין באמת צורך שתינוק יצרוך אלכוהול או סוכר ובוודאי שלא חומרים משמרים וצבעי מאכל.

פרבנים, למשל הם חומרים משמרים הנמצאים כמעט בכל מוצר קוסמטי או רפואי, לרבות מוצרים המתהדרים בהגדרה "טבעיים". פרבנים עלולים לגרום לאלרגיה קשה ומספר מחקרים מעידים, כי פעילותם זהה לזו של הורמון האסטרוגן, התורם להתפתחות סרטן השד.

6. בדקו האם התכשיר שאתם עתידים לרכוש מותר לבליעה

תתפלאו, אך על חלק מהתכשירים המיועדים למריחה על החניכיים יש אזהרה המציינת כי אסור לתינוק לבלוע את התכשיר. להערכתי, קשה לשלוט על כך שילד בן 4 לא יבלע משחת שיניים, קל וחומר למנוע בליעת תכשיר אסור לבליעה אצל פעוט בן שלושה חודשים.

7. בדקו האם יש מגבלת גיל לתכשיר שברצונכם לרכוש

שימו לב, ייתכן שהמוצר מכיל מאלחשים האסורים לשימוש בגילאים מסויימים, על פי אזהרות משרד הבריאות.

8. בדקו מה החומר הפעיל בתכשיר

בדקו מה החומר הפעיל בתכשיר. מומלץ לבחור בתכשירים שמכילים חומצה היאלורונית, המצויה באופן טבעי ברקמות החיבור בגוף. לחומצה היאלורונית תכונות אנטי דלקתיות, המקלות על הכאב בזמן בקיעת שיניים, ומורידות את הנפיחות האופיינית באזור בקיעת השן. בשל התכונות הפיסיקליות של החומר הוא נותן מענה יעיל וגם מאוד בטוח לשימוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully