וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנשמו לרווחה: סקס (כנראה) לא יגרום לכם לדום לב

19.11.2017 / 14:39

חוקרים מארה"ב מרגיעים אנשים שעברו אירוע לב וחוששים לקיים יחסי מין. על פי הממצאים שלהם מדובר בסיכוי קטן מאוד שלא אמור לעצור אף אחד

מד מן עונה 7 פרק 11. AMC,
המציאות שונה ממה שאתם רואים על המרקע. מד מן/AMC

לא מעט גברים חולי לב, או כאלה שעברו התקף לב בעבר מפחדים לקיים יחסי מין מחשש שזה יהרוג אותם. מחקר חדש מוכיח כעת כי אין להם מה לדאוג. חוקרים מהמכון הקרדיולוגי "סדרס-סיני" בלוס אנג'לס דיווחו השבוע בכנס של איגוד הלב האמריקאי כי רק אחד מכל 100 מקרים של דום לב פתאומי אצל גברים התרחש לאחר פעילות מינית.

המחקר, שיפורסם בכתב העת Journal of American College of Cardiology, היה הראשון שבחן האם פעילות מינית יכולה לגרום לדום לב. החשש של גברים לדברי החוקרים נובע מסרטי קולנוע ותוכניות טלוויזיה כמו "מד מן" (הי סטרלינג!), בהם אחד הגיבורים מת במהלך קיום יחסי מין. המציאות שונה כמובן, ועל פי החוקרים מדובר על "סיכוי קטן מאוד". "אנשים שואלים את הרופאים אם יחסי מין מגדילים את הסיכון למוות פתאומי ומעולם לא הייתה לנו תשובה", ציינו.

עוד בנושא:
איך מרגיש התקף לב?
התקפי לב אצל נשים זה לא מה שראית בסרטים
כמחצית מהאנשים שעברו התקף לב יסבלו מבעיות במיטה

סקס אסטרילי. ShutterStock
אין ממה לפחד. זוג מקיים יחסי מין/ShutterStock

החוקרים בחנו 4,557 אירועים לבביים שהתרחשו בין השנים 2002-2015, ומצאו כי רק 34 מתוכם התרחשו במהלך יחסי מין או שעה אחת לאחר מכן. נתון מעניין נוסף הראה שמתוך 34 הנחקרים היו רק שתי נשים, והשאר היו גברים בגיל העמידה. למרות שהיו עדים למקרי הדום לב, רק כשליש מהחולים קיבלו טיפול מיידי שכלל החייאה.

דום לב נגרם כתוצאה מהפרעה חשמלית בלב הגורמת לקצב לא סדיר. ההפרעה משבשת את פעילות השאיבה של הלב והוא אינו מסוגל להזרים דם למוח, לריאות ולאברים אחרים. ללא טיפול מיידי בחולה קיים סיכוי גבוה שהוא ימות תוך מספר דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully