וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמחצית מהאנשים שעברו התקף לב יסבלו מבעיות במיטה

17.9.2016 / 8:53

מתקשים לחזור לעניינים: מחקר חדש מגלה שיותר ממחצית מהנשים וכמחצית מהגברים יחוו בעיות בתפקוד המיני בשנה שלאחר התקף לב. הסיבות? שילוב של גורמים ביולוגיים ופסיכולוגיים

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידאו: כמה פעמים בשבוע כדאי לעשות סקס כדי להיות מאושרים?

עבור רוב מי שחוו התקף לב, החזרה לחיי מין פעילים אינה מסוכנת, גם אם היא מעט מפחידה (לפחות בפעמים הראשונות). אולם גם מי שיצליח לדלג מעל המחסום הפסיכולוגי הזה בהצלחה, עלול להתקל בבעיה אחרת. כמחצית מהגברים והנשים שעברו התקף לב, מדווחים על בעיות בתפקוד המיני בטווח של כשנה לאחר אירוע הלב. כך עולה מנתוני מחקר חדש, שהתפרסם בכתב העת הרפואי JAMA Cardiology.

החוקרים אספו וניתחו את נתוניהם של 2,802 אנשים מארצות הברית וספרד, שעברו התקף לב והיו תחת מעקב במשך השנה שחלפה מאז. משתתפי המחקר היו נשים וגברים צעירים יחסית, בקבוצת הגילאים של 18-55 שבה מתרחשים כעשרים אחוזים מהתקפי הלב. מבין המשתתפים במחקר שהיו פעילים מינית, למעלה ממחצית מהנשים וקרוב למחצית מהגברים סבלו מבעיות כלשהן בתפקוד המיני בשנה שלאחר התקף הלב שעברו.

בין הבעיות הנפוצות יותר שדווחו על ידי הנחקרים היו היעדר עניין ויובש בנרתיק – אצל נשים, והעדר עניין וקושי להגיע לזקפה – אצל גברים. "חלק מהבעיות שדווחו הן ככל הנראה תוצאה של שילוב בין גורמים ביולוגיים ופסיכולוגיים", אומרת ד"ר סטייסי לינדאו, מחברת המחקר, מרצה למיילדות וגניקולוגיה ומנהלת התכנית לרפואת מין משולבת באוניברסיטת שיקגו. לדבריה, "מיניות היא עניין שמשלב את הנפש והגוף".

עוד בנושא:
10 סימנים שהגוף שלכם זקוק לריסטארט
התקפי לב אצל נשים - זה לא מה שראית בסרטים
התקפי לב מסוכנים יותר בסופי שבוע

אנשים שבוכים אחרי סקס. ShutterStock
אצל נשים וגברים כאחד, אחת הבעיות המדווחות ביותר היתה היעדר עניין בסקס לאחר התקף לב/ShutterStock

ד"ר לינדאו מספרת שהיא נתקלה בחולים שעבורם התקף הלב עורר חרדות בנוגע לסקס - "מספר לא מבוטל של אנשים חוששים שקיום יחסי מין לאחר התקף לב עלול לעורר התקף לב נוסף". ואילו עבור מטופלים אחרים, התקף הלב מהווה טריגר לקרבה מחודשת ביחסים עם בני הזוג. "זה עשוי להרגיש כמו קריאת השכמה: התקף הלב מסייע להם להבין עד כמה הם מעריכים את יקיריהם וגורם להם להשקיע יותר בחיי המין ובזוגיות בעקבות כך", אמרה ד"ר לינדאו.

סוגייה מעניינת נוספת שעלתה מנתוני המחקר, היא שחולים שעברו התקף לב ולא שוחחו עם הרופא שלהם על האפשרות לחזור ולקיים יחסי מין – נמצאים בסבירות נמוכה יותר לקיים חיי מין פעילים. "רוב האנשים מאוד מצפים לשוב לנהל חיי מין רגילים כבעבר, לאחר שחוו התקף לב. וזה עשוי להיות גורם בעל השפעה גם על תהליך ההחלמה של חולי לב", אומרת ד"ר לינדאו. "כעת כשאנחנו יודעים שהבעיות הללו קיימות, אנחנו יכולים לייעץ לחולים שלנו טוב יותר כיצד להתמודד ולמה לצפות", הסבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully