וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דברים מפתיעים שהם קטלניים כמו עישון סיגריות

2.11.2017 / 6:53

כולנו כבר הבנו שסיגריות ממש מזיקות לנו, גם אם עוד לא הבנו איך להגמל מהן. אבל מעטים מאיתנו יודעים שכמה מהדברים הלכאורה תמימים ויומיומיים שאנחנו עושים מסוכנים לנו פי כמה מעישון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היום זה קונצנזוס, אז כולם עישנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעשור האחרון ההבנה שעישון סיגריות הוא אחד הדברים המזיקים והקטלניים ביותר שאדם יכול לעשות לעצמו הפכה לקונצנזוס. ויעידו על כך כל מי שצפו אי פעם בפרק של הסדרה "מד מן" ונחרדו לנוכח מספרן הבלתי נתפס של סיגריות שהוצתו על ידי הדמויות בכל פרק. השינוי המחשבתי שחל בעולם בנוגע לעישון סיגריות כמו גם לנזקים שאלה גורמות לא רק למעשן עצמו, אלא גם לסביבתו הקרובה באמצעות עישון פסיבי, הוביל למגמת ירידה בשיעור המעשנים הבוגרים ברחבי העולם המערבי.

אולם, את מקומות של העישון תופסים הרגלים ומאפייני אורח חיים אחרים, שגם הם עלולים להיות יותר מסוכנים מכפי שאנחנו חושבים. אורח החיים המודרני אמנם העניק לנו יתרונות רבים והתקדמויות מדעיות ורפואיות שמשפרות את איכות חיינו ומאריכות את תוחלת החיים שלנו, אולם הוא מאופיין גם ביושבנות (ישיבה מרובה) ובקהילתיות פחותה שלעתים מובילה גם לחיי בדידות. וכל אחד מהמאפיינים הללו טומן בחובות גם סיכון. הנה 5 דוגמאות לדברים שמדענים טוענים שמסכנים את הבריאות שלנו לפחות כמו עישון:

עוד בנושא:
לא רק בשר מעובד וסיגריות: רשימת 116 המסרטנים המלאה
נזקי הסיגריות ישארו בדנ"א שלכם גם 30 שנה אחרי שתפסיקו לעשן
מחקר גילה: עישון פאסיבי גורם להשמנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully