וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמרנו לכם! הסכנה שאורבת למי שאוכל לבד

1.11.2017 / 9:22

לא כולנו מסוגלים ללכת לאכול לבד, אבל יש כאלה שאוכלים לבד כל יום, ואפילו כמה פעמים ביום ולא תמיד מבחירה. כעת חוקרים הגיעו למסקנות מה זה עושה לנו לבריאות. גברים, הכתבה הזו בעיקר בשבילכם

שיפודי הפינה. קובי רובין
ארוחה לאחד/קובי רובין

את המשפט "מי שאוכל לבד, מת לבד", כולנו מכירים ואפילו השתמשנו בו לא פעם ולא פעמיים בחיים, אבל מחקר חדש מראה שמי שאוכל לבד, לא בהכרח מת לבד, אבל הוא מעלה את הסיכון שלו לחלות במחלות מסכנות חיים.

המחקר שהתפרסם בכתב העת Obesity Research & Clinical Practice מצא כי אנשים שאוכלים את רוב הארוחות שלהם לבד עלולים להיות בסיכון מוגבר למחלת לב ולסוכרת. לטענת החוקרים גברים שסעדו לבדם לפחות פעמיים ביום היו בסיכון גבוה יותר ללקות בתסמונת מטבולית – מצב הכולל לחץ דם וכולסטרול גבוה והשמנה בטנית - בהשוואה לאלה שסעדו תמיד עם אחרים. מחקרים קודמים העלו גם הם חששות לגבי ההשפעות הפסיכולוגיות והגופניות על אכילה לבד, ועל הבעיה הגדולה יותר של בדידות, במיוחד בקרב מבוגרים.

עוד בנושא:
מזיקה כמו סיגריה: למה הבדידות יכולה להרוג אתכם?
5 תפריטים בריאים שמתאימים לכולם
מחקר: לרווקים יש סיכוי גדול יותר מלנשואים לחטוף התקף לב

"דפוסי האכילה השתנו"

החוקרים ציינו כי משפחות באזורים רבים בעולם הפכו לקטנות יותר בעשורים האחרונים, וישנם גם משקי בית שבהם יש אדם אחד בלבד. "במקביל, דפוסי אכילה הפכו בלתי סדירים, לא רשמיים, ואינדיבידואלים יותר", כתבו. כדי לבדוק האם לדפוסים אלה עשויה להיות השפעה על התסמונת המטבולית - מצב שגם הוא נמצא בעלייה בעולם – החוקרים השוו נתונים בריאותיים מסקר שנערך בין השנים 2013-2014 ושכלל 7,725מבוגרים דרום קוריאנים שנשאלו באיזו תדירות אכלו לבדם.

נשיא ארה"ב ברק אובמה אוכל גלידה, יולי 12. רויטרס
מי שאוכל לבד וזה. נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה מנשנש גלידה/רויטרס

התוצאות הראו כי גברים שאכלו לבד פעמיים ביום הגבירו את הסיכון שלהם לסבול מהשמנת יתר ב-45 אחוזים ואת הסיכון לסבול מתסמונת מטבולית ב-64 אחוזים, גם אחרי שמשתנים כמו עישון, גיל, שתיית אלכוהול וגיל נלקחו בחשבון. גברים לא נשואים שאכלו לבד כל הזמן היו בסיכון של פי שלושה ללקות בתסמונת מטבולית בהשוואה לגברים שדיווחו כי אכלו לרוב עם אדם נוסף. אצל נשים אגב האפקט הבריאותי היה קטן משמעותית.

מחקרי עבר מצאו כי מי שנהג לאכול לבד גם היה בודד יותר – מה שגרם להם לבחור במזון בריא פחות ולאכול פחות פירות וירקות וגם בזמנים לא קבועים. במחקר הנוכחי לא ניתן לקשר קשר סיבתי בין אכילה לבד לבין תסמונת מטבולית (המחקר לא שאל אנשים על סוג המזון שהם אכלו או הסיבות שלהם לאכול לבד), שכן תסמונת מטבולית יכולה להיגרם על ידי תזונה לקויה ובחירות אורח חיים בריא.

ממצאי המחקר עשויים גם לא לחול על אנשים במדינות ותרבויות אחרות, שבהם אנשים לא אוכלים לבד לעתים קרובות. בפועל תופעה זו נפוצה במדינות כמו ארצות הברית, בדיוק כמו שהיא נפוצה בדרום קוריאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully