וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיי הנישואים שומרים על הלב שלך

31.3.2014 / 8:29

מחקר שנערך מגלה ש"נשוי" הוא סטטוס מבוקש, גם בריאותית. גרושים, אלמנים ורווקים נמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות במחלות לב, ככל הנראה בגלל שאין מישהו שידאג להם

כלה חתן רצים. ShutterStock
נשואים שומרים על הלב שלהם/ShutterStock

אהבה יכולה לשבור את הלב, אבל נישואים, כך מסתבר יכולים דווקא להועיל לו. מחקר שנערך בקרב למעלה מ-3.5 מיליון אמריקאים גילה כי לאנשים נשואים יש סבירות נמוכה יותר לחלות במחלות לב מאשר אנשים רווקים, גרושים ואלמנים בכל הגילאים ומשני המינים.

"אחת מההשערות היא כשאדם נשוי, בן הזוג שלו מעודד אותו לשמור על עצמו", מסביר ד"ר ג'פרי ברגר, קרדיולוג ממרכז לנגון בניו יורק. "למרות זאת אנחנו לא יכולים לקבוע סיבה ותוצאה ודאיים", הוא מוסיף.

זה המחקר הראשון שבוחן לא רק נשויים ורווקים, אלא גם גרושים ואלמנים. כמו כן, זו הפעם הראשונה בה נבדקים לא רק התקפי לב כי אם גם חסימת עורקים, מפרצות תוך בטניות, סיכויים לשבץ ובעיות סרקולציה ברגליים.

המחקר החדש שנערך מסתמך על שאלונים קודמים של אנשים מהשנים 2003 -2008 והם כוללים מידע על הרגלי עישון, תזונה, סוכרת, היסטוריה משפחתית פעילות גופנית, מצב בריאותי ועוד. הגיל הממוצע של הנשאלים הוא 64, שני שליש מהם הן נשים ו-80% לבנים.

עישון נפוץ יותר אצל גרושים, השמנה - אצל רווקים

לאנשים נשואים היה סיכוי של 5% פחות לחלות במחלות של כלי דם מאשר לרווקים. לאלמנים הסיכוי גבר בעוד 3% ואילו לגרושים ב-5%, בהשוואה לסיכוייהם של הנשואים.
נישואים ככל הנראה מועילים יותר לאלו שמתחת לגיל 50, שכן להם יש 12% פחות סיכוי לחלות במחלות לב מאשר לרווקים בני גילם.

עישון, שהוא אחד מהגורמים לבעיות לב, היה נפוץ אצל גרושים ונמוך אצל אלמנים. השמנת יתר הייתה נפוצה יותר אצל רווקים וגרושים, ואילו לאלמנים היה שיעור גבוה יותר של לחץ דם גבוה, סכרת וחוסר בפעילת גופנית.

אילוסטרציה. ShutterStock
רווק? הסיכוי להתקף לב עולה/ShutterStock

עורכי המחקר לא יודעים כמה זמן הנחקרים היו נשואים, מתי התגרשו או התאלמנו, אבל התוצאות מבהירות כי הסיכוי למחלות לב האינו תלוי רק בגורם הפיזי אלא גם בגורמים חברתיים ולחץ.

"אין לנו הסבר מדוייק עדיין למה לאנשים נשואים יש סיכויים יותר נמוכים לחלות במחלות לב", מסבירה ד"ר ורה ביטנר, קרדיולוגית באוניברסיטת אלאבמה בברמינגהאם. " הסיבה ככל הנראה היא שאנשים יותר שומרים על עצמם מבחינת תזונה וכושר כשיש להם בני זוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully