וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפשר לטפל בכינים באמצעים טבעיים בלבד?

אבי ציטרשפילר, מאמר אורח

19.9.2017 / 7:41

החזרה לשגרה בבתי הספר ובגנים מסמנת גם את שובן של הכינים. הילדים נדבקים, חוזרים הביתה עם ראש מגרדים ואתם רצים לבית המרקחת. אבל אפשר לנסות גם אחרת – בעזרת צמחי מרפא

כינים. ShutterStock
שווה לנסות להמנע מהכימיקלים מדי פעם/ShutterStock

הילדים שוב חזרו הביתה עם כינים? בשנים האחרונות מטרד הכינים הפך לנפוץ הרבה יותר בקרב ילדים. הורים מוצאים את עצמם מבצעים טיפולי כינים כימים אחת לחודש, לפעמים אפילו יותר. אבל ייתכן שניתן לחסוך את החשיפה לכימיקלים הקשים שמצויים בתכשירי הכינים הקונבנציונליים. אבי ציטרשפילר, עשבונאי, הרבליסט ובעלי "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית, מציע צמחים שיסייעו לכם לטפל בכינת הראש של הילדים באופן טבעי.

גם לבעיית הכינים יש לטבע מה להציע, ובאמצעות שילוב של מספר צמחים ניתן להכין תכשירים לטיפול בכינים. בדומה לתכשירים הקונבנציונליים, גם לאפשרויות הטיפול הטבעיות שני ייעודים:

• מניעת הידבקות ראשונית, או מניעת הידבקות חוזרת לאחר שניקינו את הילדים מכינים.

• קטילת כינים קיימות וביצים.

עוד בנושא:
זה לא רק מגרד: 8 דברים שלא ידעתם על כינים
אחת ולתמיד: כך תיפטרו מהכינים של הילדים
חשבתם שמדוזות זה דוחה? הכירו את כיני הים

עלי רוזמרין

רוזמרין. ShutterStock
לטיפול בכינים ולמניעת הדבקה. רוזמרין/ShutterStock

כינים לא אוהבות את ריח הרוזמרין, והוא יסייע גם בהרחקת כינים קיימות וגם במניעת הגעתן של כינים חדשות. יש כמה צורות בעזרתן הרוזמרין יוכל לסייע לנו:

1. מרתח - קחו 2 כפות עלי רוזמרין טריים או יבשים והכניסו לסיר עם ליטר מים. הרתיחו למשך 10 דקות, כבו את האש ותנו לסיר לעמוד חצי יום על השיש. לבסוף, סננו את העלים והנוזל מוכן.

למניעת הידבקות: משפריצים או מטפטפים מספר טיפות מהנוזל מאחורי האוזניים ועל העורף - בבוקר לפני שהולכים לגן ולבית הספר, ואחר הצהריים לפני שהולכים לחברים.

לקטילת כינים וביצים: שטיפה של הקרקפת והשיער תוך שפשוף הקרקפת. את הנוזל הניגר יש לאסוף לקערה ולהשתמש בו שוב ושוב כך מספר פעמים. בתום השטיפה, יש לסרק את השיער עם מסרק כינים. יש לחזור על השטיפה והסירוק כל יום במשך שבוע, כך נוכל להשמיד כינים ולמנוע הטלת ביצים.

2. משרה עם שמן זית - השרו 2 כפות רוזמרין טרי או יבש עם רבע ליטר שמן זית למשך חודש בצנצנת על השיש. לאחר כחודש סננו את השמן והעבירו לכלי נפרד (בלי עלי הרוזמרין).

למניעת הידבקות: משפריצים או מטפטפים מספר טיפות מהשמן מאחורי האוזניים ועל העורף - בבוקר לפני שהולכים לגן ולבית הספר, ואחר הצהריים לפני שהולכים לחברים.

לקטילת כינים וביצים: לפני השינה מורחים היטב על השיער והקרקפת את השמן. נותנים לשמן לשהות על הראש למשך הלילה (כדאי לחבוש כובע מקלחת) ובבוקר חופפים ומסרקים עם מסרק כינים. יש לחזור על פעולה כל יום במשך שבוע.

עוד באותו נושא

כיני על: האם כינים הפכו לבלתי ניתנות להשמדה?

לכתבה המלאה

שמן אתרי רוזמרין ועץ התה

שמן עץ התה. ShutterStock
לטפטף מאחורי האוזניים ועל העורף מדי בוקר/ShutterStock

שמן הרוזמרין נמכר בבקבוקונים קטנים ועל מנת להשתמש בו יש למהול אותו עם שמן אחר (שמן נשא כמו שקדים/זרעי ענבים) באופן הבא: ממלאים שמן שקדים או שמן זית בבקבוקון קטן של כמה עשרות מ"ל. לתוך הבקבוקון מכניסים 5 טיפות של שמן אתרי רוזמרין ו-5 טיפות של שמן עץ התה ומערבבים היטב.

למניעת הידבקות: משפריצים או מטפטפים מספר טיפות מהשמן מאחורי האוזניים ועל העורף, בבוקר לפני שהולכים לגן ולבית הספר, ואחר הצהריים לפני שהולכים לחברים.

לקטילת כינים וביצים: לפני השינה מורחים היטב על השיער והקרקפת את השמן. נותנים לשמן לשהות על הראש למשך הלילה (כדאי לחבוש כובע מקלחת) ובבוקר חופפים ומסרקים עם מסרק כינים. יש לחזור על הפעולה כל יום במשך שבוע.

זרעי אניס

זרעי אניס. ShutterStock
טובלים את מסרק הכינים בנוזל האניס, או שוטפים איתו את הראש/ShutterStock

הרתיחו בסיר ליטר מים עם 100 גרם זרעי אניס למשך 10 דקות. הוסיפו 2 כפות עלי רוזמרין טריים או יבשים. הרתיחו שוב למשך 10 דקות, כבו את האש ותנו לסיר לעמוד חצי יום על השיש. סננו את הזרעים והנוזל מוכן.

לקטילת כינים וביצים: לפני הסירוק טובלים את המסרק בנוזל ומסרקים איתו את הראש. בנוסף שוטפים את הראש עם הנוזל תוך עיסוי שורשי השיער. יש לחזור על פעולה כל יום במשך שבוע.

*על מנת לחסוך זמן ולשפר את היעילות ניתן להכין מרתח משותף לשני הצמחים רוזמרין ואניס.

שבטבט, סרפד, קוואקר (שיבולת שועל מעובדת) – צמחים המכילים סיליקון

הכניסו לסיר עם ליטר מים פושרים כף אחת מכל צמח והשרו למשך 8 שעות. לאחר כ-8 שעות הרתיחו את הכל לעוד מספר דקות על האש ותנו לנוזל להתקרר. מרחו את הנוזל על הראש והשאירו למשך חצי שעה. בדרך זו אנחנו 'חונקים' את הכינים ומנסים לפגוע בביצים. הסיליקון מונע מהכינה לחות ועוטף אותה במעין טבעת חנק.

תכשירים ביתיים המבוססים על צמחים ושמנים אתריים הם בטוחים לשימוש ובמקרים רבים הם יעילים מספיק כדי להתמודד עם איום הכינים. אז בפעם הבאה שהכינה נחמה באה לבקר, נסו לרקוח לה משהו טבעי לפני שאתם שולפים את הכימיקלים.

הכותב הוא עשבונאי, הרבליסט ובעלי "חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully