וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבתם שמדוזות זה דוחה? הכירו את כיני הים

16.6.2016 / 8:32

עזבו אתכם ממדוזות וצרפתים, הדבר שבאמת צריך להטריד אתכם בים הוא כינים. מדובר בזחלים של מדוזות ושושנות ים שנצמדים לעור וישאירו אתכם עם פריחה צורבת, חום וצמרמורות

עריכה: נטלי זברו

אחרי המטקות, המדוזות והצרפתים מצאנו עוד משהו לחשוש ממנו בחופים – כיני ים. היצורים המזעריים האלה אמנם קטנטנים, אבל אם הם ימצאו את דרכם לתוך בגד הים שלכם, זה יהיה מטרד גדול. וסביר שתישארו עם פריחה לא נעימה שייקח לה כמה שבועות לחלוף.

למרות שמן, כיני הים אינן שייכות למשפחת החרקים, אלא מדובר בזחלים של מדוזות ושושנות ים. על פי דיווחים ב-CNN נחילים של היצורים הלא רצויים האלה כבר עושים את דרכם לחופי פלורידה והקריביים. מדובר בחדשות רעות עבור הרוחצים, היות שבשל גודלן, לא ממש ניתן להבחין בכיני הים במים. כשהן באות במגע עם העור הן עלולות לגרום לגירוי בעור המכונה "פריחת שחיינים" או "פיקה פיקה".

הפריחה האופיינית לאחר מגע עם כיני ים היא כזו שבולטת מעל העור ולעתים מלווה גם בשלפוחיות. צבעה אדום והיא מגרדת מאוד. תסמינים נוספים שיכולים להתלוות לפריחה הם חום, צמרמורות, כאבי ראש ובחילה. החדשות הטובות הן שלרוב התסמינים הללו מופיעים בצורה מאוד קלה וחולפים מעצמם, אך לפריחה לוקח כשבועיים לעבור.

כיני ים. ShutterStock
בגלל גודלן המזערי, לא ניתן להבחין בכיני הים במים/ShutterStock

למרבה הצער לא ידוע על דרך למנוע את החשיפה לכינים, אם הן כבר נמצאות במים. אבל אם איתרע מזלכם ונצרבתם מהן הטיפול הראשוני המומלץ הוא לשפשף את העור בחול ולאחר מכן לשטוף את האזור במים חמים.

נכון לעכשיו, החופים שצפויים להפגע בצורה הקשה ביותר מהמזיקים הימיים הללו הם חופיה של פלורידה, אך גם חופיה של אלבמה בסכנה. על אף שלא שכיני הים לא זכו לפרסום רב, לא מדובר במפגע חדש. דיווחים עליהן קיימים כבר כמה עשורים והן לרוב מכות בחודשים אפריל ויולי. ילדים קטנים, גולשים, אנשים הסובלים מאלרגיות או ממערכת חיסונית מוחלשת נמצאים בסיכון מוגבר לפתח פריחה מסוג פיקה פיקה בעקבות מגע עם כיני הים.

עוד באותו נושא

פלישת המדוזות מאיימת על חופי ישראל

לכתבה המלאה

ההמלצה: בגד ים מינימלי

על מנת להקטין את הסיכון לסבול מגירויים בעור, מומחים ממליצים לרחוץ בים בביגוד כמה שיותר מינימלי כדי שלא יהיה לכינים מקום להיתפס בין הבגד לעור. לאחר היציאה מהמים, מומלץ להסיר את בגד הים לפני הרחצה במקלחת. דבר נוסף שעשוי לסייע הוא שטיפת בגד הים בחומץ או באלכוהול לחיטוי (70%), לאחר הרחצה בחופים שעלולים להיות מזוהמים בכיני ים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully