וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גברים נמשכים פחות לנשים שנוטלות גלולות?

24.9.2017 / 16:04

מחקר גילה שלמחזור הפוריות החודשי של נשים יש השפעה גם על הקול שלהן, וכי בימים מסויימים בחודש קולן הופך למושך יותר עבור גברים. אולם, כדי ליהנות מהיתרון הזה בעולם הדייטינג הן יצטרכו לוותר על הגלולות

גלולות. ShutterStock
משפיעות גם על הקול שלך. חפיסה של גלולות למניעת הריון/ShutterStock

רוב הנשים כבר מכירות היטב את העליות והמורדות של המחזור החודשי שלהן והתופעות הנלוות לו: עייפות בתחילת הווסת ועלייה באנרגיות עם סיומה, באמצע המחזור מגיע הביוץ ואיתו חלון ההזדמנויות הפורה ביותר שגם גורם להן להרגיש הכי סקסיות ומושכות ולאחר מכן הגוף מתכונן לחזרה לנקודת ההתחלה. וחוזר חלילה – כך בכל חודש. נשים למדו לחיות תופעות כמו אגירת נוזלים, כאבים, שינויים בתאבון, תנודות במצב הרוח ועוד. אבל האם ידעתם (או ידעתן) שהמחזור החודשי משפיע גם על שינויים בקולה של האישה?

מחקר עדכני שפורסם בכתב העת המקצועי לפסיכולוגיה PLOS One מצא שלשאלה האם אישה נוטלת גלולות למניעת הריון או לא יש השפעה על קולה, וזה עשוי להשפיע גם על מידת האטרקטיביות שלה בעיניהם של גברים.

עוד בנושא:
למה יותר ויותר נשים מוותרות על קונדומים וגלולות?
נשים, תופתעו: גברים לא נמשכים לגודל של החזה שלכן - אלא למשהו אחר
9 עובדות שכדאי לדעת על המחזור החודשי

אישה לוחשת באוזנו של גבר צעיר שלצדו היא יושבת בבית קפה משיכה. ShutterStock
השלב במחזור משפיע על עוצמת הקול ועל טון הדיבור/ShutterStock

החוקרים מצאו שנשים שלא נטלו אמצעי מניעה הורמונלי הדגימו מספר שינויים בקול לאורך המחזור החודשי שלהן, לעומת נשים שנטלו אמצעים הורמונליים. כך למשל, לנשים שלא נטלו גלולות היה טון דיבור מינימלי נמוך יותר בשלב שסמוך לביוץ, שבו הפוריות שלהן מגיעה לשיאה, מאשר טון הדיבור שנמדד אצלן בימים אחרים בחודש. בשלב הלוטאלי של המחזור – כלומר, בימים שלאחר הביוץ ולפני קבלת הווסת, אותן נשים דיברו בעוצמת קול נמוכה יותר. לעומתן, נשים שנטלו אמצעי מניעה הורמונלי כמו גלולות - המבוססות על מינון יומי וקבוע של אסטרוגן או פרוגסטין – לא הפגינו שינויים משמעותיים כלל בקולן לאורך כל ימי המחזור החודשי.

עוד באותו נושא

מחקר: גלולות למניעת היריון עלולות לשנות את מבנה המוח

לכתבה המלאה

שומעים שאת מבייצת

מחברת המחקר אירנה פבלי בנאי סבורה שקיימים הבדלים בין נשים שהמחזור החודשי שלהן מתנהל באופן טבעי, לבין נשים שנוטלות אמצעי מניעה הורמונליים. במחקרים קודמים שנערכו בתחום זה נמצא כי לנשים היה "קול טוב ביותר" בימים שסביב הביוץ שלהן בעוד שבימים שלפני קבלת הווסת היה להן את "הקול הגרוע ביותר". "השימוש בגלולות עלול לשבש את התהליכים הטבעיים שמשפיעים על הפקת הקול בגופן של נשים, ולגרום לקול להיות יציב יותר לאורך המחזור החודשי כולו, ואולי אף לגרום לו להשמע 'פחות נשי' במידה מסויימת", אמרה בנאי.

לצורך מחקרה, גייסה החוקרת 44 נשים שלא נוטלות אמצעי מניעה הורמונליים והמחזור החודשי שלהן מתנהל באופן טבעי וללא התערבויות הורמונליות, ו-21 נשים שנוטלות גלולות הורמונליות למניעת הריון. בנאי תיעדה ובחנה אילו שינויים אם בכלל עובר קולן של הנשים במחקר לאורך החודש, בהתאם למיקום שלהן על המחזור החודשי. הנשים בשתי הקבוצות הוקלטו כשהן מבטאות 5 תנועות (a / e / i /o / u) בשלושה מועדים שונים לאורך המחזור שלהן: בזמן הווסת, בימים שלפני הביוץ ובשלב הלוטאלי. לנשים שלא נטלו גלולות היה טון דיבור מינימלי גבוה יותר בימים הפוריים ויחס harmonics-to-noise גבוה יותר בשלב הווסת. מה שהוביל את החוקרת בנאי להסיק שלהורמוני המין יש השפעה על תפקודי הקול של נשים.

כאבי מחזור כאבי בטן. ShutterStock
עוד תופעת לוואי שאפשר להוסיף לרשימה/ShutterStock

אם הממצאים של בנאי נכונים, ייתכן שאחת המשמעויות שלהם היא שנשים שהמחזור שלהן מתנהל באופן טבעי ואינן נוטלות אמצעי מניעה הורמונליים נתפסות כמושכות יותר על ידי גברים. מחקר שנערך בשנת 2012 ופורסם בכתב העת harmonics-to-noise גילה שגברים נטו לדרג את פניהן וקולן של נשים כמושכים יותר בימים שבהם רמות הפרוגסטרון שלהן היו נמוכות ורמות האסטרדיול (אסטרוגן) בגופן היו גבוהות – כפי שקורה בימים הפוריים ביותר במחזור החודשי. בניסוי דומה שבו דווקא נשים התבקשו לדרג נשים אחרות לפי מידת הפלרטטנות ומידת האטרקטיביות שלהן לגברים על בסיס תמונות פנים והקלטות קול של אותן נשים – הנשים שזכו לציונים הגבוהים ביותר היו אלה שהיו מצויות בימים הפוריים ביותר שלהן.

ממצאים אלה תומכים בסברה המדעית שפניהן וקולן של נשים עוברים שינויים לאורך המחזור החודשי, שמשפיעים על תפיסת המשיכה שלהן הן בעיני גברים והן בעיני נשים. התנודות הקוליות הללו עשויות להיות בעלות השפעה גם על תהליכי בחירת בני/בנות זוג, אם כי גם החוקרת בנאי סבורה שנחוצים מחקרים נוספים וממוקדים יותר על מנת לבסס זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully