וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רשמי: ישראל בין 10 המדינות הכי גרועות להורים עובדים

13.9.2017 / 6:50

מרגישים שבלתי אפשרי לגדל ילדים במדינה שבה לכם יש 14 ימי חופשה ולילדים שלכם יש טריליון? אתם צודקים. סקר עולמי מצא שישראל נמנית על עשר המדינות שבהן הכי קשה לאזן בין עבודה ומשפחה

באדיבות המצולמים

בסרטון: מור בירן מבקשת שתחשבו מחדש על משרות אם

הורות היא לא פיקניק. כל אחד , ואפילו אם אינו הורה, יוכל לומר לכם את זה. להחליף חיתולים, להאכיל, לנקות, להרדים, להעיר, להלביש, לחבק, למחות דמעות, לקחת אותם לחוג, לעזור בשיעורים, לא לשכוח להחזיר אותם מהחוג... כשאתה הורה, הרשימה אינסופית והעבודה אף פעם לא נגמרת. ואפרופו, עבודה – זו לא היחידה שלכם. כי יש לכם גם את העבודה הרשמית, זו שאליה אתם ממהרים בכל בוקר, אחרי שסיימתם לפזר את הילדים במסגרות. כלומר, בהנחה שלא מדובר באחד מטריליון ימי החופשה של מערכת החינוך, שבהם אתם נאלצים לעשות שמיניות באוויר כדי למצוא "סידור" לילדים כי אף אחד לא חשב שאולי כדאי לסנכרן אותם עם ימי החופשה של שוק העבודה.

אמא עובדת. ShutterStock
לא פיקניק זה אנדרסטייטמנט/ShutterStock

כן, הורות היא עבודה קשה. ורבים ההורים שמרגישים שנסיבות החיים, יוקר המחייה, שוק העבודה ועוד גורמים הם לא ממש לטובתם. ובכן, כעת מתברר שאתם לא סתם מרגישים ככה. אם אתם הורים לילדים בישראל, המצב שלכם באמת גרוע. כך קובע סקר חדש שנערך על ידי חברת Expert Market שהשווה את האיזון העדין בין עבודה ומשפחה ב-37 מדינות בעולם.

עוד בנושא:
לא כל אחד יכול להיות הורה, אבל אל תמהרו לוותר על זה
הספר שמשמיע את קולן של הנשים שמתחרטות שהביאו ילדים לעולם
עטופות ברחמים: שפחתם של שני אדונים

עוד באותו נושא

הורות מוסיפה שנתיים שלמות לתוחלת החיים

לכתבה המלאה
10 המדינות הכי גרועות להורים עובדים. Expert Market, אתר רשמי
מקום שישי, אבל מהסוף/אתר רשמי, Expert Market

ישראל ממוקמת בסקר הזה בעשירייה התחתונה, במקום השישי מהסוף. המדינה הגרועה ביותר לגדל בה משפחה לפי ממצאי הסקר הזה היא ארצות הברית – שהיא אולי ארץ ההזדמנויות הבלתי מוגבלות, אבל מסתבר שגם לסלוגן הזה יש כוכבית קטנה: *אלא אם יש לכם ילדים.

במסגרת הסקר נבחנו ארבע נקודות השוואה מרכזיות: שעות עבודה שנתיות בממוצע, מספר ימי החופשה בתשלום הניתנים לעובדים על פי חוק, אורך חופשת הלידה בתשלום לאמהות ואורך חופשת הלידה בתשלום לאבות. הנתונים שעליהם התבססו החוקרים נלקחו ממאגרי המידע של הבנק העולמי וארגון המדינות המפותחות (OECD).

על פי הנתונים, דירג הסקר את 10 המדינות הטובות ביותר להורים ואת 10 המדינות הגרועות ביותר. ישראל כאמור נמצאת ברשימה המפוקפקת מבין השתיים, שם היא מאכלסת את המקום השישי. המדינות הגרועות ביותר להורים הן: ארה"ב, מקסיקו וקוסטה ריקה. בארצות הברית אין חופשת לידה הקבועה בחוק ומדובר בהטבה הנתונה לשיקול דעתו ורצונו הטוב של המעסיק, כמו כן, חוק ההעסקה ההוגנת שם אינו מחייב מעסיקים להעניק לעובדים חופשה בתשלום כלל.

10 המדינות הכי טובות להורים עובדים. Expert Market, אתר רשמי
איך הילדים שלכם עם שלג?/אתר רשמי, Expert Market

שוקלים לארוז את הילדים ולהגר למדינה ידידותית יותר למשפחות ולהורים עובדים? כדאי שתקנו קודם מעיל חם – בראש הרשימה פינלנד – הודות לימי חופשה בתשלום בשווי הכספי הגבוה ביותר מבין המדינות שנבדקו, במקום השני אסטוניה – עם חופשת הלידה המשולמת הארוכה ביותר (85 שבועות בשכר מלא) ואוסטריה (עם חופשת לידה בת כמעט שנה שלמה בתשלום מלא).

והנה עוד סיבה טובה לגדל ילדים בפינלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully