וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרנד האופנתי הזה עלול לקרוע לכן את האוזניים

12.9.2017 / 15:14

אנחנו רגילים לכך שטרנדים מתחלפים מדי פעם, אבל חלק מהם עלולים להשאיר את חותמם על הבריאות שלכן לטווח הארוך. עגילי הסטייטמנט הגדולים שאתם רואים על נשים רבות גורמים לחלק מהן קרעים שניתן לאחות רק באמצעות טיפול קוסמטי מיוחד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד הליך קוסמטי שנכנס לשימוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרנדים יכולים להיות מאוד בריאים, ומצד שני גם מאוד מזיקים. קחו למשל את הטרנד האופנתי של נשים שעונדות עגילים גדולים על תנוכי אוזניהן. הטרנד הזה יצר לא רק אינספור קולקציות של עגילי סטייטמנט מרשימים, אלא גם פרוצדורה קוסמטית חדשה שנקרא lobe job, ובמילים אחרות תיקון של תנוכי האוזן.

הדרישה להליך זה נמצאת בעליה בשנים האחרונות והפרוצדורה כוללת מילוי בהזרקה של התנוכים. מנתחים קוסמטיים מזהירים כי עגילים כבדים יכולים למתוח את תנוכי האוזניים, לעוות את צורתם ובמקרה הגרוע ביותר לגרום להם להיקרע.

שלא כמו בעבר, התופעה הזו אינה רק נחלתן של נשים בגילאי חמישים ושישים פלוס, שתנוכי האוזניים שלהן משתפלים כאשר עורן מאבד את גמישותו. בשנים האחרונות יותר ויותר נשים בגילאי העשרים והשלושים סובלות מתנוכים מפוצלים ונפוחים.

עוד בנושא:
חורים באוזניים לתינוקות: מנהג אכזרי או קישוט לגיטימי?
1,000 אנשים מגיעים למיון כל חודש בגלל מקלות אוזניים
אני רק שאלה: האם צריך לנקות את השעווה מהאוזניים?

אוזניים. ShutterStock
סובלים מירידה בגמישות ככל שאנחנו מתגברים/ShutterStock

העור של תנוכי האוזניים סובל מירידה בגמישות ככל שאנחנו מתגברים, ממש כמו עור הפנים שלנו. התרחבות תנוכי האוזניים נחשבת לסימן מובהק של הזדקנות, אבל ענידת עגילים כבדים בוודאי מזרזת את התהליך.

עם השנים האוזניים מאבדות קולגן ובעקבות זאת מאבדות את הגמישות שלהן. בפרוצדורה הנוכחית כאמור רופאים משתמשים במילוי כדי לשפר את המבנה ולהחזיר לתנוכי האוזניים מראה צעיר יותר. באמצעות מחט קטנה הדומה לזו המשמשת טיפולי בוטוקס, הם יוצרים מעין בועה של מילוי מתחת לעור של תנוך האוזן והופכים אותו מלא ומעוגל יותר.

ואם חשבתם שרק לכם נדמה שהאוזניים שלכם גדלות עם השנים, אתם לא לבד. בשנת 1993 קבוצת חוקרים מדדה את האוזניים של קבוצה של 206 אנשים בני 30 ומעלה שנבחרה באקראי. מעקב ארוך שנים הראה שאוזניים גדלו בממוצע ב-0.22 מילימטר לשנה. בחישוב קצר מדובר על כסנטימטר ב- 50 שנים. אז כדי לא להוסיף עוד לתופעה המביכה, אולי כדאי לוותר לחלוטין על העגילים הגדולים.

עוד באותו נושא

אני רק שאלה: האם האוזניים והאף גדלים ככל שמתבגרים?

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully